Site icon TheCars.gr

Η Ferrari ξεπέρασε σε αξία και την Stellantis!

Η Ferrari ξεπέρασε σε αξία και την Stellantis!

Είναι γνωστό ότι παρά τις προσπάθειες των Γάλλων που διοικούν την Stellantis, η αγέρωχη Ferrari δεν εντάχθηκε στον όμιλο Stellantis, όπως η FCA (Fiat, Alfa Romeo, Lancia). Η οικογένεια Ανιέλι στήλωσε τα πόδια και δεν πουλάει τίποτα που να έχει σχέση με την Ferrari.

Σημειώστε όμως τις έγινε τον περασμένο Μάιο 2023. Η Ferrari ξεπέρασε την Stellantis καθώς η αξία της ανέβηκε πάνω από τα  50 δις δολάρια.

Η μετοχή της Ferrari κέρδισε 34%, δίνοντάς της χρηματιστηριακή αξία 53,9 δις δολαρίων, ξεπερνώντας τα 51,48 δις δολάρια που έχει αξία η Stellantis (ελέγχει 14 μάρκες), αναφέρει το Bloomberg.

Αύξησε τις τιμές

Είναι γεγονός ότι η ζήτηση για πολυτελή σπορ αυτοκίνητα έχει συγκρατηθεί καλά μεταξύ των πλούσιων πελατών της Ferrari, ακόμη και καθώς αύξησε τις τιμές, σε πλήρη αντίθεση με τις μαζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που χάνουν την ισχύ τους στην τιμή καθώς η οικονομία οδεύει προς επιβράδυνση.

Η μετοχή της Ferrari από πολλές απόψεις είναι συγκρίσιμη με εκείνη των μεγάλων εταιρειών ειδών πολυτελείας στην Ευρώπη, με συνολικές αποδόσεις άνω του 500% από την απόσχισή της το 2015. Κατά την ίδια περίοδο, οι αποδόσεις για τις μετοχές αυτοκινήτων στην Ευρώπη ήταν περίπου 50%, συμπεριλαμβανομένων των μερισμάτων.

Ferrari 812 Competizione

Η οικονομία φθίνει

Για ένα αυξανόμενο πλήθος επενδυτών, ο τομέας πολυτελείας είναι για το ευρωπαϊκό χρηματιστήριο ό,τι η Big Tech για τις ΗΠΑ: Δεσπόζουσες επιχειρήσεις των οποίων η ανάπτυξη διατηρείται ακόμη και όταν η οικονομία φθίνει.

Η LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, η μεγαλύτερη εταιρεία της Ευρώπης σε χρηματιστηριακή αξία, που μπήκε στην πρώτη 10άδα στον κόσμο είναι μια μαρτυρία της τάσης.

Οικογένεια Ανιέλι

Η Exor, η εταιρεία χαρτοφυλακίου της οικογένειας Ανιέλι, εξακολουθεί να είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής τόσο στη Stellantis όσο και στη Ferrari, η οποία αποχωρίστηκε από τη Fiat Chrysler το 2015. Η Ferrari είχε χρηματιστηριακή αξία περίπου 10 δις δολαρίων όταν εισήχθη στη Νέα Υόρκη τον Οκτώβριο του 2015.

Ferrari 296 GTS

Stellantis

Η Stellantis N.V. είναι ένας πολυεθνικός ευρωπαϊκός-αμερικανικός όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων, που ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2021 βάσει μιας συγχώνευσης 50% – 50% μεταξύ του ιταλο-αμερικανικού ομίλου Fiat Chrysler Automobiles και του γαλλικού ομίλου PSA.

Έχει την έδρα του στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας. Από τον Μάιο του 2021, η Stellantis είναι η έκτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως (πίσω από τον όμιλο Volkswagen, την Toyota, την Renault – Nissan – Mitsubishi Alliance, την General Motors και την Hyundai Motor Group). Η εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνο Borsa Italiana, στο χρηματιστήριο του Παρισιού και στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Η κύρια δραστηριότητα της Stellantis είναι ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η κατασκευή και η πώληση αυτοκινήτων των εταιρειών (με αλφαβητική σειρά) Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS Automobiles, Fiat, Fiat Professional, Jeep, Lancia, Maserati, Mopar, Opel, Peugeot, Ram και Vauxhall. Ο όμιλος Stellantis έχει 300.000 υπαλλήλους, με παρουσία σε περισσότερες από 130 χώρες και με εγκαταστάσεις παραγωγής σε 30 χώρες.

Ferrari KC23

Exit mobile version