Site icon TheCars.gr

Lawrence Stroll : Ο δισεκατομμυριούχος πίσω από την Aston Martin F1

Ο Lawrence Stroll, ένας πολυεκατομμυριούχος με σημαντική επιρροή στη Φόρμουλα 1, βρίσκεται στο τιμόνι της ομάδας Aston Martin F1. Επιπλέον, διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην καριέρα του γιου του, Lance Stroll, στο κορυφαίο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αλλά πώς απέκτησε αυτόν τον τεράστιο πλούτο;

Ο 65χρονος επιχειρηματίας έχει δει την περιουσία του να εκτοξεύεται τα τελευταία χρόνια, κατατάσσοντάς τον στην 812η θέση της λίστας των πλουσιότερων ανθρώπων στον κόσμο. Σύμφωνα με το Forbes, η καθαρή περιουσία του Stroll ανέρχεται σε 3,9 δισεκατομμύρια δολάρια τον Απρίλιο του 2024, σε σύγκριση με τα 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια το 2016.

Η απότομη αύξηση της περιουσίας του Stroll συμπίπτει με τις έξυπνες επενδύσεις του στον χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Απομακρυνόμενος από τους τομείς της μόδας και των αυτοκινήτων, ο Stroll ηγήθηκε της Racing Point για να αποκτήσει μια ομάδα Φόρμουλα 1, πριν επενδύσει σημαντικά στην αυτοκινητοβιομηχανία Aston Martin.

Ο Lawrence Stroll : Από τη Μόδα στη Φόρμουλα 1

Η περιουσία του Lawrence Stroll έχει τις ρίζες της στην οικογενειακή επιχείρηση, κυρίως στον χώρο της μόδας. Γεννημένος στο Μόντρεαλ του Καναδά στις 11 Ιουλίου 1959, το αρχικό επώνυμο του Stroll είναι Στρουλόβιτς, που προέρχεται από τις ρωσικές ρίζες του πατέρα του, Λέο. Ο πατέρας του ήταν εισαγωγέας μόδας, φέρνοντας για πρώτη φορά την μάρκα Pierre Cardin στον Καναδά.

Mαθήτευσε δίπλα στον πατέρα του κατά τη διάρκεια της παιδικής του ηλικίας και της εφηβείας του και στα 17α γενέθλιά του του δόθηκε η άδεια για τα παιδικά ρούχα Pierre Cardin για τον Καναδά. Ο Stroll ανέλαβε το έργο με ενθουσιασμό, αφιερώνοντας περισσότερο από μια δεκαετία στην ανάπτυξη της μάρκας σε όλο τον Καναδά.

Σε μια σημαντική τύχη, 15 χρόνια αργότερα, ο Stroll θα έμπαινε σε μια δημοπρασία ενάντια στον Ralph Lauren για ένα αυτοκίνητο – η μάρκα του σχεδιαστή μόδας άρχιζε να αποκτά έδαφος στις Ηνωμένες Πολιτείες εκείνη την εποχή. Ο Lauren θα κέρδιζε τελικά το αυτοκίνητο, αλλά ο Stroll θα αποχωρούσε με μια νέα άδεια, υπό την εταιρεία Poloco S.A. για να αναλάβει την ευθύνη για το Polo Ralph Lauren στην Ευρώπη.

Ο Στρατηγικός Σύνδεσμος με τον Silas Chou

Ο Silas Chou, ένας κατασκευαστής υφασμάτων από το Χονγκ Κονγκ που γνώρισε τον Stroll λόγω της προηγούμενης συνεργασίας των πατέρων τους, συνεργάστηκε με τον Stroll το 1989 ιδρύοντας την Sportswear Holdings. Υπό την Sportswear Holdings, η μάρκα Ralph Lauren απογειώθηκε στην Ευρώπη, επιτρέποντας στο δίδυμο να κάνει μια σημαντική επένδυση και στη μάρκα Tommy Hilfiger.

Ενώ ο Chou έγινε ο κύριος μέτοχος, διαχειριζόμενος την προμήθεια και τη διανομή, ο Stroll ανέλαβε την ευθύνη για το μάρκετινγκ και την ανάπτυξη, καθώς και μέλος του διοικητικού συμβουλίου μεταξύ 1992 και 2002. Μέχρι το 2000, η Sportswear Holdings είχε τζίρο 2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως, σε σύγκριση με 25 εκατομμύρια δολάρια έντεκα χρόνια πριν, έχοντας αποκτήσει επίσης την Pepe Jeans το 1991 – με τον Stroll να είναι Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου από το 1993 έως το 1998.

Η Επιτυχία της Michael Kors και η Στροφή προς τον Μηχανοκίνητο Αθλητισμό

Μια άλλη επιτυχημένη επιχειρηματική κίνηση ήταν η αγορά της μάρκας Michael Kors το 2003, με την Sportswear Holdings να επενδύει 85 εκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει το 85% της εταιρείας. Ο Stroll ήταν συν-πρόεδρος της εταιρείας μεταξύ 2003 και 2011.

Με την είσοδο της εταιρείας στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2011, η αξία της ανέβηκε στα 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Η Sportswear Holdings πούλησε το υπόλοιπο μερίδιό της στη Michael Kors το 2014.

Έχοντας γίνει δισεκατομμυριούχος, ο Stroll άρχισε να επενδύει στο άλλο του πάθος, τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Το έντονο ενδιαφέρον του Stroll για τα αυτοκίνητα και τους αγώνες ήταν ήδη εμφανές, καθώς είχε αγοράσει εξ ολοκλήρου την πίστα του Mont-Tremblant το 2000.

Η Οικογένεια Stroll και η Ανάδειξη του Lance

Ο Λόρενς Στρολ απέκτησε δύο παιδιά τη δεκαετία του 1990 με τη σύζυγό του, την Βελγίδα Claire-Anne Callens: την Chloe και τον Lance. Ενώ η οικογένεια ζούσε στη Γενεύη της Ελβετίας, ο Lance ξεκίνησε την καριέρα του στα καρτ στον Καναδά και τη Βόρεια Αμερική, όπου κέρδισε το βραβείο rookie της χρονιάς του Κεμπέκ το 2008 και το βραβείο οδηγού της χρονιάς ένα χρόνο αργότερα.
Οι επιτυχίες του στα καρτ τράβηξαν την προσοχή της Ferrari, η οποία τον υπέγραψε στη σχολή οδηγών της το 2010.

Η Ανάδειξη του Lance Stroll

Ο πρώτος αγώνας αυτοκινήτου του Lance Stroll πραγματοποιήθηκε το 2014 στο Florida Winter Series, μια σειρά μη-πρωταθλήματος αγώνων που διοργανώθηκε από τη Ferrari Driver Academy. Μέλλοντες αντίπαλοι του στη Φόρμουλα 1, όπως ο Max Verstappen και ο Nicholas Latifi, ήταν επίσης στη γραμμής εκκίνησης, με καλύτερο αποτέλεσμα του Lance Stroll μια δεύτερη θέση στο Homestead-Miami.

Ο πρώτος ανταγωνιστικός αγώνας αυτοκινήτου του  Stroll ήρθε στην Ιταλική F4, με την επιρροή του πατέρα του να τον βοηθάει από την αρχή, καθώς ο Λόρενς επένδυσε σημαντικά στην Prema. Σύμφωνα με ανεπίσημα στοιχεία που αναφέρθηκαν εκείνη την εποχή, πιστεύεται ότι ο Stroll επένδυσε περίπου 60 εκατομμύρια λίρες στην Prema για να εξασφαλίσει ότι ο γιος του θα είχε πρόσβαση στον καλύτερο εξοπλισμό και τεχνικές προετοιμασίας.

Κερδίζοντας το πρωτάθλημα Ιταλικής F4 στην πρώτη του προσπάθεια, ακολούθησε ένα βήμα στην F3 για τον Lance, με τον Stroll να τερματίζει πέμπτος συνολικά το 2015. Κέρδισε το πρωτάθλημα το 2016, αν και οι επικριτές θα έλεγαν ότι το πεδίο ήταν σημαντικά εξασθενημένο από την αποχώρηση πέντε ομάδων και την απαγόρευση συμμετοχής του πρωταθλητή Felix Rosenqvist μετά από τρία χρόνια στην κατηγορία.

Φήμες ότι ο Lawrence επένδυσε ένα σημαντικό ποσό (10 εκατομμύρια δολάρια) στην ομάδα Williams F1 διαψεύστηκαν κατηγορηματικά καθώς η ομάδα με έδρα το Grove υπέγραψε τον Lance ως αναπτυξιακό οδηγό, με τον Καναδό να υπογράφει στη συνέχεια για μια πλήρη θέση αγώνων για τη σεζόν 2017.

Ο Lawrence Stroll : Από τον Μόδα στην Κορυφή της Φόρμουλα 1

Η θητεία του Lance Stroll στη Williams θα περιγραφόταν αργότερα από τον πατέρα του ως «βασανιστήριο», παρά τα 40 βαθμούς που συγκέντρωσε το 2017, συμπεριλαμβανομένου ενός βάθρου στο Αζερμπαϊτζάν.

Αξιοποιώντας τον τεράστιο πλούτο του, ο Lawrence συγκρότησε ένα συνδικάτο ενδιαφερόμενων μερών (συμπεριλαμβανομένου του συνεργάτη του στην Sportswear Holdings, Silas Chou) για να σχηματίσει τη «Racing Point» και να υποβάλει προσφορά για την ταλαιπωρημένη ομάδα Force India μετά την υποβολή της σε διαδικασία διοίκησης από τον Sergio Perez και τον ιδιοκτήτη της Vijay Mallya.

Η Racing Point αναδείχθηκε ως οι νέοι ιδιοκτήτες της ομάδας, με τον Stroll να αναλαμβάνει τον έλεγχο από το μέσο της σεζόν 2018. Όπως ήταν αναμενόμενο, ο Lawrence προχώρησε στην υπογραφή του γιου του Lance στην ομάδα και απέλυσε τον Esteban Ocon από το κόκπιτ του για τη σεζόν 2019.

Μόλις 18 μήνες αργότερα, ο Stroll άνοιξε ξανά το πορτοφόλι του για να ηγηθεί ενός άλλου συνδικάτου, της Yew Tree Investments, σε μια επένδυση 235 εκατομμυρίων δολαρίων στην αυτοκινητοβιομηχανία Aston Martin. Γενόμενος εκτελεστικός πρόεδρος της εταιρείας, η Yew Tree αύξησε την επένδυσή της από ένα αρχικό ποσοστό 19% σε 28% κατά τους πρώτους 18 μήνες ιδιοκτησίας.

Με τον επιχειρησιακό έλεγχο τόσο της Racing Point όσο και της Aston Martin, ο Stroll προχώρησε στην συγχώνευσή τους – η ομάδα του στη Φόρμουλα 1 μετονομάστηκε σε εργοστασιακή ομάδα Aston Martin F1 από την αρχή του 2021, με τον γιο του Lance να συνδυάζεται με τον τετραπλό παγκόσμιο πρωταθλητή Sebastian Vettel.

To Όραμα του Lawrence Stroll για τη Φόρμουλα 1

Ενώ η αρχική ιδέα του Stroll μπορεί να ήταν να βοηθήσει τον γιο του Lance να βρει τον δρόμο του στη Φόρμουλα 1, ο έξυπνος επιχειρηματίας δεν επενδύει τέτοια τεράστια ποσά χρημάτων στη Φόρμουλα 1 για διασκέδαση – από τότε έχει δεσμευτεί σε ένα τεράστιο επενδυτικό πρόγραμμα για την ομάδα του στη Φόρμουλα 1.

