Ηλεκτρικό SUV της Toyota με αυτονομία στα 430 χλμ. και κόστος...13.000 €;

Ηλεκτρικό SUV της Toyota με αυτονομία στα 430 χλμ. και κόστος...13.000 €;

Toyota: Το νέο οικογενειακό SUV bZ3X με αυτονομίες που ξεκίναν στα 430 χλμ. και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει ισχυ στους 221 ίππους.

Νέο ηλεκτροκίνητο SUV της Toyota για την αγορά της Κίνας θα συνδυάζει υψηλή απόδοση και ιπποδύναμη, ενώ θα προσφέρεται στη χαμήλη τίμη των 13.000 ευρώ. Μια αρκετά ενδιαφερούσα πρόταση, αφού το bZ3X είναι ένα μεγάλο σε διαστάσεις μοντέλο που μπορεί να καλύψει τις ανάγκες μιας οικογενείας, άλλα ξεκίνα με αρκετά χαμηλό κόστος.

Εδώ να σημειώσουμε, ότι μιλάμε για το εισαγωγικό μοντέλο, αφού θα διατίθονται και πιο πλουσίες εκδόσεις, οι οποιές θα φτάνουν ως και τα 28.500 ευρώ.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα χαρακτηριστικά του νέου bZ3X για την αγορά της Κίνας.

Θα το δούμε και στη χώρα μας; 

Toyota bZ3X: Ισχύ στους 221 ίππους και αυτονομίες από 430 μέχρι 620 χλμ. 

Το bZ3X της Toyota , θα είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις:

  • 430 Air+
  • 520 Pro+
  • 620 Max

Να σημειωθεί πως οι μετρήσεις της αυτονομίας έγιναν στον κινεζικό κύκλο δοκιμών CLTC, ένας κύκλος που έχει δεχθεί κριτική για τα λιγότερα… αυστηρά στάνταρ του.

Το ηλεκτρικό SUV διαθέτει έναν ηλεκτρικό κινητήρα τύπου TZ175XSAY501, ο οποίος παράγεται από την Guangzhou Nidec Auto Drive System Co., Ltd. Ο κινητήρας παρέχει μέγιστη ισχύ 221 ίππων.

Η μπαταρία της είναι μια λιθίου φωσφορική μπαταρία (LFP) με χωρητικότητα 50,03 kWh (οικονομική επιλογή που εξηγεί τη χαμηλή τιμή). Η αυτονομία της εξαρτάται από την έκδοση, εξού και οι διαφορές στο κόστος:

  • 430 χλμ. για την έκδοση 430 Air+
  • 520 χλμ. για την έκδοση 520 Pro+
  • 620 χλμ. για την έκδοση 620 Max

Το βάρος της μπαταρίας είναι 377,4 κιλά. Ο χρόνος ταχείας φόρτισης για το ηλεκτρικό SUV της Toyota για την αγορά της Κίνας από 30% έως 80% διαρκεί 24 λεπτά.

 

Εξωτερική σχεδίαση

Το εξωτερικό του Toyota bZ3X χαρακτηρίζεται από το νέο σχεδιαστικό ύφος που ονομάζεται «Pure Electric Aesthetics». Μερικά από τα κύρια σχεδιαστικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν:

  • Διαιρούμενοι προβολείς
  • Κρυφές λαβές θυρών
  • Πανόραμικη ηλιοροφή 1,14 m²
  • Μαύροι καθρέφτες, πλαϊνά σπόιλερ και επεκτάσεις θόλων στους τροχούς.

Τα φώτα ημέρας αποτελούνται από μια λεπτή κρυστάλλινη λωρίδα με 112 LED , ενώ διαθέτουν 8 διαφορετικές αλληλεπιδράσεις φωτισμού, ανάλογα με το σε τι φάση οδήγησης βρίσκεται το αυτοκίνητο (Ενδειτικά:εκκίνηση, απενεργοποίηση, φόρτιση ή εντοπισμός οχήματος).

Στην κάτω δεξιά γωνία της πίσω πόρτας, υπάρχει το λογότυπο «BEV» (Battery Electric Vehicle). Η χρωματική παλέτα προσφέρει επιλογές ανάμεσα σε επτά διαφορετικές αποχρώσεις:

  • Sky White
  • Pure Snow White
  • Distant Mountain Gray
  • Bright Moon Silver
  • Vast Black
  • Sky Pink
  • Cyber Gold

Οι ζάντες είναι διαθέσιμες σε δύο μεγέθη, 18 και 19 ίντσες.

Διαστάσεις και βάρος

Όπως είπαμε, παρά το χαμηλό κόστος, το bZ3X, λανσάρεται ως οικογειακό SUV, όπως προκύπτει και από το μέγεθος του. Συγκεκριμένα, οι διαστάσεις του bZ3X είναι:

  • Μήκος: 4600 mm
  • Πλάτος: 1875 mm
  • Ύψος: 1645 mm
  • Μεταξόνιο: 2765 mm

Το συνολικό βάρος του οχήματος (χωρίς επιβάτες και φορτίο) ανέρχεται σε 1.690 κιλά, όπως δηλώθηκε στο Υπουργείο Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφοριών της Κίνας.

Προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS)

Η Toyota δεν… τσιγκουνεύτηκε ως προς την υποβοήθηση του bZ3X, αφού το ηλεκτρικό SUV διαθέτει μια αρκετά πλήρη σουιτά συστημάτων υποβοήθησης οδηγού. Το σύστημα υποβοήθησης του bZ3X είναι το Momenta 5.0 ADAS, το οποίο βασίζεται στο τσιπ Nvidia DRIVE AGX Orin X και υποστηρίζεται από 27 αισθητήρες. Αυτοί οι αισθητήρες περιλαμβάνουν:

  • 11 κάμερες υψηλής ευκρίνειας
  • 12 υπερηχητικά ραντάρ
  • 3 ραντάρ χιλιοστομετρικών κυμάτων
  • 1 αισθητήρα LiDAR

Το σύστημα παρέχει περισσότερες από 25 δυνατότητες ADAS, όπως:

  • Υποβοήθηση ορίων ταχύτητας
  • Υποβοήθηση φωτεινών σηματοδοτών
  • Απομακρυσμένο παρκάρισμα
  • Παρακολούθηση τυφλού σημείου

Αξιοσημείωτο είναι ότι το σύστημα λειτουργεί χωρίς να βασίζεται σε χάρτες υψηλής ευκρίνειας, κάτι που αποτελεί καινοτομία στην κατηγορία του.

 

Εσωτερικό και τεχνολογία

Το εσωτερικό του Toyota bZ3X εντυπωσιάζει καθώς διαθέτει σύγχρονο και υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμό, με τις εξής λειτουργίες:

  • Διπλό-ακτινικό πολυλειτουργικό τιμόνι
  • Πίνακας οργάνων LCD 8,8 ιντσών
  • Οθόνη ελέγχου 14,6 ιντσών, με Qualcomm Snapdragon 8155 chip και υποστήριξη φωνητικών εντολών

Επιπλέον, οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους:

  • Αεραγωγούς κλιματισμού
  • Αναδιπλούμενο υποβραχιόνιο

Ο εξοπλισμός και η άνεση του εσωτερικού περιλαμβάνουν:

  • Ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου
  • Φωτισμός περιβάλλοντος 32 χρωμάτων
  • 7 αερόσακοι SRS (Supplemental Restraint System)
  • Ηχοσύστημα Yamaha με 11 ηχεία

Επιπλέον, τα μπροστινά καθίσματα μπορούν να ξαπλώσουν πλήρως με το πάτημα ενός κουμπιού, προσφέροντας άνεση για διαλείμματα ή ξεκούραση.

Θα δούμε το μοντέλο σε Ευρώπη και Ελλάδα;

Το bZ3X είναι ήδη διαθέσιμο για παραγγελίες στην Κίνα, ενώ οι πρώτες παραδόσεις του ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένονται το Μάρτιο του 2025. Το ηλεκτρικό SUV της Toyota διατίθεται μόνο στην αγορά της Κίνας, επομένως δεν το περιμένουμε- προς το παρόν τουλαχίστον- σε Ευρώπη και Ελλάδα.

Παρόλα αυτά, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν πότε η Toyota φέρει μια τέτοια ηλεκτρική πρόταση στην χώρα μας.

 

Δείτε επίσης

Βουλωμένα μπεκ πετρελαίου: Σύμπτωματα σε κινητήρα diesel

Βουλωμένα μπεκ πετρελαίου: Σύμπτωματα σε κινητήρα diesel

F1 – Sainz: «Πληγώθηκα όταν έμαθα πως η Ferrari θα με αντικαθιστούσε με το Hamilton»

F1 – Sainz: «Πληγώθηκα όταν έμαθα πως η Ferrari θα με αντικαθιστούσε με το Hamilton»

Ηλεκτρικά:Τί είναι οι Solid State μπαταρίες που υπόσχονται μείωση του κόστους των EVS

Ηλεκτρικά:Τί είναι οι Solid State μπαταρίες που υπόσχονται μείωση του κόστους των EVS

Γιατί ρετάρει το αυτοκίνητο;

Γιατί ρετάρει το αυτοκίνητο;

Τι είναι το κάρτερ του αυτοκινήτου

Τι είναι το κάρτερ του αυτοκινήτου

Nissan – Honda βρίσκονται σε συζητήσεις για συγχώνευση

Nissan – Honda βρίσκονται σε συζητήσεις για συγχώνευση