BYD: Ποια είναι η εταιρεία που θα νικήσει την Tesla στα EV

BYD: Ποια είναι η εταιρεία που θα νικήσει την Tesla στα EV

Σε έναν κλάδο που εξακολουθεί να κυριαρχείται από περισσότερο γνωστά ονόματα όπως η Toyota, η VW και η GM, οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BYD και η SAIC, κερδίζουν συνεχώς έδαφος.

Η κινεζική BYD Co. αυτοαποκαλείται ως η μεγαλύτερη μάρκα αυτοκινήτων που δεν έχετε ξανακούσει ποτέ. Τώρα, ίσως χρειαστεί να επαναδιατυπώσει σύντομα αυτόν τον αυτοπροσδιορισμό.

Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι έτοιμη να εκθρονίσει την Tesla Inc. από την πρώτη θέση  στις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων παγκοσμίως. Όταν το πετύχει – πιθανότατα το τέταρτο τρίμηνο – θα αποτελέσει αφενός ένα συμβολικό σημείο καμπής για την αγορά EV, αφετέρου μια περαιτέρω επιβεβαίωση της αυξανόμενης επιρροής της Κίνας στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.

Το στέμμα αλλάζει χέρια

Η αλλαγή πρωτοκαθεδρίας στις πωλήσεις EV αντικατοπτρίζει επίσης την αλλαγή στην δυναμική ανταγωνισμού μεταξύ του Elon Musk της Tesla, του πλουσιότερου ανθρώπου στον πλανήτη και του δισεκατομμυριούχου ιδρυτή της BYD, Wang Chuanfu.

Ενώ ο Musk είχε προειδοποιήσει ότι δεν υπάρχουν αρκετοί καταναλωτές που μπορούν να αντέξουν οικονομικά τα ηλεκτρικά οχήματα της Tesla με τόσο υψηλά επιτόκια, ο Wang είναι σταθερά στην επίθεση, με την BYD να προσφέρει έξι πιο μαζικά μοντέλα που κοστίζουν πολύ λιγότερο από αυτό που χρεώνει η αμερικανική εταιρεία για το φθηνότερο Model 3 στην Κίνα

Η πιθανή αλλαγή στην παγκόσμια κατάταξη πωλήσεων EV σηματοδοτεί την υλοποίηση ενός στόχου που ο 57χρονος Wang έθεσε όταν η Κίνα άρχιζε να προωθεί την δική της βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων που πλέον κυριαρχεί ανά τον κόσμο. Ενώ η BYD συνεχίζει να απομακρύνεται από την Tesla και όλες τις υπόλοιπες εγχώριες μάρκες αυτοκινήτων, η επανάληψη της επιτυχίας της στη διεθνή αγορά αποδεικνύεται δύσκολη.

Οι ΗΠΑ εκτός ορίων

Η Ευρώπη φαίνεται έτοιμη να ακολουθήσει παρόμοιο δρόμο με τις ΗΠΑ και να επιβάλει υψηλότερους δασμούς στις εισαγωγές κινεζικών αυτοκινήτων για να προστατεύσει χιλιάδες θέσεις εργασίας στη βιομηχανία. Οι αγορές ηλεκτρικών οχημάτων άλλων χωρών βρίσκονται ακόμη στην αρχή και δεν είναι τόσο προσοδοφόρες. Η διοίκηση της BYD θεωρεί τις ΗΠΑ ουσιαστικά εκτός ορίων λόγω των κλιμακούμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ Ουάσινγκτον και Πεκίνου.

Ο Wang δεν μοιάζει σε τίποτα στον Musk – αποφεύγει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και σε μεγάλο βαθμό τα φώτα της δημοσιότητας. Αλλά σε μια θρασύτατη ομιλία αρκετές εβδομάδες πριν η ΕΕ ξεκινήσει έρευνα σχετικά με τον τόπο με τον οποίο ο Κίνα επιδότησε τη δική της βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων, ο Wang δήλωσε ότι έχει έρθει η ώρα για τις κινεζικές μάρκες να «συντρίψουν τους παλιούς θρύλους» της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Η BYD εξαγόρασε μια αποτυχημένη κρατική αυτοκινητοβιομηχανία το 2003 και παρουσίασε το πρώτο της plug-in υβριδικό της με την ονομασία F3DM το 2008. Ένας κριτικός των New York Times καυτηρίασε τον εξωτερικό σχεδιασμό του, χαρακτηρίζοντας το «τόσο μοντέρνο όσο μια Toyota Corolla της δεκαετίας του 2000». Η εταιρεία πούλησε μόλις 48 αντίτυπα τον πρώτο χρόνο.

