Η Stellantis θα συνεργαστεί με την νεοφυή εταιρεία Ample στον τομέα των εναλλάξιμων μπαταριών

Η Stellantis θα συνεργαστεί με την νεοφυή εταιρεία Ample στον τομέα των εναλλάξιμων μπαταριών

Οι αρθρωτές μπαταρίες της Ample μπορούν να αντικατασταθούν σε πέντε λεπτά, παρέχοντας ευελιξία στους οδηγούς ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Stellantis υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με την αμερικανική εταιρεία εναλλάξιμων μπαταριών Ample, για τη χρήση της τεχνολογίας της στα οχήματα του ομίλου, ξεκινώντας με ένα στόλο κοινοχρησίας ηλεκτρικών Fiat 500e στη Μαδρίτη από το επόμενο έτος.

Η αρθρωτή τεχνολογία εναλλάξιμων μπαταριών της Ample θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί αργότερα και σε άλλα μοντέλα ή στόλους της Stellantis. Οι μπαταρίες της Ample μπορούν να αντικατασταθούν σε πέντε λεπτά με ένα ρομποτικό σύστημα που αφαιρεί τις αποφορτισμένες μονάδες από το κάτω μέρος του αυτοκινήτου και τις αντικαθιστά με φορτισμένες.

Η εναλλαγή μπαταριών έχει προταθεί ως λύση απέναντι στο λεγόμενο «άγχος αυτονομίας» και τους μεγάλους χρόνους αναμονής στους σταθμούς φόρτισης. Την ίδια στιγμή θα μπορούσε να μειώσει την πίεση στο ηλεκτρικό δίκτυο κατά τις ώρες αιχμής. Αναλυτές και στελέχη του κλάδου εκτιμούν ότι απαραίτητη προϋπόθεση για να επιτευχθεί κάτι τέτοιο είναι η τυποποίηση των μπαταριών, το οποίο η Ample «πουλάει» ως βασικό πλεονέκτημα της τεχνολογίας της.

Η εν λόγω συνεργασία αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Stellantis να «εξερευνήσει όλους τους δρόμους» στον τομέα της ηλεκτρικής κινητικότητας, προκειμένου να επιτύχει τον στόχο για  πωλήσεις οχημάτων με μηδενικές εκπομπές ρύπων σε ποσοστό 100% μέχρι το 2030 στην Ευρώπη και 50% στις ΗΠΑ την ίδια περίοδο.

Η Ample έχει τώρα εγκαταστήσει 12 σταθμούς στην περιοχή του κόλπου του Σαν Φρανσίσκο στην Καλιφόρνια και τέσσερις στη Μαδρίτη, με επιπλέον εννέα να ακολουθούν στην πρωτεύουσα της μεγαλύτερης χώρας της ιβηρικής χερσονήσου.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Ample, Khaled Hassounah, δήλωσε ότι το αρθρωτό σύστημα της εταιρείας του δίνει λύση σε μια σειρά από προβλήματα που σχετίζονται με την εναλλαγή των υπαρχόντων μπαταριών της συγκεκριμένης μάρκας, κατά την οποία ανταλλάσσεται ολόκληρο το πακέτο. «Η εναλλαγή σε μορφή πακέτου απαντά στην πρόκληση της ταχείας μεταφοράς ενέργειας σε ένα όχημα, αλλά δημιουργεί προβλήματα συμβατότητας» δήλωσε στους δημοσιογράφους. 

Μια από τις πρώτες εμπορικές προσπάθειες στον τομέα των εναλλάξιμων μπαταριών ήταν αυτή της εταιρείας Better Place, πριν από περίπου μια δεκαετία, η οποία ωστόσο δεν βρήκε γόνιμο έδαφος στα πλαίσια της συνεργασίας της με τη συμμαχία Renault-Nissan

Αλλά η ιδέα συνέχισε να απασχολεί τους υπέρμαχους των ηλεκτρικών οχημάτων. Από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ο σημαντικότερος υποστηρικτής της εναλλαγής μπαταριών ήταν η κινεζική Nio, η οποία έχει αναπτύξει συνολικά περισσότερους από 2.200 σταθμούς στην Κίνα και σε έξι ακόμα χώρες, μεταξύ των οποίων περίπου 30 στην Ευρώπη. Σύμφωνα με τη Nio, οι σταθμοί της τρίτης πλέον γενιάς της μπορούν να πραγματοποιούν περισσότερες από 400 εναλλαγές την ημέρα.

Η Nio δήλωσε ότι υπέγραψε συμφωνία με τον όμιλο Zhejiang Geely Holding – που περιλαμβάνει τις μάρκες Volvo, Polestar, Lynk & CO και Lotus – για την εναλλαγή μπαταριών. Η συμφωνία προβλέπει τη συνεργασία τους σε θέματα τυποποίησης, τεχνολογίας και ανάπτυξης μοντέλων. Νωρίτερα,  ανακοινώθηκε παρόμοια συμφωνία μεταξύ των Nio και Changan Automobile.

 

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία