Πολλές τεχνολογίες στοχεύουν στην αύξηση της απόδοσης, στη βελτίωση της ηλεκτροκίνησης ή στην εξέλιξη της αυτόνομης οδήγησης. Η νέα τεχνολογία όμως που συνεχώς προχωρά, έχει να κάνει και με τα κρύσταλλα του αυτοκινήτου!
Στην αρχή όπως και στα περισσότερα αυτοκίνητα σήμερα, υπήρχε γυαλί νατράσβεστου, το οποίο αποτελείται σε μεγάλο βαθμό από οξείδιο του νατρίου και οξείδιο του ασβεστίου. Μετά ήρθε το Gorilla Glass, το οποίο περιλαμβάνει υψηλό ποσοστό οξειδίου του αλουμινίου.
Τώρα υπάρχει το Fusion5, ένα εντελώς διαφορετικό βοριοπυριτικό γυαλί, που χρησιμοποιεί βορικό οξείδιο. Όλα είναι «άμορφα» στερεά, καθώς συνήθως σκληραίνουν από την υγρή τους κατάσταση πολύ γρήγορα, για να σχηματίσουν μια κρυσταλλική δομή του τύπου που ορίζει τα περισσότερα στερεά.
Fusion5: Ποια είναι τα πλεονεκτήματά του
Το Gorilla Glass και το Fusion5, θεωρούνται και τα δύο «σκληρό γυαλί», με πολύ υψηλότερα σημεία τήξης, αφού το Fusion5 θέλει 1.650 βαθμούς Κελσίου, έναντι 1000, του ανθρακικού ασβέστη των κρυστάλλων της παλιάς σχολής.
Εδώ είναι η υπερδύναμη του Fusion5: Η χημεία του, κάνει τα μόρια να συμπυκνώνονται και να σκληραίνουν υπό την κρούση. Ελλείψει αυτής της ιδιότητας ή μιας άκαμπτης κρυσταλλικής δομής, τα μόρια στο μεγαλύτερο μέρος του γυαλιού, απλά διαχωρίζονται, ραγίζουν ή θρυμματίζονται, κατά την πρόσκρουση.
Το υψηλό σημείο τήξης, δίνει επίσης στο Fusion5, έναν συντελεστή θερμικής διαστολής, που είναι ο μισός από εκείνον του γυαλιού παλιάς σχολής, επομένως είναι πολύ λιγότερο ευαίσθητο σε θερμικό σοκ, όπως συμβαίνει εάν ξεπαγώσετε ένα παγωμένο παρμπρίζ με βραστό νερό.
Συνολικά, το Fusion5, είναι πέντε φορές πιο ανθεκτικό στις γρατσουνιές, τέσσερις φορές πιο ανθεκτικό σε αιχμηρές κρούσεις και δύο φορές πιο ανθεκτικό σε θερμικό σοκ, σε σχέση με το γυαλί με ανθρακικό ασβέστη.
Προσθέστε το γεγονός ότι είναι περίπου 10 τοις εκατό λιγότερο πυκνό από αυτό το SLG και ακόμη και περίπου 7 τοις εκατό λιγότερο πυκνό από το νεώτερο Gorilla Glass και τώρα μπορείτε να έχετε ένα αυτοκίνητο με πολύ λεπτότερο γυαλί, που είναι ακόμα πολύ ισχυρότερο, ενώ εξοικονομείτε αρκετό βάρος που είναι πολύ καλό για ένα EV.
Fusion5: Πώς σχηματίζεται
Αλλά η οπτική του διαύγεια, είναι το καλύτερο μέρος. Οι περισσότεροι υαλοπίνακες αυτοκινήτων, ξεκινούν με λιωμένο γυαλί, που επιπλέει και ψύχεται σε μια οριζόντια επιφάνεια, αλλά το Fusion5 σχηματίζεται υπερχειλίζοντας και τις δύο πλευρές μιας χοάνης, συντήκοντας στο αιχμηρό κάτω άκρο της χοάνης και ψύχεται κατακόρυφα.
Αυτή η διαδικασία παράγει εξαιρετικά λείες επιφάνειες μπροστά και πίσω, και εξαιρετικά ομοιόμορφο πάχος. Και καθώς οι σχεδιαστές κλίνουν τα παρμπρίζ σε πιο απότομες γωνίες για να βελτιώσουν την αεροδυναμική, η οπτική καθαρότητα γίνεται ολοένα και πιο κρίσιμη.
Fusio5: Συμφέρει οικονομικά;
Το Fusion5, κατατάσσεται καλύτερα στην κατηγορία από αυτή την άποψη, επιδεικνύοντας 50 τοις εκατό λιγότερη οπτική παραμόρφωση από το SLG. Διατηρεί επίσης αυτή τη διαύγεια περισσότερο, χάρη στην εξαιρετική αντοχή του στις καιρικές συνθήκες.
Λόγω των ανώτερων θερμικών ιδιοτήτων του, υπάρχει λιγότερη «καταπόνηση στα άκρα», που μπορεί να προκαλέσει το σπάσιμο του υαλοπίνακα μετά τον σχηματισμό του, επομένως θα πρέπει να υπάρχουν πολύ λιγότερα σκραπ.
Το Fusion5, μπορεί να ενσωματώσει όλα τα σημερινά υλικά εσωτερικού στρώματος για γυαλί ασφαλείας, ακουστικό γυαλί ή οθόνες head-up (και τα HUD θα έχουν καλύτερη απόδοση χάρη στην ανώτερη οπτική ποιότητα). Το πραγματικό κόστος αυτού του βοριοπυριτικού γυαλιού, είναι ελαφρώς υψηλότερο από αυτό του SLG, αλλά αυτό το κόστος αντισταθμίζεται εν μέρει από τα σημαντικά μειωμένα ποσοστά σκραπ κατασκευής.