Mercedes: Επιβεβαίωσε ότι δεν θα συνεχίσει την A-Class.
Η Mercedes, που είχε ήδη διακόψει την A-Class στις Ηνωμένες Πολιτείες μετά το μοντέλο του 2022, επιβεβαιώνει ότι θα ακολουθήσει το ίδιο πλάνο και για τις υπόλοιπες αγορές. Ο Chief Technology Officer της εταιρείας ανακοίνωσε ότι η σειρά A-Class δεν θα ανανεωθεί μετά το τέλος της τρέχουσας γενιάς.
Mercedes: Τέλος η A-Class
Μιλώντας στο ιταλικό περιοδικό Quattroruote, ο Markus Schäfer επιβεβαίωσε την απόφαση να μειωθούν τα compact μοντέλα της Mercedes από επτά σε τέσσερα. Ο λόγος πίσω από αυτή την κίνηση είναι η μείωση του κόστους και η εστίαση σε μοντέλα με μεγαλύτερη απήχηση. Αν και οι Ευρωπαίοι αγαπούν τα hatchbacks, αυτό δεν ήταν αρκετό για να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά τους στις δύσκολες συνθήκες της σημερινής αυτοκινητοβιομηχανίας. Έτσι, τόσο η A-Class hatchback όσο και η A-Class sedan θα σταματήσουν, με το νέο CLA να γίνεται το βασικό entry-level μοντέλο της μάρκας.
«Η μείωση της πολυπλοκότητας είναι βασική προτεραιότητα για εμάς, γι’ αυτό και η μείωση της compact σειράς από επτά σε τέσσερα μοντέλα ήταν απαραίτητη. Χρειαζόμαστε μοντέλα που θα λειτουργούν σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων της Κίνας και των ΗΠΑ. Ξέρω ότι το hatchback είναι αγαπητό στην Ευρώπη, αλλά δεν ήταν μέρος του σχεδίου και έπρεπε να κάνουμε επιλογές, ακόμη και δύσκολες.»
Άλλο ένα μοντέλο της Mercedes που σταματά είναι η B-Class. Έτσι, τα τέσσερα entry-level μοντέλα της γκάμας θα είναι το CLA, το CLA Shooting Brake, το GLA και το GLB. Παράλληλα, αναμένεται και ένα μικρότερο G-Class, το οποίο όμως δεν θα έχει μηχανική συγγένεια με αυτά τα μοντέλα. Σύμφωνα με τη Mercedes, δεν θα βασίζεται στην πλατφόρμα MMA αλλά σε διαφορετική αρχιτεκτονική, ώστε να προσφέρει αυξημένες off-road δυνατότητες.
Τα μελλοντικά πλάνα της μάρκας
Η Mercedes ανακοίνωσε επίσης ότι θα εγκαταλείψει τη ξεχωριστή σειρά EQ, πράγμα που σημαίνει ότι οι επόμενες γενιές των ηλεκτρικών EQA και EQB θα ενσωματωθούν στις οικογένειες GLA και GLB. Αναμένεται επίσης να δούμε ηλεκτρικές εκδόσεις του επερχόμενου CLA Shooting Brake. Και τα τέσσερα μοντέλα θα είναι διαθέσιμα και ως ήπια υβριδικά με βασικό κινητήρα έναν turbo 1.5 λίτρων βενζίνης.
Πολλοί υποστηρίζουν ότι η Mercedes δεν έπρεπε εξαρχής να επιδιώξει την αύξηση του όγκου πωλήσεων με τα entry-level μοντέλα. Αυτό είναι συζητήσιμο, αλλά σίγουρα θα μας λείψουν τα σπορ A35 και A45 hot hatches. Ωστόσο, έχει λογική να καταργηθεί η A-Class sedan ώστε να αναδειχθεί το πιο premium CLA. Όσο για την B-Class, λίγοι είναι αυτοί που θα τη νοσταλγήσουν.