Site icon TheCars.gr

Grand Prix Ουγγαρίας 2024: Νικητές και χαμένοι

F1 Grand Prix

MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 23: Max Verstappen of the Netherlands driving the (1) Oracle Red Bull Racing RB20 on track during final practice ahead of the F1 Grand Prix of Australia at Albert Park Circuit on March 23, 2024 in Melbourne, Australia. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // SI202403230040 // Usage for editorial use only //

Το Grand Prix της Ουγγαρίας της Formula 1 είχε τη φήμη ότι ήταν ένας βαρετός αγώνας, αλλά τα τελευταία χρόνια αυτό έχει αλλάξει.

Και ο αγώνας του 2024 ήταν αρκετά διασκεδαστικός – χάρη στην αγωνία της McLaren προς το τέλος του αγώνα, καθώς και στη σύγκρουση μεταξύ των δύο κορυφαίων πρωταθλητών της F1.

Νικητής: McLaren

mclaren

Θα υπάρξουν σίγουρα πολλοί που θα πουν, ότι η McLaren έκανε πολύ μεγάλο θέμα, αυτό που θα έπρεπε να ήταν μια εύκολη 1-2 νίκη, δίνοντας στα μέσα ενημέρωσης ένα ζουμερό θέμα για συζήτηση και στους υπεύθυνους της ομάδας ένα δίλημμα.

Και, ναι, μπορεί και να είναι αλήθεια. Οι αποφάσεις της McLaren – ήταν αποτέλεσμα της επιθυμίας να μεταφερθεί η πίεση από το pit crew (το οποίο διαφορετικά θα βρισκόταν υπό πολύ μεγαλύτερη πίεση για να βεβαιωθεί ότι ο Νόρις θα έβγαινε μπροστά από τον Λούις Χάμιλτον) στη διοίκηση της ομάδας, μαζί με την απόλυτη εμπιστοσύνη ότι ο Νόρις θα “έκανε το σωστό” – δημιούργησαν μια κατάσταση που, ανεξάρτητα από το πόσο πολύ η ομάδα και ο Νόρις θα προσπαθήσουν να την αποκρούσουν, ήταν εμφανώς άβολη και αγχωτική για όλους τους εμπλεκόμενους.

Αν το τελικό αποτέλεσμα ήταν διαφορετικό, θα μπορούσε να ήταν καταστροφικό. Αλλά δεν ήταν.

Η McLaren πήρε τους 43 βαθμούς της στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, ο Πιάστρι πήρε την πρώτη του νίκη σε Grand Prix και ο Νόρις προφανώς ενστερνίστηκε πλήρως τη σκέψη της ομάδας, όσον αφορά τη στρατηγική με τους οδηγούς είτε μέσα στο μονοθέσιο είτε σίγουρα μετά τον αγώνα.

Δεν θα πρέπει να είναι τόσο δύσκολο. Ίσως να είχε νόημα από καθαρά ανταγωνιστική άποψη, να δοθεί προτεραιότητα στον Νόρις, όχι για επτά βαθμούς σε αυτό το στάδιο της σεζόν, όχι εις βάρος της εμπιστοσύνης του Πιάστρι στην ομάδα και της σχέσης μεταξύ των δύο οδηγών, μιας σχέσης που είναι πιο φιλική από όσο υποδηλώνει ο στενός ανταγωνισμός τους στην πίστα.

Χαμένος: Λάντο Νόρις

lando norris

Ωστόσο, αυτό δεν ήταν σίγουρα το ιδανικό αποτέλεσμα για τις φιλοδοξίες του Νόρις για το πρωτάθλημα – τις οποίες σίγουρα διατηρεί παρά το χάσμα των 76 βαθμών – σε μια μέρα που η Red Bull και ο Μαξ Φερστάπεν φάνηκαν τόσο ευάλωτοι.

Κανονικά, αυτή θα έπρεπε να ήταν μια νίκη 1-2 με επικεφαλής τον Νόρις, και είχε δίκιο που ένιωσε ότι χάθηκε στην εκκίνηση. Είχε τον ρυθμό για να κερδίσει – ο Stella σημείωσε μετά τον αγώνα ότι οι οδηγοί του ήταν εξίσου ισχυροί, αλλά είναι αμφίβολο ότι αν ο Νόρις προηγούνταν, θα παρέμενε μπροστά.

Οι συνθήκες του αγώνα τον έφεραν ξανά σε θέση να κερδίσει, αλλά το τίμημα για να το πετύχει θα ήταν πολύ υψηλό. Δεν έπρεπε εξ αρχής να εγκαταλείψει αυτή τη θέση για να νικήσει.

