Έχει αποδειχθεί παλαιότερα, ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE,) δεν έχουν μεγάλα προβλήματα εάν χτυπηθούν από κεραυνό, αλλά τι συμβαίνει όταν το αυτοκίνητό σας τροφοδοτείται από 400 volt ηλεκτρικής ενέργειας; Είναι γνωστό ότι ο κεραυνός προκαλεί ζημιά στα ηλεκτρονικά και στις καλωδιώσεις στα αυτοκίνητα ICE, αλλά συνήθως τα αυτοκίνητα συνεχίζουν ως επί το πλείστον χωρίς σοβαρές ζημιές.
Τα EV δεν διαφέρουν. Οι ειδικοί συμβουλεύουν τους οδηγούς EV, ότι «ένα ηλεκτρικό όχημα που έχει εμπλακεί σε σύγκρουση, πυρκαγιά ή έχει βυθιστεί, πρέπει να αντιμετωπίζεται με προσοχή καθώς η μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να τεθεί σε κίνδυνο». Θα πρέπει να είστε προσεκτικοί όταν το ηλεκτρικό σας όχημα χτυπηθεί από κεραυνό και να κάνετε έναν γρήγορο έλεγχο για ζημιές. Εάν δεν είστε σίγουροι, είναι πάντα καλύτερο να επικοινωνήσετε με έναν τεχνικό, ή μια υπηρεσία οδικής βοήθειας, όταν δεν είστε βέβαιοι εάν το αυτοκίνητό σας είναι ασφαλές για οδήγηση.
Τι συμβαίνει εάν ένα ηλεκτρικό όχημα χτυπηθεί από κεραυνό
Τα ηλεκτρικά οχήματα χειρίζονται ένα χτύπημα κεραυνού όπως ένα αυτοκίνητο ICE, ενώ πρέπει να θυμόμαστε, ότι ο ηλεκτρισμός προσπαθεί συνεχώς να γειωθεί. Η επαφή του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου με το έδαφος, γίνεται μέσω τεσσάρων ελαστικών, που σημαίνει ότι η ηλεκτρική ενέργεια από τον κεραυνό δεν έχει πού να πάει.
Υπάρχουν επίσης πολλά που σας χωρίζουν από τον κεραυνό που χτυπά και ταξιδεύει στο σώμα σας ενώ οδηγείτε, ή κάθεστε στο αυτοκίνητο. Η ηλεκτρική ενέργεια θα θέλει να ταξιδέψει μέσα από το μεταλλικό κέλυφος του αυτοκινήτου και όχι το δερμάτινο, πλαστικό ή υφασμάτινο εσωτερικό. Ωστόσο, εάν στέκεστε έξω και αγγίζετε το αυτοκίνητο, θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα, αν τύχει να σας χτυπήσει κεραυνός. Γίνεσαι το έδαφος για τον κεραυνό, ενώ στέκεσαι έξω και αγγίζεις το αυτοκίνητο.
Πρέπει να αποσυνδέσω το ηλεκτρικό μου αυτοκίνητο σε περίπτωση καταιγίδας;
Αν και δεν υπάρχει τίποτα εγγενώς επικίνδυνο για τη φόρτιση του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου σε περίπτωση καταιγίδας, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί όταν συνδέετε και αποσυνδέετε το αυτοκίνητο. Και πάλι, το να είσαι το σημείο γείωσης όταν το αυτοκίνητό σου χτυπιέται από κεραυνό, δεν είναι το σημείο που θέλεις να είσαι. Στη χειρότερη περίπτωση, ο κεραυνός που χτυπά το αυτοκίνητό σας κατά τη φόρτιση, θα σκάσει έναν διακόπτη ή θα κάψει μια ασφάλεια.
Οι τεχνικοί συμβουλεύουν επίσης: «Να είστε πάντα προσεκτικοί όταν φορτίζετε σε βρεγμένο καιρό και ειδικά κατά τη διάρκεια καταιγίδων με ηλεκτρικό φορτίο. Επομένως, μην βιαστείτε να βγείτε έξω και να βγάλετε το αυτοκίνητό σας από την πρίζα, όταν βλέπετε σωρεία κεραυνών έξω!» Οι σύνδεσμοι φόρτισης, έχουν σχεδιαστεί για χρήση στη βροχή, ώστε να αφήνουν ελάχιστο νερό κατά τη φόρτιση. Δεν είναι σαν να παρέχετε στο αυτοκίνητο μια στιγμιαία ροή ηλεκτρικού ρεύματος όταν το συνδέετε, είναι περισσότερο, σαν να ανοίγετε αργά μια βρύση.
Με τη φόρτιση εναλλασσόμενου ρεύματος και συνεχούς ρεύματος, αλλά ιδιαίτερα για τη φόρτιση συνεχούς ρεύματος, επειδή είναι πιο υψηλής ισχύος, η ισχύς δεν ρέει στο αυτοκίνητο μόλις το συνδέσετε σε φορτιστή. «Όταν το συνδέετε στο όχημα, κάνει πολλούς ελέγχους ασφαλείας πριν από τη ροή του ρεύματος, συμπεριλαμβανομένου του εάν υπάρχουν τρέχοντα σφάλματα. Ρωτάει το αυτοκίνητο «ποιος είναι ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης που είναι ασφαλές για να φορτιστεί;». Όπου και όταν ανιχνεύσει σφάλμα στην καλωδίωση ή στις επικοινωνίες, δεν θα ξεκινήσει να φορτίζει. «Το μόνο πράγμα που πρέπει να προσέξετε όταν συνδέετε σε φορτιστή DC σε βρεγμένο καιρό, είναι να ελέγξετε την καλωδίωση για μηδενικές εγκοπές και εάν υπάρχει εκτεθειμένο καλώδιο, μπορεί να γίνει επικίνδυνο.»