Site icon TheCars.gr

Η Ε.Ε. επιμένει στην απαγόρευση βενζίνη/diesel μετά το 2035

βενζίνη diesel

123rf

Αυτοκίνητα με βενζίνη/diesel: Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβεβαιώνει την απαγόρευση πώλησης νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων από το 2035. Τι αποφασίστηκε για τα ηλεκτρικά.

Ακόμα μοιάζει λίγο δύσκολο να πιστέψουμε ότι σε μόλις 10 χρόνια, δεν θα επιτρέπεται η πώληση νέων αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες στην Ευρώπη.

Θεωρητικά, η απαγόρευση δεν αφορά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης αυτούς καθαυτούς, αλλά επιβάλλει την αποκλειστική πώληση νέων αυτοκίνητων με μηδενικές εκπομπές CO₂.

Αυτό, βέβαια, αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο για τη χρήση συνθετικών καυσίμων ή υδρογόνου, αλλά είναι αρκετά απίθανο να γίνουν οι ζυμώσεις για μια μετάβαση σε νέο καύσιμο, μέσα σε 10 χρόνια και ειδικά αν σκεφτεί κάνεις ότι το μεγαλύτερο «βάρος» έχει πέσει στον ηλεκτρισμό.

Πρακτικά, το αποτέλεσμα είναι ένα: η πώληση νέων αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθεί στα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ. Αυτή την εβδομάδα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (EC) επιβεβαίωσε εκ νέου τον στόχο που είχε ανακοινωθεί εδώ και χρόνια: καμία νέα πώληση αυτοκινήτων με εκπομπές CO₂ από το 2035.

Πριν από αυτή την πλήρη κατάργηση, οι εκπομπές θα πρέπει να μειωθούν κατά 55% έως το 2030. Ωστόσο, υπάρχει περιθώριο για αλλαγές: «Η Επιτροπή θα επιταχύνει επίσης την αναθεώρηση του κανονισμού για τα πρότυπα εκπομπών CO₂ στα αυτοκίνητα και τα φορτηγά.»

Περισσότερος χρόνος για τους κατασκευαστές: Για το 2027 πάνε τα πρόστιμα για ρύπους σε βενζίνη και diesel

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, σε πρώτη φάση, θα λάβουν στήριξη για να πετύχουν τους ενδιάμεσους στόχους.

Οι νέοι κανόνες για το 2025 προβλέπουν ότι οι εκπομπές CO₂ πρέπει να είναι 15% χαμηλότερες από τα όρια που είχαν τεθεί το 2021.Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει πολλές εταιρείες σε τεράστια πρόστιμα αν ξεπεράσουν τα όρια. Για παράδειγμα, η Volkswagen εκτίμησε ότι θα χρειαστεί να πληρώσει 1,5 δισ. ευρώ σε πρόστιμα στο τέλος του 2025.

Ωστόσο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να δώσει στους κατασκευαστές περισσότερο χρόνο για να προσαρμοστούν, αφού, αντί να επιβάλει αυστηρούς κανόνες από το 2025, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν έως το 2027 για να συμμορφωθούν.

Έτσι οι εταιρείες θα μπορούν υπολογίζουν τις εκπομπές τους με μέσο όρο τριετίας (2025–2027), αντί να τηρούν αυστηρά ετήσια όρια και να πληρώσουν πρόστιμα στο βραχυπρόθεσμο. Έτσι, αν μια εταιρεία ξεπεράσει το όριο εκπομπών CO₂ έναν χρόνο, δεν θα τιμωρείται, αρκεί ο μέσος όρος της τριετίας να παραμένει κάτω από το όριο.

Ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης και παραγωγής μπαταριών

Όπως είπαμε, το φως που βλέπεις η Ε.Ε. στο τέλος του τούνελ είναι ο ηλεκτρισμός. Έτσι, σχεδιάζει να στηρίξει ,περαίτερω, την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επενδύοντας 1,8 δισ. ευρώ στην παραγωγή μπαταριών.

Το νέο πρόγραμμα «Battery Booster» θα προσφέρει άμεση χρηματοδότηση για την κατασκευή κυψελών και εξαρτημάτων μπαταριών στην Ευρώπη, αφού τα κόστη αγοράς μπαταριών είναι κάτι που ανεβάζει πολύ την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Επιπλέον, το πρόγραμμα «Battery Raw Materials Access Entity»  θα διευκολύνει την πρόσβαση των εταιρειών σε πρώτες ύλες, ενώ ένα ακόμα πρόγραμμα 1 δισ. ευρώ θα επιταχύνει τη διαδικασία εξόρυξης και επεξεργασίας των απαραίτητων υλικών.

Τι σημαίνουν όλα αυτά για τους καταναλωτές;

Η ΕΕ υπόσχεται περισσότερες επιδοτήσεις και προγράμματα κοινωνικής μίσθωσης για την απόκτηση καινούργιων αλλά και μεταχειρισμένων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Παράλληλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες φαίνεται να στοχεύουν στην παραγωγή φθηνότερων ηλεκτρικών μοντέλων για να προσελκύσουν περισσότερους αγοραστές.

Μερικά από αυτά είναι:

 

Exit mobile version