Περίπου εκείνη την εποχή, η Κίνα άρχισε να επιδοτεί την αγορά plug-in αυτοκινήτων. Η υποστήριξη από την κυβέρνηση επεκτάθηκε από τις πόλεις και τις επαρχίες σε εθνικό επίπεδο, παρέχοντας φορολογικές ελαφρύνσεις για τους καταναλωτές, κίνητρα παραγωγής για τους κατασκευαστές, βοήθεια στην έρευνα και την ανάπτυξη και φθηνή γη και δάνεια.

Ως μια σπάνια στο είδος της αυτοκινητοβιομηχανία που κατασκεύαζε επίσης τις δικές της μπαταρίες, η BYD ήταν έτοιμη να επωφεληθεί. Πριν από την είσοδό της στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ήταν ο πρώτος Κινέζος προμηθευτής ιόντων λιθίου της Motorola και της Nokia στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Για να αυξήσει την παραγωγή πριν οι καταναλωτές αγκαλιάσουν τα EVs, η εταιρεία στόχευσε σε οχήματα που θα χρειάζονταν πολλές κυψέλες. Το πρώτο της ηλεκτρικό λεωφορείο κυκλοφόρησε αμέσως μετά το F3DM.

Μετά από περίπου μιάμιση δεκαετία στην κατασκευή αυτοκινήτων, η BYD επιστράτευσε την ευφυΐα της μειώνοντας τις τιμές των plug-in αυτοκινήτων σε επίπεδα εφάμιλλα με εκείνα των οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Αλλά η γκάμα της εξακολουθούσε να υστερεί σε εμφάνιση.

Το 2016, η εταιρεία προσέλαβε τον Wolfgang Egger ως επικεφαλής σχεδιασμού, έναν ρόλο που κατείχε προηγουμένως για την Audi και την Alfa Romeo. Επίσης, προσέλκυσε και άλλα διεθνή στελέχη, μεταξύ των οποίων τον επικεφαλής εξωτερικού σχεδιασμού της Ferrari και έναν κορυφαίο σχεδιαστή εσωτερικών χώρων της Mercedes-Benz.

Μέχρι τη στιγμή που η Κίνα προσκάλεσε την Tesla να κατασκευάσει στη χώρα το πρώτο εργοστάσιο αυτοκινήτων που ανήκε εξ ολοκλήρου σε ξένη εταιρεία, η BYD δεν είχε πλέον παραιτηθεί από την κατασκευή μικρών, οικονομικών αλλά «τετραγωνισμένων» σε σχεδίαση αυτοκίνητων. Τώρα, το ακριβότερο μοντέλο της – το Yangwang U8 – κοστίζει σχεδόν 140.000 ευρώ.

Ενώ το επίπεδο των κρατικών επιδοτήσεων έπαιξε ρόλο στην τεράστια ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας, ο Paul Gong, επικεφαλής ερευνών για τα κινεζικά αυτοκίνητα του UBS Group AG, πιστεύει ότι ο μεγαλύτερος παράγοντας είναι το επίπεδο του ανταγωνισμού που δημιούργησε η υποστήριξη.

Επί του παρόντος, η Tesla εξακολουθεί να υπερέχει της BYD σε βασικούς δείκτες, όπως τα έσοδα, τα κέρδη και η κεφαλαιοποίηση. Οι αναλυτές της Bernstein αναμένουν ότι η ψαλίδα σε ορισμένους από αυτούς τους δείκτες θα κλείσει σημαντικά το 2024 – προβλέπουν ότι η Tesla θα δημιουργήσει πωλήσεις ύψους 104 δισεκατομμυρίων ευρώ έναντι 102 δισεκατομμυρίων δολαρίων της BYD.

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS


About the author


Δείτε επίσης

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Τι κάνουν οι μαύρες κουκίδες στο παράθυρο αυτοκινήτου – Γιατί απαγορεύεται να τις βγάλεις

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Ποτέ πρέπει να έχω αλυσίδες στο αυτοκίνητο

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης