Το 2026 είναι μια κομβική χρονιά για το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1. Όλα πρόκειται να αλλάξουν ριζικά, μιας και θα ισχύσουν νέοι τεχνικοί κανονισμοί. Όλοι οι οδηγοί σκέπτονται το επόμενο βήμα τους. Όλοι; Όχι όλοι, υπάρχουν και κάποιοι, που έχουν δεμένο το γάιδαρό τους με τις ομάδες τους για πολλά ακόμα χρόνια.
Έτοιμος ο Λεκλέρ να υπογράψει!
Η φετινή χρονιά είναι για αρκετούς οδηγούς φαίνεται από τώρα δύσκολη, μιας και τελειώνει το συμβόλαιο τους στο τέλος της σεζόν και ακόμα δεν έχουν βρει θέση για τις επόμενες χρονιές. Οι μεταγραφές αναμένεται να είναι πολλές και οι εικασίες, για το που θα πάει ο κάθε οδηγός δίνουν και παίρνουν. Συνολικά 14 οδηγοί έχουν συμβόλαιο με τις ομάδες τους μέχρι το τέλος της φετινής χρονιάς και μετά είναι ελεύθεροι. Οι Σάινθ, Λεκλέρ, Πέρεζ, Αλόνσο, Οκόν, Γκασλί, Μπότας, Ζου, Μάγκνουσεν, Χούλκενμπεργκ, Άλμπον, Σάρτζεντ, Τσουνόντα και Ρικιάρντο δεν έχουν ανανεώσει τα συμβόλαιά τους με τις ομάδες τους. Από αυτούς ο Λεκλέρ ακούγεται, πως έχει σίγουρη την ανανέωση του συμβολαίου του με την Scuderia και μάλιστα η υπογραφή του, θα μπει σε πολυετή συμφωνία. Ο team mate του ο Κάρλος Σάινθ, δεν έχει ακόμα βρει τη χρυσή τομή με την ομάδα του. Οι Ιταλοί τον θέλουν μέχρι και το 2025, ενώ ο Ισπανός προτιμά να κάνει, όπως πάντα πάνω από δυο χρόνια συμβόλαιο, με το σκεπτικό να αφοσιώνεται χωρίς άγχος στους αγώνες του. Πολλοί ισχυρίζονται, πως ο Σάινθ, ήδη έχει συμφωνήσει με την ομάδα της Audi, που επίσημα θα μπει στους αγώνες το 2026. Ο ίδιος πάντως, το διαψεύδει. Ο Αλόνσο ακόμα δεν έχει ανανεώσει το συμβόλαιό του και μάλιστα οι φήμες τον θέλουν δίπλα στον Μάξ Φερστάπεν στη θέση του Πέρεζ, ο οποίος επίσης δεν έχει ανανεώσει τη συμφωνία του με τη RedBull.
Περιζήτητος ο Άλμπον
Ο Αλεξάντερ Άλμπον για μια ακόμα χρονιά ήταν εξαιρετικός. Οι μετοχές του οδηγού της Williams ανέβηκαν κατακόρυφα και ο Ταϊλανδός είναι, ο πλέον περιζήτητος οδηγός του grid. Άλλοι τον τοποθετούν δίπλα στον Μαξ Φερστάπεν, να επιστρέφει δηλαδή στην παλιά του ομάδα, άλλοι τον θέλουν να πηγαίνει στο Μαρανέλο και άλλοι πιστεύουν, πως θα μείνει στην τωρινή του ομάδα για να την ανεβάσει ακόμα πιο ψηλά. Αντίθετα ήταν έκπληξη η ανανέωση του συμβολαίου του team mate του Άλμπον, Λόγκαν Σάρτζεντ. Ο Αμερικανός δεν τα πήγε καθόλου καλά το 2023, όμως η ομάδα του, του έδωσε ακόμα μια ευκαιρία. Στη Haas τα πράγματα ξεκίνησαν φέτος με εκκαθαρίσεις. Έδιωξαν τον Γκίντερ Στάινερ και κανένας δεν ξέρει στο τέλος της φετινής χρονιάς αν, και με ποιον από τους οδηγούς τους, θα ανανεώσουν τη συμφωνία τους για τις επόμενες χρονιές. Έτσι, οι Μάγκνουσεν και Χούλκενμπεργκ κάθονται σε αναμμένα κάρβουνα.
Alfa Romeo, Stake Sauber, Audi.
Μέχρι να γίνει η μεταμόρφωση σε Audi, οι δυο οδηγοί της Sauber δεν ξέρουν, αν θα είναι αυτοί που θα φτάσουν την ομάδα τους μέχρι το 2026. Σίγουρα η Audi θα επιλέξει από την αφρόκρεμα των οδηγών, που θα είναι ελεύθεροι εκείνη την εποχή, ίσως και νωρίτερα. Οι Μπότας και Ζου θα αναζητήσουν άδεια θέση στο τέλος της χρονιάς. Τσουνόντα και Ρικιάρντο έχουν το βλέμμα τους στην ομάδα της Redbull και στοχεύουν να πάρουν τη θέση του Πέρεζ, όταν και αν αδειάσει. Κυρίως ο Ρικιάρντο, που έχει στόχο να γυρίσει στη μεγάλη ομάδα. Tη θέση τους πάντως έχει ήδη βάλει στο μάτι ο Λίαμ Λόσον, ο οποίος όταν αντικατέστησε για λίγους αγώνες φέτος τον τραυματισμένο Ρικιάρντο τα πήγε περίφημα. Ακριβώς τον ίδιο στόχο έχει και ο Πιερ Γκασλί που ελευθερώνεται στο τέλος της χρονιάς από την Alpine. Βέβαια τον Γκασλί τον θέλουν είτε δίπλα στον Μαξ, είτε δίπλα στον Σαρλ στη Ferrari. Όσο για τον Οκόν; Αυτόν, οι φήμες τον έχουν σίγουρο οδηγό της Audi.
Οι πιο ευνοημένοι και ο Μαξ!
Οι πιο ήσυχοι οδηγοί της φετινής χρονιάς θα είναι οι οδηγοί της Mercedes. Χάμιλτον και Ράσελ έχουν και οι δυο υπογράψει συμβόλαιο με τη γερμανική ομάδα μέχρι και το 2025. Μετά θα είναι ελεύθεροι και οι δυο να επιλέξουν με ποια ομάδα θα συνεχίσουν. Το ίδιο και ο Λάντο Νόρις, ο οποίος έχει γίνει περιζήτητος – μέχρι και στη Ferarri τον θέλουν οι φήμες, από το 2026 και μετά. Πάντως ο team mate του, ο Οσκαρ Πιάστρι έχει ήδη υπογράψει με τη McLaren συμβόλαιο μέχρι και το 2026. Αυτός, ο οποίος δεν θα ασχοληθεί με το συμβόλαιό του μέχρι και το 2028, δεν είναι άλλος από τον παγκόσμιο πρωταθλητή Μαξ Φερστάπεν. Ο Ολλανδός δεν θα έχει μυαλό για τίποτα άλλο, πέρα από το παγκόσμιο πρωτάθλημα και την …Κέλη του!