Φόρτιση EV: Ποια ευρωπαϊκή χώρα είναι η φθηνότερη;

Φόρτιση EV: Ποια ευρωπαϊκή χώρα είναι η φθηνότερη;

Δεδομένα από το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Εναλλακτικών Καυσίμων (EAFO) αποκαλύπτουν, ότι η Ισλανδία και η Πορτογαλία είναι από τις φθηνότερες χώρες στην Ευρώπη για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, ενώ η Νορβηγία και η Σλοβενία είναι οι πιο ακριβές.

Η Γαλλία και η Γερμανία, δύο από τις μεγαλύτερες οικονομίες της ηπείρου, ήταν μεταξύ μιας σειράς χωρών, όπως η Κροατία, η Ιταλία, η Δανία και η Σουηδία, των οποίων οι τιμές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων ήταν περίπου στον ευρωπαϊκό μέσο όρο.

Για να τυποποιηθεί η έρευνα, οι υπολογισμοί βασίστηκαν σε μια διαδικασία γρήγορης φόρτισης DC για ένα Tesla Model 3, το δεύτερο πιο δημοφιλές ηλεκτρικό όχημα της Ευρώπη, μετά το Tesla Model Y.

Οι ερευνητές της EAFO, επέβαλαν χρόνο φόρτισης 25 λεπτών για να «πάει» η μπαταρία από 10% στο 80%, σε δημόσια σημεία φόρτισης, με δεδομένα τιμολόγησης που προέρχονται απευθείας από τους χειριστές σημείων φόρτισης (CPO).

Η Ισλανδία είναι η φθηνότερη χώρα για τη φόρτιση ενός EV

Η Ισλανδία κατατάχθηκε ως η φθηνότερη χώρα στην Ευρώπη, για τη φόρτιση του Tesla Model Y, με κόστος 2,89 € ανά 100 χλμ., ελαφρώς μπροστά από την Πορτογαλία, όπου οι οδηγοί πρέπει να πληρώσουν 3,18 €για να καλύψουν την ίδια απόσταση. Η Φινλανδία τοποθετήθηκε τρίτη, με τους οδηγούς να πληρώνουν 4,63 € για τη γρήγορη φόρτιση.

Παρόλο που είναι μια μικρή αγορά, η Ισλανδία έχει υιοθετήσει σε μεγάλο βαθμό την ηλεκτροκίνηση, ιδιαίτερα στην πρωτεύουσά της, το Ρέικιαβικ. Οι άφθονες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας που διαθέτει, έχουν συμβάλει στη μείωση της τιμής φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η Νορβηγία ήταν μακράν το πιο ακριβό μέρος στην Ευρώπη, με τη χρέωση για την κάλυψη 100 χιλιομέτρων, να είναι περίπου έξι φορές μεγαλύτερη από την Ισλανδία,  18.93 € – μια διαφορά 16.04 €. Η Σλοβενία ήταν η δεύτερη πιο ακριβή χώρα, με χρέωση 17.02 €/100 χλμ.

Οι τιμές διέφεραν σε όλη τη νότια Ευρώπη, με την Ισπανία να είναι η φθηνότερη με 7.11 €, μετά την Πορτογαλία. Η Βουλγαρία (7.34 €), η Ιταλία (9.12 €), η Ελλάδα (9.83 €), η Μάλτα (9.83 €) και η Κύπρος (9.83 €) ήταν όλες 2-3 € εντός του μέσου όρου.

Η Γερμανία και η Γαλλία, ήταν μεταξύ μιας σειράς βόρειων και κεντρικών ευρωπαϊκών χωρών, των οποίων τα ποσοστά χρέωσης ήταν περίπου από 7 € έως 10 €. Η Εσθονία και η Γερμανία ήταν οι πιο ακριβές χώρες σε αυτή την ομάδα χωρών, με χρεώσεις 9.99 € και 8.93 € ανά 100 χλμ αντίστοιχα, ακολουθούμενες στενά από τη Δανία στα 8.81 €.

Οι οδηγοί που ταξιδεύουν στη Γαλλία θα κληθούν να πληρώσουν 7.26 €/100 χλμ, ελαφρώς λιγότερα από το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων χρεώνονται 7.79 € στα 100 χιλιόμετρα. Στην Αυστρία, η χρέωση ήταν 7.88 €.

Οι οικονομολόγοι της ενέργειας πιστεύουν ότι οι διαφορές στο κόστος φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, μπορούν να αποδοθούν σε διάφορους παράγοντες, όπως η πηγή του ηλεκτρικού ρεύματος, οι φόροι και οι κυβερνητικές πολιτικές, με τις χώρες με πολλές ανανεώσιμες πηγές ενέργειας να τείνουν να έχουν χαμηλότερα κόστη, επειδή είναι λιγότερο εξαρτημένες από την εισαγωγή ορυκτών καυσίμων.

Αντίθετα, οι χώρες με υψηλούς φόρους, τέλη δικτύου ή εξάρτηση από ακριβές εισαγωγές, όπως η Δανία και η Γερμανία, έχουν υψηλότερες τιμές.

Τα δημόσια σημεία φόρτισης είναι περισσότερα από ποτέ

Η Ολλανδία ηγείται της Ευρώπης με περισσότερα από 154.000 δημόσια σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αντανακλώντας τη ισχυρή δέσμευση της χώρα στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων και την επιθυμία της να επενδύσει σε ζωτικές υποδομές.

Η Γερμανία και η Γαλλία διαθέτουν επίσης εκτεταμένα δημόσια δίκτυα φόρτισης, με και τις δύο χώρες να έχουν περισσότερα από 125.000 δημόσια σημεία φόρτισης. Η Γερμανία είναι δεύτερη μόνο μετά την Ολλανδία με 130.828, ενώ η Γαλλία κατέχει την τρίτη θέση με 127.530, σύμφωνα με τα δεδομένα της EAFO.

Ως η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, η Γερμανία έχει αυξήσει σημαντικά το ποσοστό της ηλεκτροκίνησης, με τα ηλεκτρικά οχήματα να αντιστοιχούν σε πάνω από 25% των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων το 2023.

Τα στοιχεία της EAFO για το 2024 υποδηλώνουν ότι η τάση αντιστρέφεται, καθώς οι πωλήσεις για το πρώτο εξάμηνο του έτους των 184.000 ηλεκτρικών οχημάτων, αντιπροσωπεύουν μείωση 16,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία