Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν περισσότερο από 5% τον Ιούνιο, εν μέρει λόγω του αντίκτυπου των μειώσεων των τιμών της BYD σε βασικές αγορές όπως η Κίνα, η Νοτιοανατολική Ασία και ακόμη και η Ιαπωνία.
Η Toyota, συμπεριλαμβανομένης της Lexus, πούλησε 853.082 οχήματα τον Ιούνιο του 2024, μείωση 5,1% σε σύγκριση με τον Ιούνιο του 2023. Αν και η ζήτηση παρέμεινε μεγάλη στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη, η πίεση στην Ιαπωνία και την Κίνα οδήγησε σε λιγότερες πωλήσεις.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 0,9% σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα του 2023.
Μετά την ανάκληση του Prius νωρίτερα φέτος, η Toyota πούλησε ελαφρώς λιγότερα οχήματα (-1,6%) στη Βόρεια Αμερική. Εν τω μεταξύ, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 14,6%, το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Παρά την ανάπτυξη στην Ευρώπη (+2,7%) και τη Λατινική Αμερική (+6,5%) τον περασμένο μήνα, οι πωλήσεις της Toyota επλήγησαν σοβαρά στην Ασία, τη μεγαλύτερη αγορά της. Τον περασμένο μήνα, οι πωλήσεις της Toyota μειώθηκαν κατά 7,2% στην Ασία (269.317), με μειώσεις 13% και 11% σε δύο από τις πιο κρίσιμες αγορές της, την Κίνα και την Ταϊλάνδη.
Η Toyota απέδωσε την πτώση στο «προκλητικό περιβάλλον της αγοράς» και τον «εντατικοποιημένο ανταγωνισμό τιμών» στην περιοχή.
Οι πωλήσεις της Toyota συρρικνώθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024 από τις μειωμένες τιμές της BYD
Οι πωλήσεις της Toyota είναι μειωμένες σε διψήφια ποσοστά το πρώτο εξάμηνο του 2024, στην Κίνα (-10,8%), την Ινδονησία (-10%) και την Ταϊλάνδη (-15%).
Η πτώση των πωλήσεων της Toyota στην Ασία έρχεται, καθώς οι Κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των επιθετικών μειώσεων τιμών της BYD, διώχνουν τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες από την αγορά.
Η BYD σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων τον περασμένο μήνα, με 341.658 νέα ενεργειακά οχήματα (NEV) που πωλήθηκαν, αύξηση 35% σε σύγκριση με πέρυσι. Η BYD πούλησε 145.179 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αύξηση 13% σε σύγκριση με πέρυσι.
Το πρώτο εξάμηνο του 2024, η BYD πούλησε πάνω από 726.000 ηλεκτρικά οχήματα, αύξηση 18% σε σχέση με πέρυσι.
Αφού κήρυξε «πόλεμο απελευθέρωσης» στα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα νωρίτερα φέτος, οι επιθετικές μειώσεις τιμών της BYD δυσκολεύουν τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες να την ανταγωνιστούν.
Το φθηνότερο ηλεκτρικό όχημα της BYD, το Seagull, ξεκινά από μόλις 9.700 δολάρια (69.800 γουάν) στην Κίνα. Σε αγορές του εξωτερικού, όπως η Βραζιλία, ξεκινά από περίπου 20.000 δολάρια.
Με άλλα προσιτά ηλεκτρικά οχήματα, όπως το Dolphin και το Atto 3, που κυκλοφορούν σε αγορές του εξωτερικού, η BYD κερδίζει γρήγορα μερίδιο αγοράς σε βασικές αγορές αυτοκινήτων όπως η Ταϊλάνδη, η Ινδονησία και η Λατινική Αμερική.
Η BYD κυκλοφόρησε πρόσφατα το πρώτο της ηλεκτρικό MPV στην Ινδονησία. Ξεκινώντας από τις 25.000 δολάρια, το M6 της BYD έρχεται καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα συνεχίζουν να κερδίζουν μερίδιο αγοράς.
Η BYD κερδίζει επίσης μερίδιο αγοράς στην εγχώρια αγορά της Toyota. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αυτοκινήτων της Ιαπωνίας (JAIA), οι εισαγωγές ηλεκτρικών οχημάτων της Ιαπωνίας αυξήθηκαν κατά 17%, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 10% των αυτοκινήτων που μεταφέρθηκαν στη χώρα το πρώτο εξάμηνο του 2024.
Με τις εισαγωγές επιβατικών αυτοκινήτων να εκτινάσσονται κατά 184%, η BYD ηγήθηκε της αύξησης. Τον περασμένο μήνα, η BYD κυκλοφόρησε το τρίτο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το Tesla Model 3-rival Seal, στην Ιαπωνία, ξεκινώντας από τις 33.100 δολάρια (¥5,28 εκατομμύρια).
Το ηλεκτρικό SUV Atto 3 και το Dolphin της BYD ξεκινούν από τις 30.000 δολάρια (¥4,4 εκατομμύρια) και 24.500 δολάρια (¥3,63 εκατομμύρια) αντίστοιχα. Ο Κινέζος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων είναι πλέον στο Νο. 14, μεταξύ των κορυφαίων εισαγωγέων αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, από το 19 πέρυσι.