Ενώ η πρώην ομάδα Jordan/Force India ήταν γνωστή για την κατασκευή ανταγωνιστικών αυτοκινήτων με μικρούς προϋπολογισμούς, η συμβολή του Stroll και της Aston Martin επέτρεψε στην ομάδα να φτάσει στο μέγιστο όριο του πλαφόν δαπανών της Φόρμουλα 1 από τότε που εισήχθησαν οι οικονομικοί κανονισμοί το 2021, με τον Stroll να εγκρίνει επίσης την κατασκευή ενός εντελώς νέου υπερσύγχρονου εργοστασίου Φόρμουλα 1 κοντά στο Silverstone που πρόκειται να ξεκινήσει τις λειτουργίες του τους επόμενους μήνες.

Ο Stroll κατάφερε επίσης να πείσει τον Fernando Alonso να εγκαταλείψει την ομάδα Alpine F1, την εργοστασιακή ομάδα της Groupe Renault με την οποία κέρδισε δύο παγκόσμιους τίτλους το 2005 και το 2006, για να ενταχθεί στην αναπτυσσόμενη ομάδα Aston Martin – απόδειξη αν χρειαζόταν ποτέ ότι ο δισεκατομμυριούχος εννοεί δουλειά.

Με τον γιο του Lance να ανταγωνίζεται τον Vettel κατά τη διάρκεια των δύο σεζόν τους ως συμπαίκτες, ο Καναδός οδηγός ξεκίνησε επίσης τη ζωή του ως συμπαίκτης του Alonso με εντυπωσιακό τρόπο παρά τον τραυματισμό του προετοιμασίας.

Αν και τα επίπεδα απόδοσης της Aston Martin έχουν πέσει από τα υψηλά εκείνα των αρχών του 2023, η φιλοδοξία του Stroll να δει την ομάδα του στη Φόρμουλα 1 στην κορυφή δεν έχει αποδυναμωθεί.
Πιστεύεται ότι η Aston Martin είναι κοντά στην υπογραφή του σχεδιαστή της Φόρμουλα 1, Adrian Newey, και έχει επίσης υποβάλει μια τολμηρή προσφορά για να υπογράψει και τον Max Verstappen!

Η Εκπληκτική Συλλογή Αυτοκινήτων του Lawrence Stroll

Εκτός από τη μόδα, η αγάπη του Stroll για τα αυτοκίνητα τον οδήγησε να συγκεντρώσει μια μεγάλη συλλογή εξαιρετικά ακριβών και εξωτικών μηχανημάτων – κυρίως Ferrari.

Εδραιώνοντας τον εαυτό του ως έμπορος Ferrari πουλώντας τη μάρκα στο Μόντρεαλ, ο Stroll καυχήθηκε για αυτοκίνητα όπως η Ferrari 250 GTO, η GT40, μια F50, μια 288 GTO και μια 275 GTB Spyder.

Πλήρωσε 20 εκατομμύρια λίρες για το Spyder το 2013, ενώ πούλησε το 250 GTO του για 50 εκατομμύρια λίρες σε ιδιωτική πώληση το 2018.

Άλλα αυτοκίνητα στη συλλογή του περιλαμβάνουν μια McLaren F1 του 1996 και μια Ford GT.

Όταν δεν βρίσκεται στη στεριά, ο Stroll είχε επίσης ένα υπερσύγχρονο σκάφος που ονομάζεται Faith. Κόστισε περίπου 200 εκατομμύρια λίρες και κατασκευάστηκε το 2017, το σκάφος διαθέτει ελικοδρόμιο, πισίνα με γυάλινο πάτο και beach club, καθώς και εντοιχισμένο τζάκι στο σαλόνι.

Πιστεύεται ότι πούλησε το σκάφος στον Michael Latifi, πατέρα του Καναδού οδηγού αγώνων Nicholas, με τον Stroll να αναθέτει την κατασκευή ενός νέου υπερσύγχρονου σκάφους για να αντικαταστήσει το Faith.

Exit mobile version