Η Ιταλία έχει ακόμα προς διάθεση περίπου 6 δισεκατομμύρια ευρώ για τη στήριξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της, δήλωσαν τα συνδικάτα μετά από συνάντηση με τον υπουργό Βιομηχανίας Αντόλφο Ούρσο και εκπροσώπους της Stellantis.
Τα χρήματα αυτά αποτελούν μέρος ενός ποσού άνω των 8 δισεκατομμυρίων ευρώ που έβγαλε από το ταμείο πέρυσι η προηγούμενη ιταλική κυβέρνηση του Μάριο Ντράγκι, πρώην προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας, για τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, τα οποία θα είναι διαθέσιμα έως το 2030.
Ο Ούρσο δήλωσε ότι οι όποιες επιδοτήσεις για την αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει να υποστηρίζουν την αγορά οχημάτων που πραγματικά παράγονται στην Ιταλία και ότι τα προγράμματα αυτά θα μπορούσαν επίσης να αναθεωρηθούν για να βοηθήσουν στην προσέλκυση νέων αυτοκινητοβιομηχανιών στη χώρα. Ο υπουργός Βιομηχανίας δεν σχολίασε τη διαθέσιμη χρηματοδότηση για τη στήριξη του τομέα.
Η Stellantis, η μοναδική μεγάλη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιταλίας, και τα συνδικάτα βρίσκονται σε συνομιλίες με την κυβέρνηση της πρωθυπουργού Τζόρτζια Μελόνι σχετικά με ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο για την εθνική αυτοκινητοβιομηχανία.
Κατά τη διάρκεια των συνομιλιών αυτών εξετάζονται τρόποι προκειμένου ο όμιλος να αυξήσει την εγχώρια παραγωγή του σε ένα εκατομμύριο οχήματα, στόχος που δεν έχει επιτευχθεί από το 2017.
Η Stellantis ανέφερε σε ξεχωριστή της ανακοίνωση ότι όλα τα μέρη «έχουν κοινό στόχο να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για τη στήριξη της παραγωγής οχημάτων στην Ιταλία τα επόμενα χρόνια της δύσκολης μετάβασης», φιλοδοξώντας να επιτευχθεί ο στόχος του ενός εκατομμυρίου έως το 2030. Ο Ούρσο δήλωσε ότι ο στόχος ήταν για «κατ’ ελάχιστον» ένα εκατομμύριο οχήματα.
Εκπρόσωπος του συνδικάτου UILM δήλωσε ότι η Stellantis αναμένεται να παράγει συνολικά 700.000 έως 800.000 οχήματα στην Ιταλία φέτος, οπότε ο στόχος του ενός εκατομμυρίου είναι «εφικτός».
Η Stellantis επανέλαβε ότι η επίτευξη του στόχου εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως η ακύρωση των αυστηρότερων προτύπων εκπομπών ρύπων Euro 7 της ΕΕ, οι επιδοτήσεις για την αγορά νέων αυτοκινήτων και η μείωση του κόστους για τη τον κλάδο, συμπεριλαμβανομένης της ενέργειας.
Στις συνομιλίες στη Ρώμη συμμετέχουν επίσης προμηθευτές ανταλλακτικών αυτοκινήτων και περιφερειακές αρχές.