Σύμφωνα με ευρήματα που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Environmental Science & Technology, οι χημικές ουσίες πυρόσβεσης που προστίθενται στον αφρό των καθισμάτων και σε άλλα εξαρτήματα αυτοκινήτων μολύνουν τον αέρα της καμπίνας μέσα σε όλα τα ιδιωτικά οχήματα.
Επιπλέον, οι ερευνητές αναφέρουν ότι αυτές οι χημικές ουσίες προστίθενται για να πληρούν ένα ξεπερασμένο ομοσπονδιακό πρότυπο αναφλεξιμότητας, το οποίο στην πραγματικότητα δεν έχει αποδεδειγμένο όφελος πυρασφάλειας.
«Λαμβάνοντας υπόψη ότι ο μέσος οδηγός περνά περίπου μία ώρα στο αυτοκίνητο κάθε μέρα, αυτό αποτελεί σημαντικό ζήτημα δημόσιας υγείας», δήλωσε σε δελτίο τύπου, η επικεφαλής ερευνήτρια Rebecca Hoehn, υποψήφια διδάκτωρ και επιστήμονας τοξικολογίας στο Πανεπιστήμιο Duke.
«Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό για τους οδηγούς με μεγαλύτερες μετακινήσεις καθώς και για τα παιδιά-επιβάτες, τα οποία αναπνέουν περισσότερο αέρα ανά κιλό σωματικού βάρους σε σύγκριση με τους ενήλικες».
Η ερευνητική ομάδα βρήκε επιβραδυντικά φλόγας μέσα στις καμπίνες 101 αυτοκινήτων μοντέλου 2015 ή νεότερων από όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες, δείχνουν τα αποτελέσματα.
Σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα (99%) περιείχαν φωσφορικό τρις (1-χλωρο-ισοπροπύλιο) (TCIPP), ένα επιβραδυντικό φλόγας που ερευνάται από το Εθνικό Πρόγραμμα Τοξικολογίας των ΗΠΑ ως δυνητικά καρκινογόνο, είπαν οι ερευνητές.
Τα περισσότερα αυτοκίνητα είχαν επίσης δύο άλλα επιβραδυντικά φλόγας που θεωρούνται καρκινογόνα στην Καλιφόρνια, το φωσφορικό τρις (1,3-διχλωρο-2-προπύλιο) (TDCIPP) και το τρις (2-χλωροαιθυλ) φωσφορικό (TCEP), είπαν οι ερευνητές.
Οι ερευνητές ανέφεραν επίσης ότι αυτά και άλλα αναγνωρισμένα επιβραδυντικά φλόγας συνδέονται με νευρολογικές και αναπαραγωγικές επιπτώσεις στην υγεία.
Οι ερευνητές αναφέρουν ότι οι δοκιμές έδειξαν υψηλότερες συγκεντρώσεις επιβραδυντικών φλόγας σε θερμότερο καιρό. Οι εκπομπές αερίων από αφρό καθισμάτων και άλλα εσωτερικά εξαρτήματα αυξάνονται με τη ζέστη και οι εσωτερικοί χώροι των οχημάτων μπορούν να φτάσουν τους 65 βαθμούς Κελσίου (σημείωση: 150 βαθμοί Φαρενάιτ ισοδυναμούν με 65 βαθμούς Κελσίου).
Δείγματα αφρού καθισμάτων από 51 αυτοκίνητα συνέδεσαν άμεσα τα επιβραδυντικά φλόγας στην επένδυση με τις αερομεταφερόμενες χημικές ουσίες μέσα στα οχήματα.
Για παράδειγμα, τα οχήματα που περιείχαν το ύποπτο καρκινογόνο TCIPPστον αφρό τους έτειναν να έχουν υψηλότερες συγκεντρώσεις TCIPP στον στον αέρα τους, ανέφεραν οι ερευνητές.
Οι ερευνητές ανέφεραν ότι τα επιβραδυντικά φλόγας προστίθενται στον αφρό των καθισμάτων για να πληρούν ομοσπονδιακά πρότυπα που υιοθετήθηκαν τη δεκαετία του 1970. Αυτά τα πρότυπα δεν έχουν ενημερωθεί έκτοτε.
«Οι πυροσβέστες ανησυχούν ότι τα επιβραδυντικά φλόγας συμβάλλουν στα πολύ υψηλά ποσοστά καρκίνου τους», δήλωσε ο Patrick Morrison, διευθυντής υγείας, ασφάλειας και ιατρικής για τον Διεθνή Σύλλογο Πυροσβεστών, σε δελτίο τύπου.
«Η πλήρωση προϊόντων με αυτά τα επιβλαβή χημικά ουσίες συμβάλλει ελάχιστα στην πρόληψη πυρκαγιών για τις περισσότερες χρήσεις και αντίθετα, κάνει τις φωτιές πιο πυκνές και πιο τοξικές για τα θύματα και ιδιαίτερα για τους πρώτους ανταποκριτές», δήλωσε ο Morrison.
«Προτρέπω τη NHTSA [Εθνική Υπηρεσία Ασφαλείας Πληροφορικής των ΗΠΑ στον Αυτοκινητόδρομο] να ενημερώσει το πρότυπο αναφλεξιμότητας της, ώστε να μπορεί να επιτευχθεί χωρίς χημικές ουσίες επιβραδυντικού φλόγας μέσα στα οχήματα».
Η Καλιφόρνια έχει ήδη υιοθετήσει ένα ενημερωμένο πρότυπο αναφλεξιμότητας για έπιπλα και βρεφικά προϊόντα. Η ενημέρωση, που έγινε πριν από μια δεκαετία, δεν απαιτεί επιβραδυντικά φλόγας και ωστόσο διατήρησε ή αύξησε ελάχιστα την πυρασφάλεια των επίπλων στο Χρυσό Κράτος, ανέφεραν οι ερευνητές.
Προηγούμενες μελέτες έδειξαν ότι το μέσο αμερικανικό παιδί έχει χάσει τρεις έως πέντε μονάδες IQ από την έκθεση σε ένα επιβραδυντικό φλόγας που χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα και έπιπλα, ανέφεραν οι ερευνητές.
Μια άλλη πρόσφατη εργασία υπολόγισε ότι άτομα με τα υψηλότερα επίπεδα αυτού του επιβραδυντικού φλόγας στο αίμα τους έχουν τετραπλάσιο κίνδυνο να πεθάνουν από καρκίνο, σε σύγκριση με εκείνους που έχουν τα χαμηλότερα επίπεδα.
«Ίσως μπορείτε να μειώσετε την έκθεσή σας σε επιβραδυντικά φλόγας στο αυτοκίνητό σας ανοίγοντας τα παράθυρά σας και σταθμεύοντας στη σκιά», δήλωσε η ερευνήτρια Lydia Jahl, ανώτερη επιστήμονας στο Green Science Policy Institute, σε δελτίο τύπου.
«Αλλά αυτό που πραγματικά χρειάζεται είναι να μειωθεί η ποσότητα των επιβραδυντικών φλόγας που προστίθενται στα αυτοκίνητα εξ αρχής», πρόσθεσε η Jahl.
«Η μετακίνηση προς την εργασία δεν πρέπει να συνοδεύεται από κίνδυνο καρκίνου και τα παιδιά δεν πρέπει να εισπνέουν χημικές ουσίες που μπορούν να βλάψουν τον εγκέφαλό τους στο δρόμο για το σχολείο».
Πηγή: https://www.upi.com/