Η Toyota δεσμεύτηκε να προβεί σε μεταρρυθμίσεις μετά την εμπλοκή της Daihatsu σε σκάνδαλο με επίκεντρο την ασφάλεια των οχημάτων

Η Toyota δεσμεύτηκε να προβεί σε μεταρρυθμίσεις μετά την εμπλοκή της Daihatsu σε σκάνδαλο με επίκεντρο την ασφάλεια των οχημάτων

Στο πλαίσιο έρευνας διαπιστώθηκαν ελλιπείς έλεγχοι ασφάλειας σε συγκρούσεις.

Η Toyota υποσχέθηκε να προβεί σε «θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις» αφού η θυγατρική Daihatsu αναγκάστηκε να αναστείλει όλες τις παραδόσεις όταν διαπιστώθηκε ότι τα περισσότερα από τα οχήματά της δεν είχαν ελεγχθεί σωστά για την ασφάλεια που παρέχουν σε μία σύγκρουση.

Ανεξάρτητη επιτροπή διερευνά την Daihatsu, μετά την ομολογία της μάρκας τον περασμένο Απρίλιο ότι παραποίησε τα αποτελέσματα σε δοκιμές ασφάλειας πλευρικής σύγκρουσης που διενεργήθηκαν και αφορούν σε 88.000 μικρά αυτοκίνητα.

Η Toyota ανέφερε ότι εντοπίστηκαν περίπου 174 παρατυπίες σε 64 μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων αυτοκινήτων τα οποία διατίθενται υπό τη σκέπη της Toyota.

Η απόφαση αναστολής των παραδόσεων οχημάτων από την Daihatsu θα επηρεάσει οχήματα που παράγονται τόσο εντός όσο και εκτός Ιαπωνίας, και μάλιστα όχι μόνο στα εργοστάσια της Toyota, αλλά ενδεχομένως και σε εκείνα των Mazda και η Subaru, δεδομένου ότι η Daihatsu παρέχει υπηρεσίες σε αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες.

Αν και αρχικά θεωρήθηκε ότι μόνο έξι μοντέλα επηρεάζονταν από τα παραποιημένα αποτελέσματα των δοκιμών, η Toyota δηλώνει τώρα ότι σχεδόν τα αυτοκίνητα της Daihatsu εμπλέκονται στο σκάνδαλο, κάτι που είναι πιθανό να αμαυρώσει τη φήμη της πρώτης όσον αφορά την ποιότητα και την ασφάλεια που παρέχουν.

Μονάδα ελέγχου αερόσακου

Στην έρευνα διαπιστώθηκαν διαφορές μεταξύ των μονάδων ελέγχου των αερόσακων που χρησιμοποιήθηκαν στα οχήματα με τα οποία πραγματοποιήθηκαν οι δοκιμές και των αντίστοιχων στα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν στην αγορά, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων Town Ace και Pixis Joy της Toyota και του Mazda Bongo.

Παρά το γεγονός ότι οι μονάδες ελέγχου των αερόσακων βρέθηκαν να πληρούν τα πρότυπα σε άλλα μοντέλα, τα αποτελέσματα των δοκιμών πλευρικής σύγκρουσης στα Daihatsu Cast και Toyota Pixis «ενδέχεται να μην συμμορφώνονται με το νόμο», δήλωσε η Toyota.

Η Toyota είπε ότι δεν γνωρίζει κανένα ατύχημα ή περιστατικό που να σχετίζεται με το ζήτημα. Η εταιρεία δήλωσε ότι δεν μπορεί ακόμη να προσδιορίσει τον οικονομικό αντίκτυπο του θέματος.

Η Daihatsu παραδέχθηκε τον Απρίλιο ότι παραποίησε τα αποτελέσματα των δοκιμών σύγκρουσης που αφορούν σε 88.000 αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στην Ταϊλάνδη και τη Μαλαισία και πωλήθηκαν εντός του περασμένου έτους.

Πιέσεις της διοίκησης

Σύμφωνα με την έρευνα, οι παρατυπίες χρονολογούνται από το 1989, αλλά άρχισαν να αυξάνονται το 2014.

«Οι εργασιακές συνθήκες έμοιαζαν με ένα μαύρο κουτί, όπου οι υπεύθυνοι των εργοστασίων παραγωγής βρίσκονταν υπό τόσο μεγάλη πίεση για την επίτευξη καλών αποτελεσμάτων, ώστε δεν μπορούσαν να αναφέρουν ζητήματα σε άτομα που βρίσκονταν ψηλότερα στην ιεραρχία» δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Makoto Kaiami, πρόεδρος της ερευνητικής επιτροπής. «Το γεγονός ότι η ανώτερη διοίκηση δεν ασχολήθηκε με τους εργαζόμενους αποτελεί από μόνο του πρόβλημα». 

Η Daihatsu είναι θυγατρική της Toyota από το 2016 και κατασκεύασε 1,1 εκατομμύρια οχήματα κατά τους πρώτους 10 μήνες του έτους, με το 40% αυτών σε εργοστάσια εκτός Ιαπωνίας. Πούλησε περίπου 660.000 οχήματα παγκοσμίως κατά την περίοδο αυτή, αριθμός που αντιστοιχεί στο 7% των συνολικών πωλήσεων της Toyota.

 «Πρόκειται για κάτι εξαιρετικά σημαντικό που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί από τη μια μέρα στην άλλη» ανέφερε η Toyota στην ανακοίνωσή της. «Θα απαιτήσει την αναθεώρηση όχι μόνο της διοίκησης και των επιχειρηματικών λειτουργιών, αλλά και της οργάνωσης και της δομής, καθώς και μια αλλαγή στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού και την ευαισθητοποίηση κάθε εργαζομένου».

Οι δύο εταιρείες εξέφρασαν τη λύπη τους, λέγοντας ότι οι προσπάθειες για τη μεγιστοποίηση της παραγωγής εντός και εκτός Ιαπωνίας δημιούργησαν μια έντονη πίεση που δεν έγινε αντιληπτή.

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε