Site icon TheCars.gr

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Αυξάνονται παγκοσμίως οι πωλήσεις -«Πέφτουν» στην Ευρώπη

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα

123rf

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Νέα στοιχεία δείχνουν πως, παρόλο που η παγκόσμιά τάση είναι η άνοδος των ταξινομήσεων EVs και υβριδικών plug in, η Ευρώπη αποτελεί ακόμη το μαύρο πρόβατο των αγορών, καθώς φέτος ήταν η μόνη περιοχή η οποία παρουσίασε πτώση των πωλήσεων στα ηλεκτρικά.

Η πώληση ηλεκτρικών οχημάτων (EVs) και υβριδικών plug-in παρουσιάζει παγκόσμια αύξηση, αλλά η Ευρώπη φαίνεται να αποτελεί την εξαίρεση. Σύμφωνα με στοιχεία της ερευνητικής εταιρείας Rho Motion, οι παγκόσμιες πωλήσεις EVs και plug-in hybrids σημείωσαν αύξηση 25% σε παγκόσμιο επίπεδο το 2024, ενώ αντίθετα στην Ευρώπη παρουσίασε πτώση 3%, ήμασταν δηλαδή η μόνη αγορά σε παγκόσμιο επίπεδο που αντί για άνοδο, είδε τους αριθμούς της να πέφτουν. 

Αναλυτικά στοιχεία πωλήσεων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Το 2024, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων και υβριδικών plug-in παγκοσμίως ανήλθαν στα 17,1 εκατομμύρια οχήματα. Συγκεκριμένα, τα νούμερα ανά περιοχή:

Η Ευρώπη, παρά της δέσμευση για περιβαλλοντική βιωσιμότητα και απαγόρευση στην παραγωγή νέων μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, φαίνεται να είναι η μόνη αγορά που υπολείπεται σημαντικά στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών.

Τι φταίει που οι Ευρωπαίοι φοβούνται ακόμα το ηλεκτρικό;

Η πτώση στην Ευρώπη αποδίδεται κυρίως στην απόσυρση των οικονομικών κινήτρων σε αγορές-κλειδιά, όπως η Γερμανία, όπου οι πωλήσεις κατέρρευσαν μετά την απόφαση της κυβέρνησης να σταματήσει τις επιδοτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η εξέλιξη επηρέασε συνολικά την απόδοση της ηπείρου, δημιουργώντας την αρνητική τάση που αποτυπώνουν τα στοιχεία.

Βέβαια, από την άλλην υπάρχει και το παράδειγμα της Νορβηγίας, η οποία πρωτοστατεί, με 9 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι ηλεκτρικά. 

Γιατί ΗΠΑ και Κίνα διαλέγουν ηλεκτρικά;

Κίνα και Ηνωμένες Πολιτείες κατέγραψαν σημαντική αύξηση, κυρίως λόγω των ενισχυμένων επιδοτήσεων:

Και η Μεγάλη Βρετανία σημείωσε πρόοδο μέσω της υποχρέωσης μηδενικών εκπομπών (ZEV), που ώθησε τους κατασκευαστές να επενδύσουν περισσότερο στα αυτοκίνητα χαμηλών εκπομπών.

Η γνώμη των ειδικών

Ο Charles Lester, επικεφαλής δεδομένων στη Rho Motion, σχολίασε:

«Η αύξηση 9% στη Βόρεια Αμερική μπορεί να αποδοθεί κυρίως στις επιδοτήσεις, ενώ η υποχρέωση ZEV στο Ηνωμένο Βασίλειο ενθάρρυνε τους κατασκευαστές να προωθήσουν τα αυτοκίνητα με χαμηλές εκπομπές. Εν τω μεταξύ, η απόσυρση των επιδοτήσεων στη Γερμανία είχε καταστροφικό αντίκτυπο σε ολόκληρη την ευρωπαϊκή αγορά. Αν οι Ηνωμένες Πολιτείες ακολουθήσουν το ίδιο παράδειγμα, ενδέχεται να δούμε παρόμοιο σενάριο.»

Θυμίζουμε πως ο Donald Trump, εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ, ο οποίος ορκίζεται και επίσημα στις 20 Ιανουάριου, έχει υποστηρίξει πως θα κόψει τις επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά και θα άρει τους ισχυρούς περιορισμούς της κυβέρνησης Biden για τα αυτοκίνητα με κινητήρες καύσης (αν και μένει να δούμε πως θα γίνει αυτό, με τον Elon Musk να αποτελεί ένα από τα κεντρικά πρόσωπα που στήριξαν την προεκλογική καμπάνια του Trump).

Συμπέρασμα

Η πτώση της Ευρώπης στις πωλήσεις EVs δείχνει πόσο σημαντική είναι η ύπαρξη κινήτρων για την ανάπτυξη της αγοράς. Οι κυβερνήσεις πρέπει να διασφαλίσουν σταθερές πολιτικές υποστήριξης ώστε να προωθήσουν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και να διατηρήσουν τον ανταγωνισμό με αγορές όπως η Κίνα και οι ΗΠΑ.

Exit mobile version