Η Toyota, είτε αρέσει είτε όχι στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, είναι για μια ακόμη χρονιά η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου σε επίπεδο παγκόσμιων πωλήσεων.
Προσπαθούν να την αντιγράψουν και γνωρίζω την αγωνία των κατασκευαστών και αντιπροσώπων να την πλησιάσουν. Αυτή όμως γλιστρά σαν χέλι και πριν τελειώσει ο μήνας καταγράφει τόσο υψηλές πωλήσεις που είναι σαν να συγκρίνεις τα εκπαιδευμένα άλογα του ιπποδρόμου με τα συμπαθή και ταλαιπωρημένα μουλάρια. «Αυτή είναι η αλήθεια και σε οποίον αρέσει», θα μπορούσε να σημειώσει ένας αυστηρός κριτής.
Η Toyota, όπως οφείλει, ενημέρωσε τους επενδυτές για την πορεία των κερδών της και έβαλε πάλι ένα θεαματικό γκολ. Στην επίσημη ενημέρωση της, «έκλαψαν» όσοι δεν είχαν ποντάρει στη μετοχή της.
Έμφαση στα υβριδικά
Η Toyota υποβάθμισε τις προοπτικές της για τις πωλήσεις EV, αλλά αύξησε τις προβλέψεις της για κέρδη ρεκόρ για ολόκληρο το οικονομικό έτος, επεκτείνοντας μια προηγούμενη προοπτική που ήδη απαιτούσε κέρδη σε επίπεδο ρεκόρ, όπως αναφέρει το Reuters.
Η μάρκα περιορίζει το σχέδιο πωλήσεών της για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και ενισχύει την παρουσία της προς τα υβριδικά για να τροφοδοτήσει το σπριντ της αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει στόχο να καταγράψει κέρδη αυτό το οικονομικό έτος.
Χάνουν έδαφος τα αμιγώς ηλεκτρικά
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο δήλωσε ότι αναμένει τώρα να πουλήσει μόνο 123.000 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα(EV) το τρέχον οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2024. Πρόκειται για μείωση κατά 39% από το αρχικό της σχέδιο, το οποίο προέβλεπε πωλήσεις 202.000 EV.
Ωστόσο, η υποβάθμιση των πωλήσεων των EV δεν αναμένεται να μειώσει τον συνολικό όγκο των πωλήσεων, καθώς η ιαπωνική μάρκα στοχεύει να καλύψει τη διαφορά με τις υψηλότερες πωλήσεις των αυτοκινήτων με θερμικούς κινητήρες και των plug-in υβριδικών μοντελων.
Δυσκολίες στις ΗΠΑ
Η αλλαγή στρατηγικής και το ανακάτεμα έρχονται καθώς η μετάβαση του κλάδου του αυτοκινήτου στα EV επιβραδύνεται σε αγορές όπως οι ΗΠΑ, με αποτέλεσμα τα αποθέματα των EV να αυξάνονται και οι εταιρείες να επανεξετάζουν τα φιλόδοξα επενδυτικά σχέδια τους.
Η General Motors δήλωσε πρόσφατα ότι δεν θα παρέχει πλέον στόχους παραγωγής EV, ώστε να μπορεί να κατασκευάζει EV, σύμφωνα με τη ζήτηση της αγοράς, ενώ η Ford δήλωσε ότι θα καθυστερήσει την επένδυση των περίπου 12 δις δολαρίων σε δαπάνες EV, λόγω της μειωμένης ζήτησης.
Η Toyota λέει ότι τα υβριδικά της έχουν επιτύχει ισοτιμία περιθωρίου κέρδους με τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Σήμερα, τα υβριδικά αντιπροσωπεύουν περίπου το 28% των παγκόσμιων πωλήσεων της Toyota.
Συνολικά, οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των EV, των υβριδικών και των οχημάτων κυψελών καυσίμου υδρογόνου, φαίνονται να αυξάνονται κατά 42% σε 3,9 εκατ. αυτό το οικονομικό έτος. Αυτό θα αντιπροσωπεύει περίπου το 37% των συνολικών πωλήσεων της αυτοκινητοβιομηχανίας, από το μερίδιο 30% πέρσι.
Κέρδη ρεκόρ
Αυξάνοντας την άνοδο των κερδών, η φίρμα αύξησε την πρόβλεψή της για κέρδη ρεκόρ για ολόκληρο το οικονομικό έτος, επεκτείνοντας μια προηγούμενη προοπτική που ήδη απαιτούσε τα καλύτερα κέρδη.
Η εταιρεία αναμένει τώρα τα λειτουργικά κέρδη ολόκληρου του έτους να αυξηθούν κατά 65% στα 30,15 δις δολάρια.
Νωρίτερα είχε προβλέψει ότι τα λειτουργικά κέρδη θα έφταναν σε επίπεδο ρεκόρ 20,1 δις το τρέχον οικονομικό έτος.
Αβεβαιότητα
Ωστόσο, επικαλούμενη την αβεβαιότητα της αγοράς σχετικά με τις διεθνείς συγκρούσεις, τα επιτόκια, τις διακυμάνσεις συναλλάγματος και τους κανόνες ηλεκτροδότησης, η εταιρεία διατήρησε αμετάβλητες τις προβλέψεις της για ολόκληρο το έτος.
Προβλέπει η παραγωγή οχημάτων της επωνυμίας Toyota και Lexus να ανέλθει σε ένα ρεκόρ 10,1 εκατ. οχημάτων το τρέχον οικονομικό έτος που λήγει στις 31 Μαρτίου 2024. Εν τω μεταξύ, αναμένει ότι οι παγκόσμιες πωλήσεις λιανικής θα εκτοξευθούν σε ρεκόρ 11,38 εκατ. μονάδες στα τρέχον οικονομικό έτος.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 13% στα 2,42 εκατ. μονάδες το τρίμηνο, συμπεριλαμβανομένων των αποστολών από τις θυγατρικές της εταιρείας Daihatsu και Hino. Οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική αυξήθηκαν 15% στις 703.000 μονάδες. Στην Ευρώπη είδε αύξηση κατά 17% στις 270.000.