Ποιος δεν έχει βρεθεί κολλημένος στην κίνηση το μεσημέρι; Σίγουρα οι περισσότεροι βιώνουμε αυτό το φαινόμενο καθημερινά. Και σε εκείνο το σημείο που τίποτα δεν κινείται, πολλές φορές νιώθουμε την ανάγκη απλά να πατήσουμε την κόρνα.
Στην Ελλάδα, η κόρνα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της οδηγικής μας κουλτούρας. Ο εκνευρισμός από την κίνηση, ιδιαίτερα στις μεγάλες πόλεις, οδηγεί σε συχνή χρήση της, αγγίζοντας τα όρια της κατάχρησης. Μάλιστα στην Ευρώπη οι Έλληνες οδηγοί αναδεικνύονται από τους πιο συχνούς χρήστες της κόρνας, τις περισσότερες φορές για ασήμαντο λόγο.
Πότε επιτρέπεται η χρήση της κόρνας;
Ωστόσο, υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις όπου ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) επιτρέπει τη χρήση της. Αυτές είναι οι παρακάτω:
- Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος.
- Εκτός κατοικημένων περιοχών, κατά το προσπέρασμα, για να ειδοποιηθεί ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος, αν αυτό είναι απαραίτητο.
- Όταν μεταφέρονται με οχήματα άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας.
- Η χρήση των ηχητικών οργάνων πρέπει να μην παρατείνεται πέραν του απολύτως αναγκαίου χρόνου.
- Οι οδηγοί αυτοκινήτων οχημάτων, μπορούν τη νύχτα, αντί ηχητικών προειδοποιήσεων να δίνουν τις φωτεινές προειδοποιήσεις, του Άρθρου 36 παρ. 4 του παρόντος Κώδικα.
Ποιο είναι το πρόστιμο για τη χρήση της κόρνας;
Σε αντίθεση με άλλες χώρες όπου η κόρνα απαγορεύεται, στην Ελλάδα η άσκοπη χρήση της τιμωρείται με πρόστιμο. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο δέκα (10,00) ευρώ.
Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι η κόρνα δεν είναι ένα παιχνίδι. Η σωστή χρήση της οφείλει να γίνεται με σεβασμό προς τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου και μόνο όταν κρίνεται απολύτως απαραίτητη.