Mazda: Η πρώτη αλλαγή σήματος της ιαπωνικής μάρκας για το 21ό αιώνα, που τοποθετεί το εμβλήμα στον ψηφιακό κόσμο και ακολουθεί, με πιο μετριοπαθή τρόπο, το μίνιμαλ κύμα που υπάρχει στον κόσμο των αυτοκινήτων.
Πολλοί κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν αποφασίσει πρόσφατα να ανανεώσουν την εταιρική τους ταυτότητα, μερικοί με μικρές αλλαγές, όπως η Aston Martin, και άλλοι με ριζικές, όπως η Jaguar. Τώρα, σύμφωνα με δημοσιεύματα, η Mazda μπαίνει και αυτή στο παιχνίδι, ανακοινώνοντας την υιοθέτηση ενός νέου λογοτύπου.
Mazda: Μικρές άλλα διακριτές αλλαγές για την ψηφιακή εποχή
Το νέο σήμα της Mazda αποκαλύφθηκε αρχικά το περασμένο καλοκαίρι μέσω καταχωρήσεων εμπορικών σημάτων. Αν και διατηρεί την ομοιότητα με το υπάρχον λογότυπο, υπάρχουν κάποιες διαφορές. Ο εξωτερικός δακτύλιος είναι πλέον πιο κυκλικός, ενώ τα εσωτερικά φτερά χάνουν τις καμπύλες τους και αποκτούν πιο έντονες γωνίες. Επιπλέον, η τρισδιάστατη σχεδίαση δίνει τη θέση της σε μια πιο απλή και επίπεδη μορφή, ακολουθώντας τη σύγχρονη σχεδιαστική τάση.
Σύμφωνα με το Nikkei, ένας από τους βασικούς λόγους για αυτή την αλλαγή είναι η βελτίωση της εμφάνισης του λογοτύπου στις οθόνες κινητών συσκευών.
Αν και το δημοσίευμα αναφέρει ότι το νέο λογότυπο έχει ήδη υιοθετηθεί επίσημα, δεν εμφανίζεται ακόμα στις επίσημες ιστοσελίδες της Mazda, οι οποίες συνεχίζουν να χρησιμοποιούν το γνωστό έμβλημα που υπάρχει από το 1996. Επίσης, δεν έχει γίνει γνωστό αν θα υπάρξει αλλαγή στη γραμματοσειρά του ονόματος , αν και κάτι τέτοιο θεωρείται απίθανο, καθώς αυτή παραμένει αμετάβλητη από το 1975.
Αυτό που μένει να φανεί είναι αν το νέο έμβλημα θα παρουσιαστεί πρώτα σε κάποιο νέο μοντέλο ή αν θα εμφανιστεί σταδιακά στα οχήματα της μάρκας από τα επόμενα έτη.
Η Ιστορία των λογότυπων της μάρκας
Αν το δημοσίευμα του Nikkei επιβεβαιωθεί, το τρέχον λογότυπο της Mazda κλείνει έναν κύκλο 29 ετών, κάτι σπάνιο για την ιστορία της εταιρείας, καθώς έχει αλλάξει πολλές φορές έμβλημα.
- Πριν από αυτό, χρησιμοποιούσε το λογότυπο «Eternal Flame» από το 1991 έως το 1996, το οποίο μάλιστα ανανεώθηκε ελαφρώς έναν χρόνο μετά την αρχική του κυκλοφορία.
- Το όνομα Mazda ως wordmark καθιερώθηκε το 1975 και αποτέλεσε το μοναδικό λογότυπο της εταιρείας μέχρι το 1991.
- Το 1960, όταν η Mazda κυκλοφόρησε το πρώτο της επιβατικό αυτοκίνητο, χρησιμοποιούσε ένα κυκλικό έμβλημα με ένα μικρό «m» στο κέντρο, ενώ αργότερα, με την είσοδο των περιστροφικών κινητήρων, το έμβλημα τοποθετήθηκε μέσα σε ένα τριγωνικό σχήμα που προσομοίαζε έναν ρότορα.