F1: Η «προσωπική» υποκρισία πίσω από την παράξενη βεντέτα του Ricciardo

F1: Η «προσωπική» υποκρισία πίσω από την παράξενη βεντέτα του Ricciardo

Η Φόρμουλα 1 πάντα αγαπά μια καλή διαμάχη, και στο Γκραν Πρι του Καναδά το Σαββατοκύριακο η F1 έζησε το τελευταίο κεφάλαιο του πιο αινιγματικού καβγά της.

Το αδικαιολόγητο κράξιμο του Jacques Villeneuve προς τον Daniel Ricciardo έγινε viral στο διαδίκτυο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως και ελάχιστα άλλα φραστικά επεισόδια που έχουν γίνει εδώ και χρόνια.

«Γιατί είναι ακόμα στην F1; » δήλωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 1997 στο Sky Sports όταν ρωτήθηκε τι πιστεύει για τις προοπτικές του Ricciardo μετά το τέλος της σεζόν.

«Ακούμε το ίδιο πράγμα τα τελευταία τέσσερα ή πέντε χρόνια: Πρέπει να κάνουμε το μονοθέσιο καλύτερο γι’ αυτόν, τον καημένο. Λυπάμαι, αυτό συμβαίνει εδώ και πέντε χρόνια. Όχι, είσαι στην F1.»

«Ίσως κάνεις αυτή την προσπάθεια για τον Lewis Hamilton, ο οποίος έχει κερδίσει πολλά πρωταθλήματα- δεν κάνεις αυτή την προσπάθεια για έναν οδηγό που δεν μπορεί να τα καταφέρει.»

«Αν δεν μπορείς να τα καταφέρεις, πήγαινε σπίτι σου. Υπάρχει κάποιος άλλος να πάρει τη θέση σου. Έτσι γινόταν πάντα στους αγώνες.»

«Είναι η κορωνίδα του αθλήματος, δεν υπάρχει λόγος να συνεχίζεις και να βρίσκεις δικαιολογίες.»

Αλλά ο Καναδός δεν σταμάτησε εκεί. Δεν αρκέστηκε στο να καυτηριάσει τη φόρμα του Αυστραλού μετά την επιστροφή του μετά τη McLaren, αλλά συνέχισε να πυρπολεί ολόκληρη την καριέρα του.

«Κέρδιζε έναν [Sebastian] Vettel που είχε καεί, που προσπαθούσε να εφεύρει πράγματα με το μονοθέσιο για να πάει να κερδίσει και απλά έκανε άνω κάτω τα Σαββατοκύριακά του», είπε.

«Στη συνέχεια, κέρδιζε για μισή σεζόν τον [Max] Verstappen, όταν ο Verstappen ήταν 18 ετών, μόλις ξεκινούσε.»

«Τότε αυτό ήταν. Σταμάτησε να κερδίζει οποιονδήποτε μετά από αυτό.»

«Νομίζω ότι η εικόνα του τον κράτησε στην F1 περισσότερο από τα πραγματικά του αποτελέσματα».

Το χαστούκι ήρθε την Παρασκευή. Μέχρι το Σάββατο, αφού ο Ricciardo είχε προκριθεί στην εξαιρετική πέμπτη θέση με το μονοθέσιό του RB, μόλις 0,178 δευτερόλεπτα μακριά από την pole, ο Αυστραλός έδωσε μια σχετικά συγκρατημένη απάντηση.

«Ακόμα δεν ξέρω τι είπε, αλλά άκουσα ότι λέει μαλακίες», είπε, σύμφωνα με το ESPN. “Αλλά πάντα το κάνει.

«Νομίζω ότι έχει χτυπήσει το κεφάλι του πάρα πολλές φορές, δεν ξέρω αν παίζει χόκεϊ επί πάγου ή κάτι τέτοιο.»

«Δεν πρόκειται να του δώσω την ευκαιρία, αλλά όλοι αυτοί οι άνθρωποι να πάνε να πνιγούν.»

«Θέλω να πω περισσότερα, αλλά δεν πειράζει. Θα τον αφήσουμε πίσω».

Αυτό δεν άρεσε καθόλου στον ανταγωνιστή του.

Η βεντέτα έγινε προσωπική ή ξεπέρασε τα όρια

Ο Villeneuve – ο οποίος αμέσως μετά την πρόκριση είπε ότι ο πύραυλός του είχε ωθήσει τον Ricciardo στη φόρμα που θα του έδινε τελικά τους πρώτους κυριακάτικους πόντους του στη σεζόν – αντεπιτέθηκε, ισχυριζόμενος ότι ο οκτώ φορές νικητής δεν ήταν επαγγελματίας.

«Η αντίδρασή του ήταν λίγο προσωπική, και αυτός είναι πρότυπο», είπε.

«Όπως όλοι αυτοί οι 20 [οδηγοί], βρίσκεσαι στην κορυφή και οφείλεις να είσαι σοβαρός στις απαντήσεις σου, σαν επαγγελματίας.»

«Σε ακούνε και παιδιά. Δεν μπορείς να το κάνεις προσωπικό.»

«Είμαι χαρούμενος που έμαθα ότι έβγαζα τον εαυτό μου νοκ άουτ πολύ συχνά παίζοντας χόκεϊ επί πάγου, στο τέλος όμως θα δεχτείς κριτική, πρέπει να έχεις γερό στομάχι.»

Είναι περίεργο το γεγονός ότι ο Villeneuve ισχυρίζεται ότι ο Ricciardo ξεπέρασε τα όρια αυτού του λεκτικού πολέμου, όταν ο Καναδός έχει υπάρξει ανελέητος και συχνά βαθιά προσωπικός επικριτής του Αυστραλού.

Το πιο παράξενο είναι ότι οι δύο τους δεν έχουν συναναστραφεί σχεδόν ποτέ μεταξύ τους. Δεν μοιράζονται καμία πραγματική ιστορία στην οποία θα μπορούσε να βασιστεί αυτή η βεντέτα.

Ωστόσο, ενώ ο Villeneuve έχει τη φήμη μιας από τις πιο ειλικρινείς και ισχυρογνώμονες προσωπικότητες του paddock δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο Ricciardo έχει ξεχωρίσει γισ το σντίθετο.

Τον Μάιο του 2022 ο Villeneuve έγραψε στην ολλανδική ιστοσελίδα Formule1.nl ότι ο Ricciardo “δεν φέρνει πόντους και δεν έχει την ταχύτητα που χρειάζεται [η McLaren] για να αναπτύξει το μονοθέσιο, οπότε απλά τους κοστίζει χρήματα.

«Θα ήταν φθηνότερο γι’ αυτούς να συνεχίσουν να πληρώνουν τον μισθό του Ricciardo, να τον αφήσουν να κάθεται στον καναπέ του σπιτιού του και να βάλουν άλλον οδηγό στο μονοθέσιο».

Ήταν σκληρή, αλλά όχι αδικαιολόγητη η βαθιά εισχώρηση του Ricciardo στην αποτυχημένη McLaren που κατέληξε στην απόλυσή του.

Αλλά το ανέβασε σημαντικά τον Ιούλιο του 2022 μιλώντας στο F1 TV.”Έκανε δύο απαίσια χρόνια στη Renault, δύο ακόμα χειρότερα χρόνια στη McLaren – δηλαδή τέσσερα χρόνια… σχεδόν η μισή καριέρα του στη F1 ήταν κακή, και αυτό όταν είχε εμπειρία”, καυτηρίασε.

«Ήταν εντυπωσιακός στη Red Bull – έκανε μερικά εκπληκτικά προσπεράσματα, ήταν μπροστά από τον Max, αλλά ο Max ήταν νέος στη F1 και στο τέλος της σεζόν ο Max είχε αρχίσει να τον ξεπερνάει».

«Ο Ricciardo είναι ένα καθαρό προϊόν της εικόνας και των σύγχρονων μέσων κοινωνικής δικτύωσης», είπε. «Δεν μπορείς να βασίσεις τη μακρά καριέρα του στα αποτελέσματα. Απλά δεν μπορείς. Δεν στοιβάζονται.”Είναι εκπληκτικό.
Μπορεί να ευχαριστεί το Netflix και όλα αυτά τα πράγματα. Το χαμόγελό του, η συμπεριφορά του στα paddock μπροστά στην κάμερα.

«Τελικά, ακόμα και απέναντι στον Tsunoda δεν τα πηγαίνει περίφημα. Αλλά προσφέρει αξία στην F1 και γι’ αυτό βρίσκεται εκεί.»

«Υπάρχουν πολλοί οδηγοί που είναι εξίσου γρήγοροι με αυτόν, αλλά δεν έχουν την εικόνα του. Οπότε μπορείς κάλλιστα να πάρεις αυτόν με την εικόνα».

Είναι όντως υπερεκτιμημένη η καριέρα του Ricciardo;

Από τη μία πλευρά, είναι αναζωογονητικό να βλέπουμε την επιστροφή ενός ειδικού με άποψη στον κόσμο των εκπομπών της F1. Ο Villeneuve δεν πρέπει να κατηγορηθεί για το γεγονός ότι έχει άποψη.

Από την άλλη πλευρά, η άποψή του για την καριέρα του Ricciardo είναι σχεδόν εντελώς ξεκομμένη από την πραγματικότητα.

Ας εξετάσουμε μόνο τα ακατέργαστα στατιστικά στοιχεία.

Μόνο δύο φορές στην καριέρα του, μεταξύ της πρώτης του σεζόν στη Red Bull Racing και του τέλους της θητείας του στη Renault, νικήθηκε από έναν συναθλητή του κατά τη διάρκεια μιας σεζόν.

Η πρώτη ήταν το 2015, όταν ο Daniil Kvyat τον νίκησε κατά τρεις βαθμούς στη λιγότερο ανταγωνιστική καμπάνια της ομάδας από το 2008.

Η άλλη ήταν το 2018, όταν υπέστη οκτώ ανησυχητικές εγκαταλείψεις – το 38% της σεζόν – και όπως ήταν λογικό, τον έριξε ο Verstappen.
Αυτό ισοδυναμεί με δύο χρόνια όλο και πιο προσωπικών ρωγμών από το περιθώριο. Δεν αποτέλεσε έκπληξη το γεγονός ότι ο Ricciardo επέτρεψε στον εαυτό του ένα μικρό ανταποδοτικό σερβίρισμα.

Είναι θεμιτό να ισχυριστεί κανείς ότι ο Vettel δεν ήταν στα καλύτερά του το 2014 με τους νέους κανόνες, αλλά είναι επίσης άσχετο αν αναλογιστεί κανείς ότι ο Ricciardo ήταν ο μόνος οδηγός εκτός Mercedes που κέρδισε έναν αγώνα όλη τη σεζόν – και μάλιστα τρεις φορές. Χρειάστηκαν λάθη της Mercedes και στις τρεις περιπτώσεις, αλλά και στις τρεις περιπτώσεις ήταν ο καλύτερος του υπόλοιπου αγωνιστικού χώρου.

Ο ισχυρισμός ότι ο Ricciardo ήταν μπροστά από τον Verstappen μόνο στο πρώτο μισό της πρώτης τους σεζόν μαζί είναι θεμελιωδώς λανθασμένος. Ενώ ο σημερινός Verstappen είναι κατά πολύ πιο μπροστά από τον Verstappen των πρώτων σεζόν της Red Bull Racing, ο Ricciardo έφυγε από την ομάδα ενώ ήταν τουλάχιστον ακόμα ισάξιος με τον Ολλανδό ανερχόμενο αστέρα.

Ελάχιστοι πέραν του Villeneuve αμφισβητούν τα κατορθώματα του Ricciardo στην RBR, αλλά τα χρόνια του στη Renault είναι χρόνια υποτιμημένα – απόδειξη του πόσο δύσκολο είναι για τους οδηγούς που δεν βρίσκονται τακτικά στο βάθρο να κερδίσουν τα εύσημα που τους αξίζουν.

Τα αφεντικά των ομάδων συγκεντρώνονται στο τέλος κάθε έτους σε μια μυστική ψηφοφορία για να αξιολογήσουν το grid. Ο Ricciardo βρισκόταν άνετα στην πρώτη 10άδα από το 2014 έως το 2020, συμπεριλαμβανομένης ακόμη και της λιγότερο φημισμένης πρώτης του σεζόν στη Renault το 2019.

Ο Riccardo πρέπει να σηκωθεί

Φυσικά υπάρχει ένα στοιχείο της κριτικής του Villeneuve που είναι αληθινό: Ο Ricciardo δεν είναι στα καλύτερά του από τότε που μεταπήδησε στη McLaren το 2021 και από τότε η καριέρα του κινδυνεύει.

Το παραδέχεται και ο ίδιος ο Ricciardo.

Αλλά υπήρξαν στιγμές από τότε που έφυγε από το Woking ότι ο παλιός Ricciardo – ο Ricciardo που εκτιμάται τόσο πολύ από τα αφεντικά της ομάδας και τους συναδέλφους του οδηγούς, ακόμη και αν όχι από τον Villeneuve – είναι κοντά στην επιφάνεια.

