Τίποτα δεν μπορεί να σταματήσει το ορμητικό ποτάμι της ηλεκτροκίνησης.
Οι καθυστερήσεις στην καθιέρωση της μηδενικής κινητικότητας είναι πρόσκαιρες και οφείλονται στους γνωστούς λόγους αλλά αυτό είναι το μέλλον της αυτοκίνησης.
Η Hyundai είναι πρωτοπόρος στην ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης και έχει κηρύξει πόλεμο στους ρύπους. Τώρα για να μας προκαλέσει να ονειρευτούμε τις μελλοντικές μας διακοπές και μια δοκιμή στην πίστα με ένα μοναδικό αυτοκίνητο, λανσάρει το πιο ισχυρό και αποδοτικό δημιούργημά της από την γκάμα του Ioniq, την ειδική έκδοση 5 N.
Κρατάτε τα άλογα γιατί είναι ηλεκτρικά και αφηνιασμένα.
To πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της μάρκας N με πλήρως ηλεκτρική τετρακίνηση, γεννήθηκε στο Namyang και εξελίχθηκε στο Nürburgring.
Hyundai «N» σημαίνει Namyang, περιοχή στην οποία βρίσκεται το Παγκόσμιο Κέντρο Ερευνας και Ανάπτυξης της Hyundai Motor στην Κορέα, όπου γεννήθηκε η ιδέα, ενώ στο Nürburgring βρίσκεται το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor, όπου η σειρά N εξελίχθηκε και δοκιμάστηκε περαιτέρω.
Ο χαρακτηριστικός εμπρός προφυλακτήρας N διαθέτει ενεργές γρίλιες, κουρτίνες αέρα και εμπρός ενεργά πτερύγια αέρα που συνεργάζονται για την ενίσχυση της αεροδυναμικής. Η πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης και οι αεραγωγοί τονίζουν τον σπορ χαρακτήρα και βελτιώνουν την αεροδυναμική.
Το μοντέλο N διαφοροποιείται περαιτέρω από το Ioniq 5 με αλλαγή των αναλογιών του: πιο χαμηλό, πιο φαρδύ και με μεγαλύτερους τροχούς. Μήκος 4.715 χιλ., πλάτος 1.940 χιλ. και ύψος 1.585 χιλ.
Είναι εξοπλισμένο με μπαταρία τελευταίας γενιάς 84,0 kWh και με δύο ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν έως τις 21.000 σ.α.λ. Το αποτέλεσμα είναι απόδοση 650 ίπποι και ροπή 770 Nm. Φτάνει τα 260 χλμ./ώρα και επιταχύνει από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα σε 3,5’’. Αυτονομία 448 χλμ. (WLTP).
Τα προγράμματα οδήγησης προσαρμόζονται ώστε να μεγιστοποιηθεί το fun to drive πνεύμα του. Το κουμπί N Grin Boost (NGB), τοποθετημένο στις «3 η ώρα», επιτρέπει την άμεση και διαισθητική πρόσβαση στην κορυφαία επιτάχυνση και την οδηγική διασκέδαση για δέκα δευτερόλεπτα.
Τα paddles είναι άριστα τοποθετημένα στα ακροδάχτυλα του οδηγού για την ενεργοποίηση των λειτουργιών N e-Shift και N Pedal, καθώς και των επιπέδων ανάκτησης όταν οι λειτουργίες αυτές δεν χρησιμοποιούνται.
Το ισχυρό σύστημα αναγεννητικής πέδησης εμπνευσμένο από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, εξασφαλίζει σταθερή απόδοση πέδησης και διαχείριση της θερμότητας. Το βελτιωμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας περιλαμβάνει μια αυξημένη περιοχή ψύξης, έναν καλύτερο ψύκτη λαδιού κινητήρα και έναν ψύκτη μπαταρίας.
Η συγκράτηση του βάρους επιτυγχάνεται με τη χρήση ελαφρών υλικών. Εκτός από το αλουμινένιο καπό, που υπάρχει και στο βασικό μοντέλο, χρησιμοποιούνται ειδικές ζάντες αλουμινίου. Είναι εξοπλισμένο με ειδικά καθίσματα που προσφέρουν αποτελεσματική στήριξη.
Από 78.990 ευρώ (69.990 ευρώ με χρήση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά Γ’ Κύκλος»).
Πηγή: https://www.real.gr/