Η πιθανότητα να μείνεις ξαφνικά με άδεια μπαταρία προκαλεί τρόμο σε πολλούς ανθρώπους. Αν προσθέσουμε και το άγχος φόρτισης, η μίξη γίνεται δυνητικά εκρηκτική.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, εδώ και μερικά χρόνια, έχουν εμφανιστεί στην αγορά συγκεκριμένα power banks για BEV, πραγματικοί φορητοί φορτιστές μπαταριών, ικανοί να επιλύσουν μια κατάσταση έκτακτης ανάγκης στην πράξη, δηλαδή επαναφόρτιση του οχήματος αρκετά, ώστε να φτάσει στον πρώτο δημόσιο σταθμό φόρτισης ή στο δικό σας wallbox του σπιτιού σας, δεδομένου ότι αυτές οι συσκευές, κατά μέσο όρο, προσφέρουν περίπου 30 χλμ περισσότερη αυτονομία, αν και σε ορισμένα μοντέλα διπλασιάζονται.
Τί είναι τα power bank ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Τα power bank για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχουν μέγεθος περίπου μιας βαλίτσας. Ένας από τους τύπους που έχει προκαλέσει την περισσότερη συζήτηση, ονομάζεται ZipCharge Go, είναι διαθέσιμος σε μορφές 4 kWh και 8 kWh και ζυγίζει λίγο περισσότερο από 22 κιλά, αλλά δυστυχώς δεν κυκλοφορεί σε όλες τις χώρες της Ευρώπης.
Εξοπλισμένο με ρόδες και εύκολο στην αποθήκευση στο πορτμπαγκάζ, είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένα υλικά και χρειάζεται 30 ή 60 λεπτά αντίστοιχα, για να μεταφερθεί η φόρτιση στην μπαταρία, χρησιμοποιώντας ένα τυπικό καλώδιο τύπου 2, εξασφαλίζοντας επιπλέον αυτονομία 32 ή 64 χλμ.
Μεταξύ άλλων το ZipCharge Go, περιλαμβάνει μια αποκλειστική εφαρμογή που διαχειρίζεται τη συσκευή εξ αποστάσεως. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου παράγεται αυτό το powerbank, διατίθεται επίσης με υπηρεσία ενοικίασης ή συνδρομής που κοστίζει 56 ευρώ.
Στους κύριους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι δυνατό να βρείτε και άλλα μοντέλα powerbank συγκρίσιμα με το ZipCharge Go, σε διαφορετικά σχέδια και φιλοσοφίες. Για παράδειγμα, το Ecoflow Delta Max, το οποίο μοιάζει περισσότερο με κάτι απο ενισχυτή και θήκη σταθερού υπολογιστή. Δεν είναι εξοπλισμένο με τροχούς, αλλά έχει οκτώ ηλεκτρικές πρίζες για οικιακές συσκευές, που το καθιστούν ιδανικό για όσους ασχολούνται με το κάμπινγκ, ενώ επίσης είναι δυνατή, η σύνδεσή του σε αναδιπλούμενο ηλιακό πάνελ.
Η έκδοση 2 kWh, επεκτάσιμη έως 6 kWh, ξεκινά από 2.300 ευρώ, με βάρος 24 κιλά και διαστάσεις βαλίτσας τρόλεϊ (50x24x30 εκ). Με μία φόρτιση, μπορείτε να διανύσετε περίπου 12 χλμ. Έπειτα, υπάρχει το Oukitel P2001, το οποίο ωστόσο σταματά στα 2 kWh, ισχύς κατάλληλη για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Ωστόσο, σας επιτρέπει να φορτίζετε έως και 13 συσκευές ταυτόχρονα, χάρη στην παρουσία τριών υποδοχών Schuko, τυπικών USB-A και USB Type-C, καθώς και την δυνατότητα σύνδεσης καλωδίου φόρτισης για το Bev. Κοστίζει 1.400 ευρώ και σηκώνεται με δύο λαβές, καθώς δεν είναι εξοπλισμένο με τροχούς.
Από την άλλη πλευρά, είναι πολύ συμπαγές (39x29x33 εκ), ζυγίζει 25 κιλά και μπορεί να λειτουργήσει με ηλιακούς συλλέκτες.
Ένα άλλο επεκτάσιμο μοντέλο, είναι το Bluetti AC 200 Max, το οποίο μπορεί να φτάσει ακόμη και τα 8 kWh, με την προσθήκη προαιρετικών μονάδων.
Ξεκινά από 1.800 ευρώ για την έκδοση 2 kWh, η οποία διαθέτει 15 επιλογές σύνδεσης, μεταξύ των οποίων μία πρίζα 12 V, τέσσερις υποδοχές 230 V, μία USB-C και τέσσερις USB-A. Μπορεί επίσης να τροφοδοτηθεί από ηλιακούς συλλέκτες και είναι το πιο βαρύ, στα 28 κιλά, ενώ οι διαστάσεις του είναι συγκρίσιμες με αυτές των άλλων μοντέλων (42x28x38 εκ).