Στις αρχές της δεκαετίας, επικράτησε μεγάλος ενθουσιασμός όταν ο γίγαντας ενοικιάσεων αυτοκινήτων Hertz ανακοίνωσε ότι θα επενδύσει σημαντικά στον εξηλεκτρισμό του στόλου της.
Η εταιρεία και πολλές άλλες εταιρείες ενοικιάσεων, ξόδεψαν εκατομμύρια για να προσθέσουν μοντέλα Tesla και Polestar στους στόλους τους, μόνο και μόνο για να αρχίσουν να τα ξεπουλάνε σε χαμηλές τιμές, όταν τα προβλήματα άρχισαν να συσσωρεύονται.
Τώρα, ένα ρεπορτάζ των New York Times αποκαλύπτει ότι όλα, από τα υπέρογκα κόστη επισκευών μέχρι την αυξημένη πιθανότητα τροχαίων ατυχημάτων, οδήγησαν στα προβλήματα που αντιμετώπισαν οι εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων στον εξηλεκτρισμό των στόλων τους.
Αυτό σημαίνει ότι το μέλλον του ενοικιαζόμενου ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να είναι αβέβαιο.
Σύμφωνα με τους New York Times, το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων ήταν η τεράστια απομείωση της αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων (EV) τα τελευταία χρόνια.
Λόγω των μειώσεων των τιμών στα καινούρια αυτοκίνητα, των κοστοβόρων επισκευών και άλλων παραγόντων, τα μεταχειρισμένα EVs χάνουν πολύ μεγαλύτερη αξία σε σύγκριση με τα αντίστοιχα που καίνε βενζίνη.
Αυτά είναι κακά νέα για τις εταιρείες ενοικίασης, οι οποίες συχνά πουλάνε τα αυτοκίνητά τους αφού τα χρησιμοποιήσουν, για να ανακτήσουν κάποιο κόστος λειτουργίας. Ωστόσο, η πώληση αυτοκινήτων σε χαμηλότερη τιμή από την αναμενόμενη, σημαίνει σημαντικές ζημιές για τις εταιρείες ενοικίασης.
Οι αριθμοί δεν βγαίνουν, γι’ αυτό και ο αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλήθηκαν σε εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων έχει μειωθεί δραματικά φέτος. Οι New York Times αναφέρουν ότι το 4% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν σε εταιρείες ενοικίασης το 2023 ήταν ηλεκτρικά.
Φέτος, αυτός ο αριθμός έχει μειωθεί στο 1,3% περίπου.
Μία τέτοια εξέλιξη είναι απογοητευτική, καθώς η ευρεία διάδοση των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών οχημάτων, θα έδινε την ευκαιρία σε όλο και περισσότερους ανθρώπους να δοκιμάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα για μια εκτεταμένη χρονική περίοδο.