Το αερόψυκτο flat-six της Porsche, εξακολουθεί να έχει ζωή μέσα του. Για να τιμήσει τα 60ά γενέθλια του κινητήρα της 911, η Ruf Automobile, δημιούργησε το Tribute, ένα αυτοκίνητο με σασί άνθρακα σε σχήμα 911. Φοράει, φυσικά, ένα αερόψυκτο flat-six out πίσω. «Συνδυάζουμε τη σύγχρονη τεχνολογία κινητήρων με τον παλιό καλό αερόψυκτο», λέει ο Alois Ruf Jr.
Η Ruf που παρέλαβε το κλασικό αερόψυκτο flat-six, σχεδιασμένο από τον Hans Mezger, ενισχύοντας αυτή τη δημιουργία δεκαετιών με τεχνολογία του 21ου αιώνα. Αυτός ο νέος κινητήρας της Ruf, έχει χωρητικότητα 3,6 λίτρων και με διπλούς υπερσυμπιεστές αποδίδει 543 ίππους και 553 λίβρες ποδιών ροπής. Πληροί επίσης τα σημερινά πρότυπα εκπομπών ρύπων και υπόσχεται τη θρυλική ανθεκτικότητα της αερόψυκτης Porsche flat-six.
Το πρότζεκτ
Ένα κάλυμμα κατευθύνει τον αέρα ψύξης κατά μήκος και πάνω από τον κινητήρα. Ενώ τα περισσότερα παλιά 911 είχαν κάλυμμα από φαιμπερκλας, ο κινητήρας του Tribute, χρησιμοποιεί ένα κομμάτι από ανθρακονήματα. Το καθοριστικό στοιχείο κάθε αερόψυκτου κινητήρα της Porsche, είναι ο ιμάντας του ανεμιστήρα του. Εδώ η Ruf χρησιμοποιεί την μονάδα από την 993 τούρμπο των μέσων της δεκαετίας του ’90, τον πιο αποτελεσματικό ανεμιστήρα που κατασκεύασε ποτέ η Porsche!
To Τribute διαθέτει διπλά τούρμπο, για να φτάσει τους 543 ίππους, περίπου 100 περισσότερους από την Porsche στους αερόψυκτους, 6 κυλίνδρους, επίπεδους, κινητήρες της. Επιπλέον το αυτοκίνητο της Ruf, πληροί τα πρότυπα εκπομπών ρύπων σε κάθε χώρα, ενώ η χρήση των δύο μπουζί ανά κύλινδρο, εξασφαλίζει την τέλεια και καθαρότερη καύση του μίγματος.
Πιο τεχνικά
Για αυτόν τον κινητήρα η Ruf, κατασκεύασε κυλινδροκεφαλές με δύο βαλβίδες εισαγωγής και μία βαλβίδα εξαγωγής ανά κύλινδρο. Ο Ruf Jr, εξηγεί ότι ένας τετραβάλβιδος αερόψυκτος κινητήρας, είναι προβληματικός, επειδή είναι δύσκολο να διαχειριστείς τις θερμοκρασίες στις πιο σφικτές περιοχές της κεφαλής, ειδικά μεταξύ των καθισμάτων των βαλβίδων.
Καθώς η εξάτμιση βρίσκεται στο κάτω μέρος του flat-six, ο αέρας από τον ανεμιστήρα είναι ακόμα πιο ζεστός, μέχρι να κατέβει στις βαλβίδες. Οι κεφαλές τριών βαλβίδων λοιπόν, είναι ο καλύτερος συμβιβασμός μεταξύ απόδοσης και ανθεκτικότητας. Σε αντίθεση με τους αερόψυκτους κινητήρες της Porsche, το Tribute της Ruf χρησιμοποιεί κεφαλές με δύο έκκεντρα.
Επιπλέον υπάρχει μεταβλητός χρονισμός, τόσο στην εισαγωγή όσο και στην εξάτμιση, για μείωση των εκπομπών και μεταβλητή ανύψωση στην εισαγωγή, για ενίσχυση της απόδοσης στις υψηλές στροφές. Ένα κάλυμμα κατευθύνει τον αέρα ψύξης κατά μήκος και πάνω από τον κινητήρα. Ενώ τα περισσότερα παλιά 911 είχαν κάλυμμα από fiberglass, ο κινητήρας Tribute χρησιμοποιεί ένα κομμάτι από ανθρακονήματα. Αυτό είναι φυσικό για ένα αυτοκίνητο με μονοκόκ άνθρακα.