Δύο θέματα κυριάρχησαν στην τεχνολογία οθόνης οχημάτων στη φετινή έκθεση CES.
Το πρώτο ήταν η προσπάθεια των κατασκευαστών για υψηλότερη ευκρίνεια, ανάλογη με εκείνη που προσφέρουν σήμερα οι οικιακές τηλεοπτικές οθόνες, και το δεύτερο η πλήρης ενσωμάτωσή τους στο ταμπλό.
Η Marelli και η Continental παρουσίασαν τις «shy tech» λύσεις τους. Οι οθόνες των δύο εταιρειών, όταν δεν λειτουργούν, εξαφανίζονται πίσω από μία επιφάνεια που θυμίζει ξύλο. Μόλις ενεργοποιηθούν προσφέρουν υψηλή ευκρίνεια ακόμα και για την προβολή ταινιών, παρά το ματ φινίρισμά τους.
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα της ματ επιφάνειας αντί της γυαλιστερής είναι ότι δεν αφήνει δακτυλικά αποτυπώματα.
Η λεγόμενη έξυπνη επιφάνεια της Marelli χρησιμοποιεί ένα ειδικό μελάνι μέσα στο πλαστικό από ψεύτικο ξύλο που της επιτρέπει να λειτουργεί όπως κάθε άλλη οθόνη αφής. Ανάλογα με τη λειτουργία, μέρος της οθόνης μπορεί να εξαφανιστεί, ώστε να είναι ορατή μόνο μια σειρά από κουμπιά. Για όσους δεν συμπαθούν την εμφάνιση του ξύλου, η Marelli μπορεί να δημιουργήσει ένα μαρμάρινο εφέ.
Η Marelli δήλωσε ότι η τεχνολογία της βρίσκεται στα τελικά στάδια επικύρωσης. Αυτό σημαίνει ότι ενδέχεται να τις δούμε στα αυτοκίνητα ήδη από το 2026, αλλά είναι πιο πιθανό να κάνουν το ντεμπούτο τους το 2027 ή το 2028.
Την ίδια στιγμή, η Continental παρουσίασε μια έκδοση της οθόνης In2visible που και αυτή μοιάζει με ξύλινη, που συμβάλλει στη δημιουργίας μιας καθαρής και «τακτοποιημένης» εικόνας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου όταν είναι απενεργοποιημένη.
Ο Γερμανός προμηθευτής έχει παρουσιάσει στο παρελθόν μία αόρατη οθόνη που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του ταμπλό, αλλά στη φετινή CES παρουσιάστηκε μια νέα εκδοχή της φιλοξενώντας διάφορα χειριστήρια κάτω από την υπερευρεία γυαλιστερή οθόνη της.
Η τοποθέτηση της οθόνης στο κέντρο και η ταυτόχρονη παροχή απτικής ανάδρασης από τα χειριστήρια θα μπορούσε να καταστήσει τον χειρισμό της ασφαλέστερο σε σχέση με τις ολοένα και μεγαλύτερες οθόνες στο ταμπλό. Θα έβαζε τέλος, επίσης, στα δακτυλικά αποτυπώματα.
Οι τεχνολογίες «shy tech» έχουν γίνει trend τον τελευταίο καιρό σε ότι έχει να κάνει με τον σχεδιασμό του εσωτερικού, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες επιχειρούν να παντρέψουν την ανάγκη για διακριτικές και απέριττες επιφάνειες με το ευρύ φάσμα της νέας τεχνολογίας που παρέχεται μέσω λογισμικού.
Παρόλα αυτά, οι ζωηρές οθόνες υψηλής ευκρίνειας εξακολουθούν να έχουν απήχηση στους πελάτες και πολλές από αυτές παρουσιάστηκαν στη CES.
Ίσως η πιο φανταχτερή ήταν η οθόνη microLED 10 ιντσών της Continental, η οποία περικλείεται από ένα πλαίσιο κατασκευασμένο από κρύσταλλα Swarovski, δίνοντας την εντύπωση ότι αιωρείται.
Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS