Site icon TheCars.gr

Γερμανική παραδοχή: Η βιασύνη για τα EV και η «σοφή» στάση της BMW

An electric vehicle charging station of municipal utilities "Stadtwerke Ruesselsheim" is pictured in Ruesselsheim, Germany, May 23, 2019. Picture taken May 23, 2019. REUTERS/Ralph Orlowski - RC1BB4D766F0

Παριστάμενος σε δεξίωση της Γερμανικής Ένωσης Αυτοκινητοβιομηχανιών για το νέο έτος που πραγματοποιήθηκε στο Βερολίνο, ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Τσίπσε, είχε λόγο να αισθάνεται δικαιωμένος.

Επί της σκηνής, μιλώντας μπροστά από ένα κοινό που αποτελούνταν από στελέχη της αυτοκινητοβιομηχανίας και υπεύθυνους για τη χάραξη της πολιτικής στην Ευρώπη, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας, Βόλκερ Βίσινγκ, δήλωσε ότι η αποκλειστική εστίαση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αφήνει τη σημαντικότερη βιομηχανία της χώρας εκτεθειμένη καθώς προβλέπεται πτώση της ζήτησης  για τα EV στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου της Ευρώπης.

Ευρώπη εναντίον Tesla

Ο Τσίπσε έχει επισημάνει το θέμα εδώ και χρόνια, υποστηρίζοντας τις ευέλικτες γραμμές παραγωγής όπου θα κατασκευάζονται αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά, ακόμη και υδρογονοκίνητα. 

Η συγκρατημένη αυτή στρατηγική του CEO της BMW – η οποία ταυτίζεται με εκείνη του προκατόχου του – χαρακτηρίστηκε ως μη αρκετά επιθετική για την αντιμετώπιση της Tesla, ηγέτιδας δύναμης στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Τώρα, ο Τσίπσε φάνηκε να είχε προβλέψει το μέλλον. Με την υιοθέτηση των EV να επιβραδύνεται και τα plug-in υβριδικά να επιστρέφουν από το περιθώριο, η μετρημένη διαχείριση της BMW δεν μοιάζει πλέον τόσο κακή ιδέα.

Μετά από χρόνια αλματώδους ανάπτυξης, η πώληση των ηλεκτρικών οχημάτων γίνεται όλο και πιο δύσκολη. Τα γενναιόδωρα κυβερνητικά κίνητρα εξαφανίζονται στην Ευρώπη και λιγότερα οχήματα πληρούν τις προϋποθέσεις για αυτά στις ΗΠΑ.

Ενώ μια σειρά από νέα μοντέλα και επιλογές χρηματοδοτικής μίσθωσης έχουν προσελκύσει την προσοχή των οπαδών της ηλεκτροκίνησης, μερικά χρόνια μετά την επανάσταση που έφεραν τα αυτοκίνητα του συγκεκριμένου είδους, η υποδομή και η τιμή εξακολουθούν να αποτελούν εμπόδια για την ευρεία εξάπλωσή τους.

Στη Γερμανία, οι πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν κατά 14% φέτος λόγω της κατάργησης των κρατικών επιδοτήσεων τον περασμένο Δεκέμβριο – η πρώτη μείωση από το 2016, σύμφωνα με την Γερμανική Ένωση Αυτοκινητοβιομηχανιών.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παρατηρητές της αγοράς έχουν μειώσει τις προβλέψεις βάσει ρεαλιστικών δεδομένων, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα είναι αισθητά ακριβότερα από τα αντίστοιχα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης – παρά τον πόλεμο τιμών που ξεκίνησε η Tesla.

Γερμανική πρόκληση

Όταν ο Βίσινγκ ρωτήθηκε για το τι θα μπορούσε να κάνει η κυβέρνηση για να ενισχύσει τη γερμανική αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, ο υπουργός Μεταφορών δήλωσε: «Υποδομές φόρτισης».

Ωστόσο, σε αυτό το μέτωπο, το Βερολίνο έχει μείνει πίσω. Τον Οκτώβριο του 2022, ο Βίσινγκ παρουσίασε μια φιλόδοξη στρατηγική για επενδύσεις ύψους 6,3 δισεκατομμυρίων ευρώ με στόχο τη δημιουργία μιας πανεθνικής υποδομής που θα αύξανε τον αριθμό των σταθμών φόρτισης στη Γερμανία σε ένα εκατομμύριο το 2030.

Αυτό δεν προχώρησε τόσο γρήγορα όσο είχε προγραμματιστεί. Τον περασμένο Σεπτέμβριο, υπήρχαν μόνο περίπου 105.000 λειτουργικοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης στη Γερμανία, κάτι που δυσκολεύει τρομερά την επίτευξη του στόχου του 2030.

Η άλλη βασική πρόκληση για την υιοθέτηση των EV είναι η τιμή. Η ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών πρέπει να επιτύχει τον στόχο για την κυκλοφορία 15 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους μέχρι το 2030, διαφορετικά θα αποτύχει στους στόχους για τις εκπομπές ρύπων.

Εάν η επιβράδυνση της ζήτησης για EV συνεχιστεί θα μπορούσε να εξελιχθεί σε ύφεση που θα έθετε σε κίνδυνο επενδύσεις δισεκατομμυρίων, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αδυνατούν να συμμορφωθούν με τους νέους κανονισμούς για τη μείωση των εκπομπών ρύπων.

Ως αποτέλεσμα, οι οδηγοί θα προτιμήσουν να παραμείνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα με τα ρυπογόνα, παλαιά αυτοκίνητά τους.

Πηγή: AUTOMOTIVE NEWS

 

Exit mobile version