Ο τομέας των αυτοοδηγούμενων οχημάτων στο Ηνωμένο Βασίλειο δέχθηκε μια νέα ώθηση την περασμένη εβδομάδα, καθώς ο βασιλιάς Κάρολος Γ’ αναφέρθηκε στην «εισαγωγή νέων νομικών πλαισίων» για την υποστήριξη του αναπτυσσόμενου αυτού κλάδου.
Αν και οι λεπτομέρειες παραμένουν ελάχιστες, παράγοντες του κλάδου χαιρέτισαν την κίνηση που αποσκοπεί να υποστηρίζει την ασφαλή εμπορική ανάπτυξή του.
«Νομίζω ότι ο διάβολος θα κρύβεται στις λεπτομέρειες, καθότι, όπως λέτε, αυτό είναι κάτι που συζητείται εδώ και πολύ καιρό» δήλωσε η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων της Starship Technologies, Λάιζα Τζόνσον.
«Αυτή τη στιγμή ακούμε ότι θα υπάρξει μια νομοθεσία για την αυτόνομη οδήγηση, αλλά δεν ξέρουμε αν αυτή θα καλύπτει μόνο τα μεγάλα οχήματα που κινούνται στο δρόμο ή τα όσα κάνει η Starship, δηλαδή ένα είδος ρομπότ μικρού βάρους που κινούνται με χαμηλή ταχύτητα στο πεζοδρόμιο», πρόσθεσε.
Υπάρχουν έξι διαφορετικά επίπεδα αυτοματοποιημένης οδήγησης που κυμαίνονται από το πλήρως χειροκίνητο (0) έως το πλήρως αυτόματο (6), σύμφωνα με τη SAE, έναν οργανισμό ανάπτυξης προτύπων σε διάφορους κλάδους.
Εκτιμάται ότι το νέο νομικό πλαίσιο θα ανοίξει το δρόμο προς την αυτόνομη οδήγηση «Επιπέδου 4» υπό συγκεκριμένες συνθήκες.
Ο Βρετανός πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ επιθυμεί η χώρα του να δώσει το παρών στις ταχέως αναπτυσσόμενες και πρωτοποριακές τεχνολογίες της τεχνητής νοημοσύνης και της αυτοματοποίησης, εν μέσω κατηγοριών ότι το Ηνωμένο Βασίλειο έχει μείνει πίσω.
«Εφόσον άλλες χώρες στην ΕΕ και αλλού θεσπίζουν νόμους που διευκολύνουν τις επενδύσεις και την εξάπλωση αυτής της τεχνολογίας, θα πρέπει να ληφθούν κάποιες δύσκολες αποφάσεις εάν το Ηνωμένο Βασίλειο δεν συμβαδίζει πραγματικά με αυτό», δήλωσε η Τζόνσον, αναγνωρίζοντας ωστόσο ότι το κλειδί είναι η εμπιστοσύνη του κοινού.
«Η οικοδόμηση εμπιστοσύνης είναι δύσκολη υπόθεση. Είναι κάτι στο οποίο πρέπει πραγματικά να επικεντρωθούμε αποφασίζοντας τον τρόπο με τον οποίο θα εισάγουμε αυτόνομες συσκευές και οχήματα στο κοινό», πρόσθεσε η Τζόνσον.