Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Τι προσέχω πάντα όταν αγοράζω

Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Τι προσέχω πάντα όταν αγοράζω

Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Τι να έχεις στο μυαλό σου πάντα πριν αγοράσεις αυτοκίνητο κατευθείαν από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη και όχι από κάποια έμπορο/μάντρα. Τελικά τι συμφέρει πιο πολύ;

Στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου, υπάρχουν δύο σχολές σκέψης: Αρχικά, υπάρχουν αυτοί που θα σου πουν πάρε μεταχειρισμένο από έμπορο ή κάποια μάντρα. Από έναν επαγγελματία, δηλαδή, που είναι δουλεία του να εμπορεύεται αυτοκίνητα, γνωρίζει την αγορά και τις επιμέρους διαδικασίες που την απαρτίζουν και σου δίνει μια παραπάνω σιγουριά τόσο στα αυτοκίνητα όσο και στην διαδικασία της αγοράς(συμβόλαια, χρηματοδότηση κ.α.).

Από την άλλην, υπάρχουν αυτοί που θα σου πουν να αγοράσεις από ιδιώτη. Να γλυτώσεις έτσι την προμήθεια του πωλητή, να πας κατευθείαν στον ιδιοκτήτη που πουλάει, ο οποίος δεν έχει στο μυαλό του τόσο το κέρδος, άλλα το να δώσει το αυτοκίνητο στα λεφτά που έχει αποφασίσει.

Οι δύο προσεγγίσεις έχουν και θετικά και αρνητικά. Για παράδειγμα, η χρηματοδότηση είναι πιο απλή υπόθεση, όταν αγοράζεις από πιστοποιημένο έμπορο. Από την άλλην, όλοι έχουμε ακούσει για γυρισμένα χιλιόμετρα, αυτοκίνητα από εξωτερικό που τα περνάνε για ελληνικά και πολλά άλλα τέτοια «κόλπα» των πωλητών.

Στην αγορά από ιδιώτη, απαιτείται να γνωρίσεις τον προηγούμενο κάτοχο, επομένως μπορείς να δεις από κοντά και να καταλάβεις μερικά πράγματα, όπως αν φρόντιζε το αυτοκίνητο, αν είναι ο «τύπος που θα προσπαθήσει να σε κοροϊδέψει για να έχει όφελος» κ.ο.κ.. Ωστόσο, και η αγορά από ιδιώτη έχει μερικά στοιχεία στα οποία θα πρέπει να προσέχεις. Και για το αυτοκίνητο, αυτό καθαυτό, άλλα και για την διαδικασία της αγοράς.

Για να δούμε τι πρέπει να προσέχεις όταν αγοράζεις αυτοκίνητο κατευθείαν από ιδιώτη. 

Φθηνά μεταχειρισμένα από ιδιώτες: Θετικά και αρνητικά

Η χρηματοδότηση ενός αυτοκινήτου που αγοράζεται από ιδιώτη μπορεί να είναι μια διαδικασία που περιέχει περισσότερο ψάξιμο και έρευνα σε σύγκριση με την αγορά από έμπορο, αλλά κατά γενικό κανόνα, η συνολική τιμή αγοράς είναι χαμηλότερη, αφού σβήνεις τελείως το κόστος της προμήθειας. 

Πάντως, η διαδικασία ανταλλαγής χρημάτων και τίτλου ιδιοκτησίας στην περίπτωση αγοράς από ιδιώτη απαιτεί μεγαλύτερη προσοχή για την αποφυγή κινδύνων. Είναι μια διαδικασία που χρειάζεται διαφάνεια και συνεννόηση και από τα δύο μέρη.

Για παράδειγμα, μπορεί να βρεις ένα αυτοκίνητο «ευκαιρία», άψογα συντηρημένο, με καλά χιλιόμετρα και σε λογική τιμή. Υπάρχει η περίπτωση να έχεις τύχει σε ιδιοκτήτη που «πονούσε» το αυτοκίνητο του, το φρόντιζε και θέλει να το δώσει σε αρκετά καλή κατάσταση. Υπάρχει, όμως και ο κίνδυνος, να κρύβονται προβλήματα, που δεν βλέπεις με την πρώτη και αν το αγοράσεις, να τα ανακαλύψεις στην συνέχεια. 

Και αν εσύ σκεφτείς ότι βρήκες την τέλεια ευκαιρία και βιαστείς να αγοράσεις το αυτοκίνητο, υπάρχει ο κίνδυνος να πέσεις θύμα απάτης, χωρίς να μπορείς να βρεις κάπως το δίκιο σου.

Στις αγορές από ιδιώτες, πάντως, ο αγοραστής έχει τη δυνατότητα να αποκτήσει το αυτοκίνητο που επιθυμεί σε καλύτερη τιμή, εφόσον διαπραγματευτεί σωστά.

Αυτή η επιλογή, βέβαια, συνοδεύεται και από περισσότερες ευθύνες, όπως η διαχείριση των εγγράφων και της μεταβίβασης του τίτλου. Επίσης, αν δεν μπορείς να πληρώσεις όλο το ποσό με μετρητά, η χρηματοδότηση πρέπει να γίνει μέσω τρίτων ή γραμμάτια , κάτι που αυξάνει τη γραφειοκρατία, δημιουργεί διάφορες πιθανές «παγίδες» και αυξάνει τον απαιτούμενο χρόνο.

Απαραίτητο οι συμφωνίες που θα γίνουν μεταξύ των δυο μερών να είναι γραπτές και πιστοποιημένες από  συμβολαιογράφο.

