Χρειάστηκαν 11 χρόνια ώστε ο γνωστός σε όλους κινητήρας Wankel να επιστρέψει στη γραμμή παραγωγής, παίρνοντας θέση κάτω από του καπό του Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV ώστε να υπηρετήσει έναν πολύ διαφορετικό ρόλο απ’ ότι στο παρελθόν.
Ο περιστροφικός κινητήρας θα σηκώσει το βάρος της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία με τη σειρά της θα κρατά ζωντανό το ηλεκτρικό μοτέρ της υβριδικής εκδοχής του Mazda MX-30.
Βέβαια τα όνειρα της Mazda δεν σταματούν εδώ, καθώς οι Ιάπωνες φαίνονται αποφασισμένοι να δημιουργήσουν μια νέα, ισχυρότερη εκδοχή του κινητήρα Wankel και γιατί όχι να αναβιώσουν τον θρύλο των RX-7 και RX-8.
Η ιαπωνική φίρμα κατοχύρωσε έξι νέες πατέντες οι οποίες σχετίζονται με τη δημιουργία ενός νέου κινητήρα Wankel, επιβεβαιώνοντας τις φήμες που τη θέλουν να εξελίσσει ένα sportscar υψηλών επιδόσεων το οποίο θα βασίζεται σε αυτήν ακριβώς την τεχνολογία.
Ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του νέου κινητήρα Wankel που εξελίσσει η Mazda ξεχωρίζουν η διάταξη με τους δύο ρότορες, όπως και τη τεχνολογία ανακυκλοφορίας καυσαερίων η οποία ως γνωστόν επιτρέπει τον περιορισμό των εκλυόμενων ρύπων.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η Mazda μοιάζει έτοιμη να κάνει την έκπληξη και να περάσει στην παραγωγή ένα sportscar με περιστροφικό κινητήρα.
Και το 2022 η ιαπωνική φίρμα είχε κατοχυρώσει ένα υβριδικό σύνολο με πισωκίνητη διαμόρφωση, στην «καρδιά» του οποίου βρισκόταν ένας έναν κινητήρας Wankel.
Ο κινητήρας Wankel αποσύρθηκε από την παραγωγή το 2012 εξαιτίας των αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων. Νωρίτερα, για τον ίδιο ακριβώς λόγο, είχε αποσυρθεί από την ευρωπαϊκή αγορά και το γνωστό σε όλους Mazda RX-8.
Πέρα από τους ρύπους, η Mazda θα κληθεί να αντιμετωπίσει και τα προβλήματα αξιοπιστίας του συγκεκριμένου κινητήρα, ο οποίος διακρίνεται για την εντυπωσιακή αναλογία ιπποδύναμης/κυβισμού, μετρώντας στα μειονεκτήματά του την υψηλή κατανάλωση καυσίμου και τους ρύπους.