Νικητής: Σέρτζιο Πέρεζ

Perez

Η θέση που κατέκτησε ο Πέρεζ μπορεί να είναι μόνο προβληματική, αφού τερμάτισε δύο θέσεις πίσω από το συμπαίκτη του μετά από έναν εξαιρετικά άσχημο αγώνα – αλλά χρειαζόταν μια εμφάνιση οπού “θα τα κάνει όλα σωστά” και αυτό ακριβώς έκανε.

Ο Ράσελ, επίσης αποκλεισμένος από το Q1 με την Mercedes, ηττήθηκε δικαίως. Ο ρυθμός του ήταν σαν του Φερστάπεν ή αρκετά κοντά. Η Hungaroring δεν ευνοεί ιδιαίτερα τις προσπεράσεις, και ό,τι συνέβη το Σάββατο δεν μπορούσε να διαγραφτεί ή να ξεπεραστεί πλήρως, αλλά αν δούμε την Κυριακή συνολικά, ο Πέρεζ πήρε όλα όσα θα μπορούσε θα πάρει.

Κάνοντας αυτό, επιβεβαίωσε ότι οι ενδείξεις για την πολύ βελτιωμένη φόρμα του από την Παρασκευή, ήταν αληθινές.

Θα είναι αρκετό για να διασφαλίσει το μέλλον του στη Red Bull; Έχει μάθει πραγματικά η Red Bull κάτι καινούργιο για τον Σέρτζιο Πέρεζ στην Ουγγαρία;

Μόνο ο Κρίστιαν Χορνερ και η ομάδα θα ξέρουν την απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα, αλλά έχοντας δεχτεί χτυπήματα σε αυτή τη τελευταία σειρά αγώνων, αυτό ήταν το πιο δυνατό αντεπιχείρημα του Πέρεζ μέχρι σήμερα.

Χαμένοι: Μαξ Φερστάπεν και Red Bull

Red Bull

Μια κακή εικόνα, ένα κακό αποτέλεσμα και μια πραγματικά, πολύ κακή μέρα.

Εν μέσω της αυξανόμενης απογοήτευσης για την απόδοση του μονοθέσιου και του φόβου ότι κάποιοι στην ομάδα δεν συνειδητοποιούν τον κίνδυνο που διατρέχουν πραγματικά, ο Φερστάπεν ακουγόταν επανειλημμένα σαν οδηγός που ζητούσε όχι να ηρεμήσει αλλά να υποστηριχθεί μέσω του ασυρμάτου – και δεν έλαβε αυτή την υποστήριξη.

Όσον αφορά τον αγώνα, εκείνος και η RB20 ηττήθηκαν πανηγυρικά, αν και πολλά εξαρτήθηκαν από τη θέση στην πίστα – εξ ου και η αγωνία του Φερστάπεν για τη στρατηγική.

Αλλά οι όλο και πιο τεταμένες συνομιλίες του με τον μηχανικό του αγώνα Gianpiero Lambiase θα πυροδοτήσουν το αφήγημα περί δυσλειτουργίας της ομάδας, κάτι που ο ίδιος ο Φερστάπεν απεχθάνεται. Και η αποτυχημένη προσπάθειά του να προσπεράσει τον Χάμιλτον, εκτός από το ότι του κόστισε βαθμούς, έμοιαζε με έκρηξη απογοήτευσης – ακόμα κι αν τα ριπλέι ξεκαθαρίζουν ότι η κίνηση αυτή δεν ήταν τόσο απελπισμένη ή όσο φαινόταν εκείνη τη στιγμή.

Νικητής: Mercedes

hamilton

«Αυτές οι συνθήκες δεν μας ευνοούν», δήλωσε ο διευθυντής της ομάδας Toto Wolff. «Έχει ζέστη και τερματίζεις τρίτος, πρέπει να το δεις σαν επιτυχία

Η Mercedes θα ήθελε πολύ ο καιρός να είχε παραμείνει όπως ήταν πριν από τον αγώνα – κάτω από τους 30 βαθμούς Κελσίου και με την πίστα να ζεσταίνεται ελάχιστα.

Για τον Χάμιλτον, το να ακολουθήσει τα πρώτα μονοθέσια για όσο διάστημα μπορούσε και στη συνέχεια να αποκρούσει τη Red Bull και τις Ferrari για το τελευταίο σκαλοπάτι του βάθρου αποτελεί επιτυχία.

Δεν είναι μια απόλυτη επιτυχία λόγω της απόδοσης του Ράσελ, αλλά τα θεμέλια για αυτό είχαν προφανώς μπει το Σάββατο, όταν η Mercedes θα βρισκόταν στη στήλη των “χαμένων”. 

 

Exit mobile version