Η ZF Lifetec παρουσίασε τον Active Heel Airbag, έναν νέο αερόσακο που έχει σχεδιαστεί για να προστατεύει τα πόδια των επιβατών από σοβαρούς τραυματισμούς. Πότε έρχεται
Σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη διαθέτουν τουλάχιστον έξι αερόσακους, ενώ βλέπουμε και μοντέλα που εξοπλίζονται με 8 διαφορετικούς αερόσακους. Τώρα, η ZF Lifetec αναπτύσσει έναν διαφορετικό τύπου αερόσακο που προστατεύει από σοβαρούς τραυματισμούς στα πόδια.
Ο αερόσακος γονάτων είναι ήδη ευρέως διαδεδομένος και βοηθά στη σταθεροποίηση του σώματος κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης, μεταφέροντας μέρος της ενέργειας πρόσκρουσης στο όχημα μέσω των γονάτων και των μηρών. Ωστόσο, για να λειτουργήσει σωστά, τα πόδια πρέπει να παραμένουν σταθερά στο χώρο των ποδιών του αυτοκινήτου.
Σε πολλά σύγχρονα αυτοκίνητα, οι επιβάτες μπορούν να ρυθμίσουν τα καθίσματά τους πιο πίσω σε θέσεις «άνεσης». Αυτό, όμως, αυξάνει την απόσταση των ποδιών από το δάπεδο, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ανεξέλεγκτες κινήσεις των κάτω άκρων σε περίπτωση ατυχήματος, αυξάνοντας τον κίνδυνο τραυματισμών.
Πώς λειτουργεί ο νέος αερόσακος για τα πόδια και γιατί η άνεση θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια
Ο Active Heel Airbag αναπτύσσεται ακριβώς για να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα, δημιουργώντας ένα σταθερό σημείο στήριξης της φτέρνας ακόμη και σε πιο χαλαρές θέσεις καθίσματος.
Σε μια τυπική θέση οδήγησης, το δάπεδο του αυτοκινήτου προσφέρει φυσική στήριξη για τα πόδια, επιτρέποντας στον επιβάτη να έχει έλεγχο της γωνίας του γονάτου κατά την πρόσκρουση. Αυτό σημαίνει ότι η ενέργεια της σύγκρουσης μπορεί να απορροφηθεί από τον μηρό, το πιο ισχυρό οστό του ανθρώπινου σώματος.
Όμως, τα τεστ πρόσκρουσης έδειξαν ότι αν ο επιβάτης έχει μετακινήσει το κάθισμα προς τα πίσω, τότε το σημείο επαφής της φτέρνας εξαφανίζεται, με αποτέλεσμα τα γόνατα να μην μπορούν να απορροφήσουν σωστά την ενέργεια της σύγκρουσης. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε σοβαρούς τραυματισμούς στα πόδια και τις φτέρνες.
Προκλήσεις και λύσεις στην πλευρά του οδηγού
Ο αερόσακος Active Heel Airbag μπορεί να εφαρμοστεί και στη θέση του οδηγού, ιδιαίτερα σε μελλοντικά αυτοκίνητα με προηγμένα συστήματα υποβοηθούμενης οδήγησης.
Σε αυτή την περίπτωση, ο αερόσακος μπορεί να ενεργοποιείται μέσω κουμπιού για τη θέση άνεσης ή μέσω συστήματος παρακολούθησης της καμπίνας με κάμερες, ώστε να ενεργοποιείται αυτόματα όταν ο οδηγός μετακινεί το κάθισμά του σε πιο χαλαρή θέση.
Επιπλέον, ο αερόσακος ενοποιεί την περιοχή των πεντάλ, δημιουργώντας ένα ενιαίο σημείο επαφής για τη φτέρνα. Έτσι, μειώνεται ο κίνδυνος τραυματισμών από στρέβλωση του ποδιού κατά την πρόσκρουση, ειδικά σε σημεία όπως το πεντάλ του φρένου.
Δεν καταλαμβάνει χώρο
Ο Active Heel Airbag τοποθετείται κάτω από το δάπεδο του αυτοκινήτου, κάτω από την ταπετσαρία, και δεν καταλαμβάνει επιπλέον χώρο. Σε περίπτωση σύγκρουσης, φουσκώνει γρήγορα, παρέχοντας σταθερότητα στη φτέρνα και μειώνοντας τον κίνδυνο τραυματισμού.
Η τεχνολογία αυτή μπορεί να εφαρμοστεί σε όλα σχεδόν τα αυτοκίνητα, ανεξαρτήτως κατασκευαστή, και αναμένεται να είναι διαθέσιμη στα πρώτα οχήματα το 2028.