Φέρσταπεν: Η Red Bull αποκαλύφθηκε, το πλεονέκτημα του μονοθέσιου έχει εξαφανιστεί

Φέρσταπεν: Η Red Bull αποκαλύφθηκε, το πλεονέκτημα του μονοθέσιου έχει εξαφανιστεί

Ο Verstappen δήλωσε ότι η ομάδα έχει “αποκαλυφθεί” με μια αδυναμία στα σαμαράκια και τις διακεκομμένες γραμμές (kerbs) που κάνει το μονοθέσιο να οδηγείται “σαν go-kart”.

Η Red Bull δυσκολεύεται από την αρχή του αγωνιστικού τριημέρου του Μονακό, παρατείνοντας μια δύσκολη περίοδο για την κυρίαρχη ομάδα αυτής της εποχής. Αυτό έρχεται μετά από έναν αγώνα στην Ίmola όπου ο Verstappen παραλίγο να χάσει τη νίκη από τον Lando Norris της McLaren – ο οποίος τον είχε νικήσει και στο Miami.

Όμως, η Red Bull δεν αντιμετωπίζει κάποιο νέο πρόβλημα σύμφωνα με τον Verstappen. Αντίθετα, είναι ένα που χρονολογείται από την αρχή αυτής της εποχής των μονοθεσίων με ground effect – ένα πρόβλημα που μέχρι τώρα συγκαλύπτεται μόνο από την κυριαρχία της Red Bull.

XPB_1281075_HiRes

«Είναι σαν να οδηγώ χωρίς ανάρτηση,» εξήγησε ο Verstappen. «Το μονοθέσιο απλά πηδάει πολύ, δεν απορροφά καθόλου τους κραδασμούς από τις διακεκομμένες γραμμές, τις ανωμαλίες ή τις αλλαγές κλίσης του δρόμου.»

«Στην τελευταία στροφή, ο αριθμός των φορών που λίγο έλειψε να χτυπήσω στον τοίχο πηδώντας, είναι απίστευτος.»

«Επίσης, δεν είναι κάτι καινούργιο, έχουμε αυτό το πρόβλημα από το 2022. Τα τελευταία δύο χρόνια, νομίζω ότι είχαμε πλεονέκτημα στο μονοθέσιο.»

«Έτσι, τότε κάπως συγκαλυπτόταν επειδή κερδίζαμε στις στροφές όπου οι καμπύλες και οι ανωμαλίες δεν ήταν τόσο μεγάλος περιορισμός.»

«Αλλά με όλες τις άλλες ομάδες να μας προλαβαίνουν, φυσικά, όταν δεν βελτιώνεις το πιο αδύνατο σημείο σου, σε αποκαλύπτουν. Αυτό συνέβη αυτό το Σαββατοκύριακο.»

Συνέχισε λέγοντας πως η αίσθηση της Red Bull ήταν παρόμοια και στο Μονακό του 2022 και του 2023, όμως το πλεονέκτημα του μονοθέσιου τους σε άλλους τομείς τούς επέτρεψε να κερδίσουν, πρώτα με τον συμπαίκτης του, Sergio Perez, το 2022 και μετά με τον ίδιο το 2023.

Monaco GP1

Και ο Verstappen ήταν «έκπληκτος» που βρέθηκε τόσο κοντά στα άλλα κορυφαία μονοθέσια – ακόμα και μετά από το λάθος του στον τελευταίο γύρο της κατάταξης, που τον έθεσε στην έκτη θέση του grid, ήταν ακόμα λιγότερο από τρία δέκατα από την pole – δεδομένου του πως ένιωθε το μονοθέσιο.

«Δεν ξέρω τι να πω,» είπε ο Verstappen όταν ρωτήθηκε πού θα ήταν αν δεν είχε ακουμπήσει στον τοίχο στον τελευταίο γύρο, κάτι που τον έριξε στην έκτη θέση.

«Πατάω γκάζι στο τέρμα. Το μονοθέσιο είναι απλά πολύ δύσκολο στον χειρισμό. Όταν φτάνω στην Πρώτη στροφή ξαφνικά περνάω πάλι πάνω από τα σαμαράκια και χάνω την πρόσφυση.»

«Δεν έκανα κάποιο μεγάλο λάθος. Το μονοθέσιο απλά ισορροπεί κυριολεκτικά σε λεπίδα.»

Όταν του τέθηκε το ερώτημα αν η RB20 υποτίθεται ότι θα εξάλειφε αυτόν τον περιορισμό, ο Verstappen απάντησε: «Ναι, υποτίθεται, αλλά δεν συνέβη.»

Η Red Bull δεν το καταλαβαίνει

Monaco GP2

Ο Verstappen το χαρακτήρισε «θεμελιώδες πρόβλημα» που «δεν μπορεί να διορθωθεί σε μερικές εβδομάδες». Μπορεί όμως να διορθωθεί μέσα σε αυτή τη σεζόν;

«Λοιπόν, πρώτα απ’ όλα πρέπει να καταλάβουμε τι είναι το πρόβλημα και δεν το ξέρουμε ακόμα,» είπε ο Verstappen όταν του τέθηκε αυτή η ερώτηση από το The Race.

«Θα δουλέψουμε σκληρά για να προσπαθήσουμε να βρούμε το πρόβλημα και να προσπαθήσουμε να το ξεφορτωθούμε, αλλά δεν ξέρω αν μπορούμε να το κάνουμε αυτό φέτος ή θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι του χρόνου.

«Αν το ξέραμε, φυσικά θα το είχαμε διορθώσει. Προφανώς δεν το ξέρουμε.»

Monaco GP3

Το Μονακό σηματοδοτεί το τρίτο συνεχόμενο δύσκολο Σαββατοκύριακο για τη Red Bull, όμως ο Verstappen δήλωσε πως κάθε ένα ήταν αποτέλεσμα «διαφορετικών προβλημάτων».

«Πιθανότατα στο Miami δεν βρήκαμε τη σωστή ρύθμιση και ίσως υπήρχε και θέμα με τα ελαστικά,» εξήγησε.

«Στην Ίmola καταφέραμε να τα αλλάξουμε αρκετά καλά, αλλά λόγω όλων των προβλημάτων πιθανώς δεν ήμασταν απόλυτα συνεπείς με τα ελαστικά, ειδικά με το σκληρό ελαστικό.

«Γενικά η απόδοση ήταν εντάξει, αλλά ήξερα ότι αυτό θα ήταν ένα από τα πιο δύσκολα μας Σαββατοκύριακα καθώς όλες οι άλλες ομάδες μας πλησιάζουν.

«Απλά συνειδητοποιώ ότι δεν είμαστε τέλειοι. Πρέπει να δουλέψουμε. Πρέπει να καταλάβουμε καλύτερα τους περιορισμούς μας και να προσπαθήσουμε να τους βελτιώσουμε.»

Monaco GP4

Το Μονακό ίσως να είναι η χειρότερη εκδήλωση του προβλήματος της Red Bull, όμως ο Verstappen δήλωσε πως ακόμα περιμένει η ομάδα να δυσκολευτεί και σε άλλες πίστες.

«Σε κάποιες πίστες που δεν έχουν σαμαράκια, και πάλι πρέπει να πατάς πάνω σε διακεκομμένες γραμμές,» είπε.

«Υπάρχουν σίγουρα κάποιες πίστες στο ημερολόγιο που δεν είναι ιδανικές για εμάς, αλλά υπάρχουν και πίστες που θα ταιριάζουν στο μονοθέσιό μας πιθανώς καλύτερα.

«Ξέρουμε πού πρέπει να δουλέψουμε. Υπάρχει μια ξεκάθαρη κατεύθυνση στην οποία υστερούμε ακόμα σε απόδοση, οπότε αν μπορέσουμε να το διορθώσουμε, το μονοθέσιό μας θα είναι καλύτερο σε κάθε πίστα.»

Monaco GP5

Και τι γίνεται με τη μάχη για τον τίτλο; Ο Verstappen προηγείται με 48 βαθμούς έναντι του pole sitter του Γερμανικού Grand Prix, Charles Leclerc – μια διαφορά που σίγουρα θα μειωθεί εν μέρει την Κυριακή.

«Αυτό ούτε καν το σκέφτομαι,» απάντησε ο Verstappen.

«Η μάχη για τον τίτλο είναι πολύ μεγάλη. Μπορεί να συμβούν τα πάντα. Ένας κακός αγώνας δεν θα αλλάξει την κατάσταση στο πρωτάθλημα.

«Ξέρω ότι για να κερδίσεις έναν τίτλο πρέπει να είσαι συνεπής και αυτό πρέπει να προσπαθήσουμε να είμαστε.»

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε