Ο χειμώνας είναι στο φόρτε του και τα ηλεκτρικά οχήματα δεν φαίνεται να τον συμπαθούν ιδιαίτερα. Από τα Tesla που δεν φορτίζουν μέχρι άλλα EV που δεν ξεκινούν καν, οι ιδιοκτήτες μαθαίνουν τη σκληρή αλήθεια.
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν το έχουν με το κρύο. Ιδιοκτήτες EV σε όλες τις ΗΠΑ διαμαρτυρήθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για διάφορα προβλήματα που αντιμετώπισαν οχήματά τους εξ αιτίας των χαμηλών θερμοκρασιών.
Αρκετοί κάτοχοι Tesla στο Σικάγο είχαν μία δυσάρεστη έκπληξη όταν ανακάλυψαν ότι η μπαταρία «νέκρωσε» μέσα στη νύχτα. Άλλοι διαπίστωσαν ότι τα σημεία φόρτισης είτε δεν λειτουργούσαν είτε λειτουργούσαν πολύ αργά – ανάμεσά τους και οι Superchargers της Tesla.
«Βρίσκομαι εδώ πάνω από πέντε ώρες και ακόμα δεν έχω καταφέρει να φορτίσω το αυτοκίνητό μου» δήλωσε ο οδηγός ενός Tesla.
Άλλοι παραπονιούνται ότι μία φόρτιση αντί για 45 λεπτά διαρκεί δύο ώρες.
Ο Scott Case, διευθύνων σύμβουλος της νεοφυούς εταιρείας έρευνας μπαταριών Recurrent, δήλωσε ότι το ίδιο πράγμα συμβαίνει κάθε χειμώνα με οτιδήποτε τροφοδοτείται από μπαταρίες, συμπληρώνοντας: «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν σίγουρα μέρος της αυτονομίας τους σε συνθήκες ψύχους. Αν πάτε για σκι με το iPhone σας, μπορεί να παρατηρήσετε ότι η μπαταρία θα αδειάσει πιο γρήγορα, οπότε στα μισά της ημέρας μπορεί να ξεμείνετε, ενώ κανονικά θα άντεχε όλη την ημέρα».
Σε γενικές γραμμές, υπάρχουν δύο λόγοι για τους οποίους τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δυσκολεύονται στο κρύο.
Ο πρώτος λόγος έχει να κάνει με τη φυσική. Οι χημικές αντιδράσεις στο εσωτερικό της μπαταρίας απαιτούν περισσότερο χρόνο σε κρύο καιρό και γι’ αυτό το αυτοκίνητο έχει στη διάθεσή του λιγότερη ενέργεια να καταναλώσει.
Ο δεύτερος λόγος είναι πρακτικός. Σε χαμηλές θερμοκρασίες, πρέπει να βάλουμε μπροστά το αυτοκίνητο, αλλά και να ζεστάνουμε την καμπίνα.
Σε ένα αυτοκίνητο που κινείται με βενζίνη, το όχημα μπορεί να χρησιμοποιήσει τη θερμότητα του κινητήρα εσωτερικής καύσης για το σκοπό αυτό. Αλλά η θερμοκρασία του συστήματος κίνησης και της μπαταρίας ενός EV ουσιαστικά δεν αλλάζει όταν χρησιμοποιείται.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ένα EV πρέπει να χρησιμοποιεί τη διαθέσιμη ενέργεια της μπαταρίας για την τροφοδοσία του κινητήρα και τη θέρμανση της καμπίνας. Και ως εκ τούτου, δεν μπορεί ανταπεξέλθει στα συγκεκριμένα καθήκοντα όταν κάνει πολύ κρύο.
Τα καλά νέα είναι ότι το υπερβολικό κρύο μπορεί να επηρεάσει το ταξίδι μας σήμερα, αλλά μακροπρόθεσμα δεν θα έχει καμία επίπτωση στη μπαταρία.
Τι μπορεί να γίνει;
Η Tesla έκανε μία ανάρτηση στον ιστότοπό της συμβουλεύοντας τους ιδιοκτήτες να διατηρούν το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πάνω από το 20% τον χειμώνα.
«Πραγματοποιήσαμε αρκετές αναβαθμίσεις για να βελτιώσουμε την οδηγική σας εμπειρία σε χαμηλές θερμοκρασίες, συμπεριλαμβανομένης της καλύτερης συνολικής θερμικής απόδοσης, της ταχύτερης φόρτισης σε Supercharger και της βελτιωμένης προετοιμασίας της καμπίνας», αναφέρει.
Όπως πάντα, οι αντιδράσεις στο διαδίκτυο ήταν ανάμεικτες. Ορισμένοι δεν ήταν ευχαριστημένοι. Άλλοι, ωστόσο, δεν φαίνεται να ενοχλούνται.
Πηγή: Supercar Blondie