Σε αυτό το σημείο, να θυμίσουμε πως είτε αγοράζεις από ιδιώτη είτε από έμπορο, πρέπει να τσεκάρεις μερικά πράγματα για να είσαι ασφαλής.

Με λίγα λόγια:

  • Έρευνα αγοράς: Πάρε τον χρόνο σου να ψάξεις καλά, τόσο διαδικτυακά όσο και από κοντά. Δες τι τιμές υπάρχουν και τι μοντέλα ταιριάζουν στο budget σου. Έτσι, θα ξέρεις αν ο πωλητής σου λέει αλήθεια ή προσπαθεί να σε εντυπωσιάσει.
  • Χιλιόμετρα στο κοντέρ: Προτίμησε αυτοκίνητα με λιγότερα από 150.000-200.000 χλμ., εκτός αν βλέπεις ότι είναι αψόγως συντηρημένα. Αν τα χιλιόμετρα φαίνονται πολύ λίγα για την ηλικία του, πρόσεξε μήπως υπάρχει προσπάθεια απάτης.
  • Εξωτερική κατάσταση: Κοίτα για σημάδια χτυπημάτων, σοβαρών ατυχημάτων ή υπερβολικής σκουριάς, ειδικά στο πλαίσιο και στο δάπεδο.
  • Εσωτερικό: Έλεγξε για κακοσμία ή φθορές. Μυρωδιές μούχλας μπορεί να σημαίνουν ότι το αυτοκίνητο έχει πλημμυρίσει στο παρελθόν.
  • Test drive: Οδήγησε το αυτοκίνητο σε διάφορες συνθήκες (πόλη, εθνική, ανηφόρες). Δοκίμασε όλα τα ηλεκτρικά συστήματα και κοίταξε για τυχόν προβλήματα.
  • Μηχανικός έλεγχος: Πήγαινε το σε δικό σου μηχανικό για να σιγουρευτείς ότι είναι σε καλή κατάσταση. Αν ο πωλητής σου αρνηθεί, μην προχωρήσεις.
  • Έγγραφα και άδειες: Επιβεβαίωσε ότι όλα τα χαρτιά είναι σωστά και οι οφειλές εξοφλημένες. Έλεγξε το βιβλίο service και τα χιλιόμετρα για τυχόν ανακολουθίες.

 

 

Τελικά, αγορά από ιδιώτη ή από έμπορο;

Σχετικά με την αγορά από ιδιώτη, η αγορά από έναν έμπορο προσφέρει περισσότερη ευκολία και ασφάλεια, ως προς την διαδικασία της αγοράς και μεταβίβασης.

Οι έμποροι παρέχουν χρηματοδοτικές λύσεις επιτόπου, φροντίζουν για όλα τα έγγραφα της μεταβίβασης και συχνά προσφέρουν κάποιου είδους εγγύηση για το αυτοκίνητο. Ωστόσο, οι τιμές στους εμπόρους είναι υψηλότερες, καθώς ενσωματώνουν τα γενικά τους έξοδα και το κέρδος. Επιπλέον, η διαπραγματευτική σας δύναμη είναι περιορισμένη, καθώς οι έμποροι έχουν περισσότερη εμπειρία στις πωλήσεις αυτοκινήτων.

Μην ξεχνάμε και όσα ακούμε καθημερινά για εισαγόμενα αμφιβόλου συντήρησης, χρήσης και με γυρισμένα χιλιόμετρα, τα οποία πλασάρονται για ελληνικά. Βέβαια, δεν λέμε ότι αυτό ισχύει παντού, είναι κάτι πο  εξαρτάται από τον κάθε έμπορο και δεν είναι απαραίτητα γενικός κανόνας.

Στην αγορά απ΄π ιδιώτη, η πιο άμεση διαδικασία αγοράς σου εξασφαλίζει πως μπορείς να μάθεις περισσότερα για το αυτοκίνητο, ο πωλητής,συνήθως, θέλει απλώς να πουλήσει το αυτοκίνητο του στα χρήματα που νομίζει χωρίς να είναι η «δουλεία» του να βγάλει κέρδος, ενώ γλυτώνεις σίγουρα τα ρίσκα που μπορεί να έχουν τα εισαγόμενα μοντέλα που μπορείς να βρεις για παράδειγμα σε εμπόρους.

Ωστόσο, η αγορά και η μεταβίβαση θα πρέπει να παρακολουθείται και να γίνεται από σένα σε κάθε βήμα ενώ και η χρηματοδότηση είναι μια πιο δύσκολη υπόθεση. 

 

Δείτε επίσης

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Πότε περνάει ΚΤΕΟ καινούριο αυτοκίνητο;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;

Toyota Υβριδικό: Τι επιλογές έχω και πόσο κοστίζουν;

F1: Οι οδηγοί ψηφίζουν τον καλύτερο οδηγό το 2024- Γιατί έλειπαν Hamilton και Verstappen

F1: Οι οδηγοί ψηφίζουν τον καλύτερο οδηγό το 2024- Γιατί έλειπαν Hamilton και Verstappen

Diesel: Γιατί η Mercedes πιστεύει ακόμα στο πετρέλαιο

Diesel: Γιατί η Mercedes πιστεύει ακόμα στο πετρέλαιο

Δείκτης φθοράς ελαστικών: Τί είναι και τι σου λέει για τα λάστιχα σου

Δείκτης φθοράς ελαστικών: Τί είναι και τι σου λέει για τα λάστιχα σου

Toyota: Πώς να τσεκάρεις την πίεση των ελαστικών από το κινήτο σου

Toyota: Πώς να τσεκάρεις την πίεση των ελαστικών από το κινήτο σου