Η Maserati εντάχθηκε για πρώτη φορά στην επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων, με το Gran Turismo Folgore, το αναγεννημένο GT της, ενισχυμένο από στοιχεία από το αγωνιστικό πρόγραμμα Formula E της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Οι προδιαγραφές της λίστας επιθυμιών στο φύλλο δεδομένων του, περιλαμβάνουν: μια ειδική μπαταρία για το χαμηλότερο δυνατό κέντρο βάρους, τρεις κινητήρες που περιστρέφονται στις 17.500 rpm, μετατροπείς καρβιδίου πυριτίου, 0-100 χλμ/’ωρα σε 2,7 δευτερόλεπτα και 325 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα.
Και ενώ αρκείται στους 818 ίππους, είναι έτοιμο για να αποδώσει έως και 1206 άλογα, μόλις γίνουν διαθέσιμες περισσότερες ισχυρές μπαταρίες υψηλής απόδοσης.
Χαρακτηριστικά για το Grecale Folgore EV
Για το Grecale Folgore, οι μηχανικοί επεξεργάστηκαν ξανά την κάτοψη, για να χωρέσουν μια μπαταρία τύπου skateboard. Το πακέτο αποτελείται από 33 μονάδες, 29 σε ένα επίπεδο ορθογώνιο, τέσσερις σε ένα επίπεδο πάνω, κρυμμένες από το πίσω κάθισμα.
Γνωρίζοντας ότι ήθελαν οι εσωτερικές διαστάσεις του EV να ταιριάζουν με αυτές του βενζινοκίνητου SUV, διατηρώντας παράλληλα την αεροδυναμική απόδοση, οι μηχανικοί κατέβασαν το πάτωμα αντί να το ανεβάσουν. Η απόσταση από το έδαφος των 21 εκατοστών του ICE Grecale, γίνεται 17 εκατοστά στο Folgore, ενώ η οροφή του Folgore, βρίσκεται σχεδόν 1 εκατοστό πιο κοντά στο έδαφος.
Τα επεξεργασμένα «συστατικά» του Grecale Folgore σε σχέση με το GranTurismo, ξεκινούν με την μπαταρία. Ενώ το πακέτο 83,0 kWh του κουπέ υψηλής απόδοσης, λαμβάνει κυψέλες ιόντων λιθίου από την LG που τροφοδοτούν μια αρχιτεκτονική 800 volt, το πακέτο 98,6 kWh της Grecale Folgore, τροφοδοτείται από στοιχεία ιόντων λιθίου από την CATL, που «ηλεκτρίζουν» μια αρχιτεκτονική 400 volt.
Οι τρεις κινητήρες του GranTurismo, είναι κατασκευασμένοι από τη Marelli Motori σε σχέδιο της Maserati. Οι δύο κινητήρες της Grecale, προέρχονται από την Jing-Jin Electric (JJE). Περιστρέφονται πιο αργά από του GranTurismo, ενώ δεν υπάρχει καρβίδιο του πυριτίου στους μετατροπείς. Μαζί, οι δύο κινητήρες αποδίδουν 550 ίππους και 605 λίβρες-πόδια ροπής, μοιρασμένοι ομοιόμορφα μεταξύ του μπροστινού και του πίσω άξονα.
Η Maserati εκτιμά τη μέγιστη ευρωπαϊκή αυτονομία WLTP στα 500 χλμ. Η μέγιστη ταχεία φόρτιση DC των 150 κιλοβάτ, επαναγεμίζει την μπαταρία από 20 έως 80 τοις εκατό σε 29 λεπτά. Συνδεμένος στην πιο ισχυρή πρίζα Επιπέδου 2, ο ενσωματωμένος φορτιστής 22,0 kW, αποκαθιστά εμβέλεια 100 χιλιομέτρων σε μια ώρα.
Από στάση, τα 0-100 χλμ/ώρα, χρειάζονται 4,1 δευτερόλεπτα, σύμφωνα με τη Maserati, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 220 χλμ/ώρα. Το Grecale Folgore, προσφέρεται σε μία μόνο έκδοση, αποκλείοντας τα τμήματα GT, Modena και Trofeo του μοντέλου ICE.
Η μέγιστη αυτονομία, απαιτεί τροχούς 19 ιντσών, αλλά διατίθονται επίσης ζάντες 20 ή 21 ιντσών σε θερινά ελαστικά Pirelli Scorpion Zero για όλες τις εποχές, ή Pirelli P Zero Elect. Από τις τέσσερις λειτουργίες οδήγησης, Offroad, Max Range, GT και Sport, μόνο η Sport απελευθερώνει την πλήρη ισχύ του Grecale. Στην GT, μόνο το 80 τοις εκατό της ιπποδύναμης φτάνει στους άξονες. Στο Max Range, είναι 75 τοις εκατό, πέφτοντας στο 50 τοις εκατό εάν ενεργοποιηθεί ο περιοριστής ισχύος.
Αλλαγές εναντίον του φυσικού αερίου Grecale
Πέρα από το σύστημα μετάδοσης κίνησης, τα υπόλοιπα είναι όπως στην Grecale με κινητήρα ICE που γνωρίζουμε. Το Folgore ελάχιστα αποκλίνει από την μυώδη εμφάνιση της έκδοσης ICE. Η κανονική μάσκα της Grecale, διαθέτει κάθετα πηχάκια, ενώ η Folgore έχει λεπτές οβάλ εγκοπές. Τα συμπαγή πάνελ με βραχίονες στο χρώμα του αμαξώματος, αντικαθιστούν τις μπροστινές πλαϊνές εισαγωγές του στάνταρ μοντέλου. Και φυσικά, το Folgore δεν διαθέτει απολήξεις εξάτμισης.
Τα ένθετα του πίσω διαχύτη, κρύβουν δύο ηχεία που δημιουργούν τους υποχρεωτικούς ήχους, για να προειδοποιούν τους πεζούς για ένα EV που πλησιάζει. Στο εσωτερικό, η εσωτερική σχεδίαση και οι διαστάσεις του EV, αντιγράφουν το ICE.
Το σύστημα infotainment προσθέτει ένα φυλλάδιο σελίδων ειδικά για EV. Το Econyl, ένα ανακυκλωμένο νάιλον κατασκευασμένο από δίχτυα ψαριών, παρέχει το κεντρικό υλικό του καθίσματος του Folgore, διακοσμημένο με απομίμηση δέρματος Feeltek. Το ύφασμα είναι διακοσμημένο με μοτίβα εμπνευσμένα από τον Ιταλό αρχιτέκτονα Pier Luigi Nervi, αν και τα καθίσματα μπορούν να παραγγελθούν από βόειο δέρμα, για να ταιριάζουν με το ταμπλό, το οποίο είναι πάντα καλυμμένο με ραμμένο δέρμα.
Η τιμή για το ηλεκτρικό Grecale αναμένεται να φτάσει στα 93.000 ευρώ, όταν η βενζινοκίνητη έκδοση ξεκινά από τα 65.000 ευρώ.