Το περασμένο καλοκαίρι, ένας χώρος στάθμευσης στο αεροδρόμιο του Λούτον, πήρε φωτιά. Οι φήμες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αξιόπιστες όπως πάντα, το απέδωσαν σε μια πυρκαγιά ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η πυροσβεστική υπηρεσία, δήλωσε αργότερα ότι ήταν ένα ντιζελοκίνητο αυτοκίνητο.
Τώρα, μια πυρκαγιά μπαταρίας ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι ένα καλό νέο. Καίει πολύ και είναι δύσκολο να σβήσει. Μάλιστα, μπορεί να αναφλεγεί ξανά μετά από αρκετές ημέρες. Αλλά η καύση δεν είναι ο σκοπός της ζωής μίας μπαταρίας.
Ενώ ένα αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης μεταφέρει ένα ρεζερβουάρ γεμάτο, με υλικό που η μόνη δουλειά του είναι, να πάρει φωτιά γρήγορα. Και μπορεί να το κάνει αυτό, ακόμα και όταν δεν το θέλετε.
Οι φωτιές ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πολύ σπάνιες. Μπορεί να προέρχονται από κάποιο σφάλμα ή ατύχημα, αλλά καμία επίσημη δοκιμή σύγκρουσης δεν προκάλεσε ποτέ φωτιά. Τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν εκτενή έρευνα από πίσω τους και υπόκεινται στη πειθαρχία των ανακλήσεων.
Οι φωτιές σε ηλεκτρικά πατίνια από την άλλη, είναι πολύ πιο συχνές επειδή συνήθως δεν πιστοποιούνται.
Η Σουηδική Υπηρεσία Πολιτικής Άμυνας (MSB) ανέφερε 23 φωτιές σε 611.000 ηλεκτρικά οχήματα το 2022, ή 0,004% σε ένα έτος, πράγμα που το καθιστά 20 φορές πιο σπάνιο να συμβεί, από τις φωτιές σε οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, οι οποίες κατέστρεψαν 3.400 οχήματα σε σύνολο 4,4 εκατομμυρίων, ή 0,08% .
Η EV FireSafe, χρηματοδοτούμενη από το Υπουργείο Άμυνας της Αυστραλίας, έχει καταφέρει να επαληθεύσει λιγότερες από 500 φωτιές που προκλήθηκαν από τη μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από τα 20 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως. Αυτό είναι 80 περίπου φορές πιο σπάνιο από μια φωτιά αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Εάν η φωτιά στο EV σας ήταν συχνός κίνδυνος, θα το βλέπατε στα ασφαλιστικά σας προγράμματα. Δεν είναι.