Το έχουμε δει ήδη μερικές φορές – στο Μεξικό πέρυσι και στο Μαϊάμι και τον Καναδά φέτος – αν και δεν είναι καθόλου αρκετό για να εξασφαλίσει το μέλλον του.

«Νομίζω ότι φέτος δεν ήταν πάντα το ερώτημα αν έχω ακόμα την ταχύτητα για να το κάνω, ήταν απλά η συνέπεια», δήλωσε ο Ricciardo.

«Δεν μπόρεσα να το δείξω κάθε εβδομάδα.»

«Σίγουρα ήταν πιο δύσκολο, περισσότερο απ’ ό,τι νόμιζα, αλλά ξέρω ότι η ταχύτητα είναι εκεί και το θέμα είναι να την αξιοποιήσω».

Και παρά την επιμονή του Villeneuve ότι ο Αυστραλός τα ρίχνει όλα στην ομάδα για να του παραδώσει ένα καλύτερο μονοθέσιο, ο ίδιος ο Ricciardo δήλωσε ότι είναι έντονα επικριτικός με τον εαυτό του, αναζητώντας τακτικές επιδόσεις υψηλής ποιότητας.

«Κοιτάζω πρώτα τον εαυτό μου», δήλωσε. «Πάντα προσπαθείς να τελειοποιήσεις το μονοθέσιο, αλλά νιώθω ότι είναι περισσότερο το να φτάσω εγώ ο ίδιος σε αυτό το σημείο.»

«Ίσως πριν από 10 χρόνια να ήταν πιο εύκολο. Ενδεχομένως, όταν είσαι παιδί, απλά μπαίνεις μέσα και οδηγείς και όσο μεγαλώνεις, τόσο τα πράγματα αλλάζουν και σε επηρεάσουν».

Αργότερα ανέπτυξε αυτή την ιδέα, αποκαλύπτοντας ότι είχε κάνει σοβαρή ενδοσκόπηση αφού τερμάτισε 12ος στο Μονακό.

«Κοιτούσα πάντα τα πράγματα στην πίστα: “Μπορώ να φρενάρω αργότερα εδώ, ή να κάνω αυτό”», είπε, σύμφωνα με το Autosport. «Αλλά ποια είναι τα πράγματα που επηρεάζουν τις επιδόσεις μου; Έρχομαι σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο χωρίς να νιώθω ενέργεια;»

«Πιθανότατα έκανα μια καλή αυτοθεραπεία μετά το Μονακό.»

«Κάθισα πίσω και κοίταξα τα πράγματα που κάνω λάθος μακριά από την πίστα. Ίσως δίνω πολύ χρόνο σε άλλους ανθρώπους και μέχρι να φτάσω στην ημέρα του αγώνα είμαι λίγο πιο επίπεδος.»

«Προσπαθώ να αναλάβω όσο το δυνατόν περισσότερες ευθύνες».

«Πολλά από αυτά ήταν η διαχείριση της ενέργειας κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οπότε δεν είναι καν το τι κάνω στο αυτοκίνητο. Είναι απλά τι με κάνει να μπαίνω στο αυτοκίνητο και να νιώθω ότι είμαι έτοιμος να ξεκινήσω.»

«Απλά προσπαθούσα να καθαρίσω κάποια από αυτά τα πράγματα και αν υπήρχε κάτι στο μυαλό μου, [να] το βγάλω από μέσα μου.

«Πολλά από αυτά ήταν η διαχείριση της ενέργειας κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οπότε δεν είναι καν το τι κάνω στο αυτοκίνητο. Είναι απλά τι με κάνει να μπαίνω στο αυτοκίνητο και να νιώθω ότι είμαι έτοιμος να ξεκινήσω.»

«Απλά προσπαθούσα να καθαρίσω κάποια από αυτά τα πράγματα και αν υπήρχε κάτι στο μυαλό μου, [να] το βγάλω από μέσα μου»

«Μπήκα αυτό το Σαββατοκύριακο [στον Καναδά] νιώθοντας σίγουρα λίγο πιο ανάλαφρος και απλά ορεξάτος και χαρούμενος και έτοιμος να πω, ‘F*** you’».

Θα χρειαστούν αρκετοί αγώνες για να επιβεβαιωθεί, αλλά το δυνατό αποτέλεσμα του Ricciardo στο Μόντρεαλ υποδηλώνει ότι η νέα του προσέγγιση μπορεί να λειτουργεί.Είναι απίθανο, όμως, να κάνει πολλά για να αλλάξει τη γνώμη του Villeneuve.

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε