Η Stellantis προβλέπει νέες ελλείψεις σε ημιαγωγούς

Η Stellantis προβλέπει νέες ελλείψεις σε ημιαγωγούς

Ο κίνδυνος επιστροφής στις ελλείψεις ημιαγωγών «θα αυξηθεί δραματικά» τα επόμενα χρόνια, καθώς το λογισμικό διαδραματίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο, δήλωσε στέλεχος της Stellantis.

Η Stellantis εκτιμά ότι οι ελλείψεις ημιαγωγών θα επανεμφανιστούν λόγω της αυξανόμενης ζήτησης από τα ηλεκτρικά οχήματα σε μια εποχή αυξημένων γεωπολιτικών κινδύνων, καθιστώντας την τρέχουσα ανάπαυλα βραχύβια.

Ο κίνδυνος να επανεμφανιστούν οι ελλείψεις ημιαγωγών «θα αυξηθεί δραματικά» τα επόμενα χρόνια, καθώς το λογισμικό των οχημάτων διαδραματίζει όλο και σημαντικότερο ρόλο, δήλωσε ο Joachim Kahmann, ο οποίος επιβλέπει τις προμήθειες ημιαγωγών για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Τα τελευταία δύο χρόνια, η τεράστια ποικιλομορφία των ημιαγωγών στα αυτοκίνητα σήμαινε ότι «υπήρχαν πολλά προβλήματα παντού και μόλις λύναμε ένα θέμα, εμφανιζόταν ένα νέο»,είπε χαρακτηριστικά.

Καθώς η Stellantis στρέφεται στα ηλεκτρικά οχήματα που απαιτούν πιο σύνθετους ημιαγωγούς και κοινές πλατφόρμες, οποιαδήποτε έλλειψη «μπορεί να επηρεάσει όχι μόνο ένα ή δύο από τα εργοστάσιά μας, αλλά ίσως πέντε ή έξι ή επτά».

Οι παρατεταμένες καθυστερήσεις στην προμήθεια ημιαγωγών έπληξαν την παραγωγή οχημάτων μετά την πανδημία. Μπορεί η κρίση να έχει περάσει, όμως η παραγωγή τους παραμένει περιορισμένη εν μέσω αυξημένων γεωπολιτικών κινδύνων μετά και τις δηλώσεις του Πεκίνου ότι θα περιορίσει τις εξαγωγές δύο μετάλλων που χρησιμοποιούνται στις βιομηχανίες ημιαγωγών και ηλεκτρικών οχημάτων.

Προκειμένου να μετριάσει αυτούς τους κινδύνους, η Stellantis συνάπτει συμφωνίες με τις Infineon Technologies, NXP Semiconductors και Qualcomm, μεταξύ άλλων, και δημιουργεί μια βάση δεδομένων ημιαγωγών με προγράμματα παραγγελιών που φτάνουν μέχρι το απώτερο μέλλον.

Η Stellantis υπολογίζει να δαπανήσει 10 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030 για να εξασφαλίσει διάφορα είδη ημιαγωγών.

Η εταιρεία συνεργάζεται επίσης με την AiMotive και τη SiliconAuto για να αναπτύξει τους δικούς της ημιαγωγούς.

Ο Kahmann δήλωσε ότι οι περιορισμοί που θέτει η Κίνα στις εξαγωγές γαλλίου και γερμανίου θα πρέπει να είναι διαχειρίσιμες, αλλά η αύξηση των εντάσεων με την Κίνα «είναι σίγουρα ένα θέμα». Η Stellantis επιδιώκει να μειώσει την εξάρτηση από τσιπ τόσο από την Κίνα όσο και από την Ταϊβάν.

Προς το παρόν, η κατάσταση στα τσιπ «έχει βελτιωθεί πολύ» με επαρκή προσφορά για το δεύτερο εξάμηνο του έτους, αν και είναι «απλώς θέμα χρόνου» να εμφανιστεί το επόμενο εμπόδιο.

Ο κατασκευαστής δήλωσε ότι οι νέες συμφωνίες προμήθειας έως το 2030 καλύπτουν ημιαγωγούς καρβιδίου πυριτίου, οι οποίοι αυξάνουν την αυτονομία των ηλεκτρικών οχημάτων, υπολογιστικών τσιπ για τη λειτουργία των ηλεκτρικών οχημάτων και υπολογιστικών τσιπ υψηλών επιδόσεων που θα παρέχουν λειτουργίες ψυχαγωγίας και αυτόνομης οδήγησης.

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε