Ο Κινέζος γίγαντας ηλεκτρικών αυτοκινήτων BYD παρουσίασε ένα τολμηρό πρωτότυπο supercar μέσω της premium μάρκας Fang Cheng Bao. Το Super 9 δεν διαθέτει ούτε οροφή, ούτε παρμπρίζ (μόνο μια μικρή ένδειξη), αλλά έχει εντυπωσιακές πόρτες ψαλίδια – και, προφανώς, κατευθύνεται προς την παραγωγή.
Η BYD είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο. Πέρυσι, παρήγαγε το 20% από τα 10 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που πωλήθηκαν παγκοσμίως, ξεπερνώντας την Tesla (13%), τη Volkswagen (9%) και τη General Motors (6%) – αυτοί είναι όλοι πολύ κατά προσέγγιση αριθμοί για λόγους απλοποίησης.
Είναι επίσης η κυρίαρχη μάρκα στην μεγαλύτερη και ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, σε μια εποχή που η παγκόσμια βιομηχανία αυτοκινήτων ξεκινά να περνάει από τεράστιες αναταραχές καθώς ηλεκτροδοτείται.
Από εδώ και στο εξής, θεωρείστε την BYD ως πιθανό ηγέτη της αγοράς επειδή παράγει ήδη οχήματα BEV για οικιακή και εμπορική χρήση σε τεράστια κλίμακα και εδώ και πολύ καιρό χτίζει επωνυμία στην Κίνα.
Το 2010, περάσαμε χρόνο με τα λεωφορεία υπερπυκνωτών που κυκλοφορούσαν στην τεράστια Παγκόσμια Έκθεση της Σανγκάης, θαυμάζοντας το πόσο πειστικά ξεκινούσαν από τον σταθμό με το συνδυασμένο βάρος 50 επιβατών.
Όταν η κινεζική κυβέρνηση αποφάσισε ότι ο χώρος δεν πρέπει να εκπέμπει υδρογονάνθρακες, η BYD ανέλαβε την κατασκευή ηλεκτρικών λεωφορείων. Λειτούργησαν άψογα.
Η BYD είναι ήδη ένα συγκρότημα βιομηχανιών σημαντικών διαστάσεων, ειδικά κατασκευασμένο για να ηγηθεί στον εξηλεκτρισμό μιας χώρας με 1,5 δισεκατομμύρια κατοίκους, επομένως δεν είναι τυχαίο που οι εταιρείες που την απαρτίζουν κατασκευάζουν επίσης smartphones.
Με τη δική της τεράστια αγορά με χαμηλή κατοχή αυτοκινήτων των 1,5 δισεκατομμυρίων κατοίκων για να συνεργαστεί με στόχο την οικοδόμηση έξυπνης παραγωγής σε κλίμακα, μπορεί να αναμένεται ότι θα διαθέτει πολύ ανταγωνιστικά ηλεκτρικά οχήματα σε κάθε κατηγορία αγοράς σύντομα.
Fang Cheng Bao και το Πρωτότυπο Super 9
Το πρωτότυπο Super 9 αποτελεί άλλο ένα μήνυμα πως η Κίνα σκοπεύει σοβαρά να διεκδικήσει την αγορά των supercar, με την ίδια αποφασιστικότητα που κυριαρχεί στην οικονομική κατηγορία.
Η Fang Cheng Bao είναι μια premium μάρκα που αναπτύσσεται από την BYD. Μέχρι στιγμής, εστίαζε σε ηλεκτρικά SUV, με το PHEV Bao 5 (Leopard 5) να αποτελεί το μοναδικό της μοντέλο που έχει κυκλοφορήσει μέχρι σήμερα.
Η εταιρεία είχε παρουσιάσει προηγουμένως δύο ακόμα πρωτότυπα SUV (Leopard 3 και Leopard 8), οπότε η παρουσίαση ενός σπορ αυτοκινήτου με αναδιπλούμενη οροφή στο πρωτότυπο Super 9, υποδηλώνει πως ίσως τελικά να δούμε δύο ή περισσότερες σειρές μοντέλων να αναδύονται.
Μια από τις λίγες πληροφορίες που διέρρευσαν από την εσωτερική συνέντευξη τύπου όπου ανακοινώθηκε το πρωτότυπο, είναι πως η έκδοση παραγωγής θα ονομάζεται Bao 9. Έτσι, πέρα από την ένδειξη πως η παραγωγή βρίσκεται στα πλάνα, το όνομα θα μπορούσε επίσης να υποδηλώνει πως τελικά ίσως δούμε Leopards 1-9 και Baos 1-9, και ίσως και άλλες σειρές μοντέλων για διαφορετικούς σκοπούς, τεχνολογίες ή…?
Εδώ είναι ότι γνωρίζουμε μέχρι στιγμής για το πρωτότυπο Super 9
Πρόκειται για διθέσιο όχημα με πόρτες ψαλίδια, διπλό πιλοτήριο χωρισμένο με μια λωρίδα αμαξώματος και ενσωματωμένα καθίσματα από ανθρακονήματα. Διαθέτει πιλοτήριο σε στιλ μαχητικού αεροσκάφους, με τιμόνι που θυμίζει είτε Formula 1 είτε προηγμένο σύστημα ελέγχου βιντεοπαιχνιδιού, με πρόσθετα κουμπιά και χειριστήρια και στις δύο πλευρές και κατά μήκος της κεντρικής κονσόλας.
Το πλαίσιο είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, γεγονός που θα διατηρήσει χαμηλό το βάρος – παρόλο που θα διαθέτει και μια βαριά μπαταρία, η οποία θα επηρεάσει τον άμεσο χειρισμό.
Φυσικά, το κύριο χαρακτηριστικό εδώ είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει ούτε οροφή ούτε παρμπρίζ, και τόσο ο οδηγός όσο και ο συνοδηγός θα είναι πλήρως εκτεθειμένοι στην αδρεναλίνη της ταχύτητας, έχοντας μόνο μια μικροσκοπική γυάλινη προεξοχή μπροστά από κάθε κάθισμα για να κατευθύνει τον άνεμο προς τα πάνω και πάνω από το κεφάλι σας μόλις ξεκινήσετε να κινείστε.
Σίγουρα αυτό δεν κάνει το πρωτότυπο Super 9 μοναδικό, καθώς οι McLaren Elva και Aston Martin V12 Speedster έχουν ήδη κυκλοφορήσει με παρόμοια σχέδια χωρίς οροφή. Η McLaren είναι πιθανώς η πιο ενδιαφέρουσα από τις τρεις, καθώς διοχετεύει έναν τοίχο αέρα προς τα πάνω μέσα από το καπό για να δημιουργήσει ένα εικονικό παρμπρίζ που ίσως να διατηρεί τα μαλλιά σας σε καλύτερη κατάσταση στον αυτοκινητόδρομο.
Έτσι κι αλλιώς, πρόκειται για μια τολμηρή και εντυπωσιακή σχεδίαση, και ένα πρωτότυπο που αποτελεί δήλωση της BYD. Είμαστε περίεργοι να δούμε πόσο καλά θα πραγματοποιηθεί η μετάβαση σε μοντέλο παραγωγής.
Δείτε το βίντεο παρακάτω