Με κόμπακτ διαστάσεις, περίσσιες γωνίες για off-road εξορμήσεις και υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό με οθόνες 10,25 ιντσών το Jeep Avenger Electric δικαιολογεί εμφατικά την επιλογή του, σαν Ευρωπαικό αυτοκίνητο της χρονιάς 2023.
Χωρίς να καταφεύγει σε εξτρεμισμούς, η Jeep καταφέρνει να δώσει στο Avenger τον τόνο του σύγχρονου. Ένα αυτοκίνητο οδηγικά ευχάριστο, άνετο και αποτελεσματικό σε κάθε χρήση, αρκεί να μην το παρακάνεις και το περάσεις για καθαρόαιμο τζιπ!
Η Jeep φρόντισε να ρίξει στην «αρρένα» το Avenger σε τρεις πλούσια εξοπλισμένες εκδόσεις. Στη βασική του έκδοση Longitude, έχει στην «φαρέτρα» του, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, που περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης, διατήρηση της λωρίδας κυκλοφορίας, αναγνώριση των σημάτων της τροχαίας κ.λπ. Ενώ στην αμέσως επόμενη έκδοση Altitude, η αίσθηση της πολυτέλειας ενισχύεται με τον μεγαλύτερο 10,25’’ πίνακα οργάνων και μια σειρά από μικρές και μεγάλες λεπτομέρειες όπως η ηλεκτρική πόρτα του χώρου αποσκευών που διαθέτει και λειτουργία “hands-free” ανοίγματος, το adaptive cruise control, το ευφυές κλειδί, οι 17άρες ζάντες κ.λπ.
Το Avenger, που όσο και αν «νοιώθει» αμερικάνικο έχει σχεδιαστεί από Ιταλούς στο Τορίνο, διαθέτει την απαιτούμενη στιβαρότητα με γεμάτες δόσεις off-road χαρακτήρα, αποκαλύπτοντας σε αρκετές περιπτώσεις το κρυμμένο dna της Jeep. Με τις εξωτερικές διαστάσεις να τοποθετούν το Avenger στα «μικρά» της κατηγορίας, δεν μπορεί κανείς να έχει παράλογες αξιώσεις ως προς τους χώρους. Κακά τα ψέμματα, οι χώροι για επιβάτες μπορεί να μην είναι άπλετοι, είναι όμως επαρκείς, με το πορτμπαγκάζ των 355 λίτρων να είναι οριακά αρκετό.
Το ηλεκτρικό «πακέτο» που διαθέτει, δεν είναι ό,τι πιο εξελιγμένο, αφού άλλα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δίνουν δυνατότητα ταχύτερης φόρτισης DC από τα 100 kW. Η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα M3 eMOTORS των 156 PS, είναι αρκετή για να κάνεις τα 0-100 χλμ/ώρα σε 9,0”, καθόλου άσχημα (αν και μας έχουν καλοσυνηθίσει άλλα ηλεκτρικά σε ταχύτερες επιταχύνσεις), με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ/ώρα.
Μία γκάμα απο επιλογές, μας προσανατολίζουν στο σπορ off-road χαρακτήρα της αμερικανικής φίρμας (λάσπη, άμμο, χιόνι) μέσω του συστήματος Selec-Terrain. Τετρακίνηση βεβαίως, δεν υπάρχει, το ηλεκτρικό Avenger είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο αν και σύντομα έρχεται και η τετρακίνητη έκδοση. Διαθέτοντας τις μεγαλύτερες γωνίες προσέγγισης, ράμπας, αλλά και αποχώρησης της κατηγορίας και απόσταση της πλατφόρμας από το έδαφος 20 εκατοστά, το Avenger είναι σε θέση να υπερνικά αρκετά από τα εμπόδια που θα βρεθούν στον δρόμο του.
Συνοψίζοντας, για να είμαστε ακριβείς, έχουμε να κάνουμε με ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που κινείται με ασφάλεια, τόσο στην άσφαλτο, όσο και στο χώμα, χάρη και στα ελαστικά της Goodyear EfficientGrip Performance 2, διαστάσεων 215/55-R18.