F1:Ο Lando Norris κέρδισε το Grand Prix της Αυστραλίας, αποδεικνύοντας πως, εφόσον η ομάδα αποφύγει τα λάθη, τόσο εκείνος όσο και η McLaren μπορούν να διεκδικήσουν το πρωτάθλημα.
Ενθουσιώδης αρχής για την F1, αφού ο αγώνας στη Μελβούρνη ήταν γεμάτος απρόβλεπτες συνθήκες: Στην αρχή βρεγμένη πίστα, μετά στεγνή πίστα. Ενδιάμεσα ελαστικά, σλικ ελαστικά… και στο τέλος; Επικράτηση McLaren και Lando Norris.
F1: Ένας χαοτικός αγώνας που έδειξε McLaren
Αν και οι δύσκολες συνθήκες του αγώνα μείωσαν τις πιθανότητες ενός άνετου 1-2 για τη McLaren, η ομάδα απέδειξε πως είναι πολύ δυνατή σε όλους τομείς: ταχύτητα σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα, στρατηγικές αποφάσεις και, φυσικά, ικανότητα οδηγών.
Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το πρώτο stint με ενδιάμεσα ελαστικά μετά την πρώτη περίοδο Safety Car,ίσως το πιο ενδιαφέρον κομμάτι από πλευράς δεδομένων μέσα στις 57 χαοτικές γύρους του αγώνα.
Τα δεδομένα μίλησαν:: Ταχύτητα McLaren vs. Verstappen
Τα στοιχεία δείχνουν την απίστευτη ανωτερότητα της McLaren, αφού ήταν κατά έξι δέκατα του δευτερολέπτου ταχύτερη ανά γύρο από τον Max Verstappen.
- Ο Verstappen πέρασε τον Piastri στην εκκίνηση, αλλά ο Αυστραλός ανέκτησε τη θέση του στον 17ο γύρο.
- Εκείνη τη στιγμή, οι οδηγοί έφτασαν το όριο χρόνου ανά γύρου στο 1:29. Εκεί περίπου είδαμε και το σημείο μετάβασης στα σλικ ελαστικά.
- Από αυτό το σημείο και έπειτα, ο Verstappen άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα, χάνοντας έναν ολόκληρο δευτερόλεπτο ανά γύρο έναντι των Norris και Piastri.
- Μέσα σε 17 γύρους, η διαφορά από τον Norris έφτασε τα 15 δευτερόλεπτα!
Ο Verstappen δεν είχε καμία πιθανότητα να κοντράρει τη McLaren με αυτόν τον ρυθμό. Ωστόσο, μια νέα είσοδος του Safety Car στον 34ο γύρο, μετά το ατύχημα του Alonso, έδωσε την ευκαιρία στις ομάδες να αλλάξουν σε σλικ ελαστικά, κάτι που ισορρόπησε κάπως τα πράγματα.
Η στρατηγική της Red Bull και η αντίδραση της McLaren
Σίγουρα, η Red Bull αποφάσισε να ρισκάρει: έβαλε μεσαία ελαστικά στον Verstappen, ελπίζοντας ότι ζεσταθούν γρηγορότερα και θα του δώσουν πλεονέκτημα στις πρώτες στροφές μετά την επανεκκίνηση. Ήταν μια έξυπνη κίνηση, καθώς υπήρχαν ενδείξεις ότι η βροχή θα ξαναξεκινήσει.
Η στρατηγική απέδωσε. Ο Verstappen άρχισε να πιέζει, απειλώντας έντονα τον Piastri. Ο νεαρός Αυστραλός έχασε τη συγκέντρωσή του όταν η βροχή επέστρεψε και έκανε λάθος, δίνοντας στον Verstappen τη 2η θέση.
Η κρίσιμη απόφαση της McLaren που κλείδωσε τη νίκη
Τα πράγματα θα μπορούσαν να είχαν εξελιχθεί πολύ χειρότερα για τη McLaren αν δεν υπήρχε άμεση αντίδραση από την ομάδα. Η McLaren αποφάσισε να καλέσει τον Norris στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά.
Ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη απόφαση, καθώς ήταν δεδομένο πως ό,τι κι αν έκανε η McLaren, ο Verstappen θα επέλεγε την αντίθετη στρατηγική. Η εξέλιξη του αγώνα έδειξε ότι αν η ομάδα δεν καλούσε τον Norris, η νίκη θα πήγαινε στη Red Bull.Ο Verstappen έμεινε στην πίστα και βρέθηκε στην πρώτη θέση. Ήταν όμως και η μοναδική στιγμή στον αγώνα που ο 4 φόρες πρωταθλητής κατάφερε να περάσει τον Norris στους 57 γύρους.
Τελική μάχη: Verstappen vs. McLaren
Στους τελευταίους πέντε γύρους, μετά το τελευταίο Safety Car που μπήκε στην πίστα λόγω των ατυχημάτων των Bortoleto – Lawson, ο Verstappen μπόρεσε να πιέσει ξανά, όπως έκανε και στην αρχή του αγώνα, όταν η πίστα ήταν πιο βρεγμένη .Όμως, η McLaren με την στρατηγική που ακολουθήσε και την ταχύτητα του Norris είχε ήδη κλειδώσει τη νίκη.
Αυτό που ξεχωρίσαμε ήταν ότι το νέο MCL39 αποδεικνύεται ένας πραγματικό «πύραυλος», ενώ η ομάδα φαίνεται να μαθαίνει από τα λάθη του 2024.Ακόμη και στις εσωτερικές μάχες των δύο οδηγών της, η ομάδα έθεσε σαφή όρια, ώστε να αποφεύγονται άσκοπες απώλειες χρόνου.
Το μέλλον της McLaren το 2025
Αν η McLaren συνεχίσει να παίζει τα χαρτιά της τόσο σωστά, η σεζόν 2025 μπορεί να είναι εξαιρετική για την ομάδα και τον Norris.
Ωστόσο, υπάρχει ένας μεγάλος αντίπαλος: ο Verstappen και η Red Bull.
Η αυστριακή ομάδα είναι εξαιρετική στο να δημιουργεί χάος και να εκμεταλλεύεται τα λάθη των αντιπάλων. Μέχρι στιγμής, όμως, τους λείπει η ταχύτητα.