F1: Ποιο μονοθέσιο φάνηκε να υπολείπεται σημαντικά σε ταχύτητα κατά τις δοκιμές προετοιμασίας που πραγματοποιηθήκαν στο Μπαχρέιν ενόψει της σεζόν του 2025;
Η Kick Sauber πήρα τον τίτλο της «χειρότερης ομάδας» στις δοκιμές προετοιμασίας της F1 για το 2025 στο Μπαχρέιν.
Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι η ομάδα με έδρα το Hinwil ενδέχεται να ξεκινήσει τη σεζόν με προβλήματα, παρά τη μικρή βελτίωση που παρουσίασε στο τέλος του 2024. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποιες ενδείξεις αισιοδοξίας ενόψει του Grand Prix της Αυστραλίας.
F1: Η Sauber η πιο αργή ομάδα στις δοκιμές

Η Sauber ήταν μία από τις ομάδες με τον μικρότερο αριθμό γύρων στο σιρκουί του Σακχίρ, ολοκληρώνοντας 354 γύρους. Κατάφερε να ξεπεράσει μόνο τις Red Bull και Aston Martin στη συνολική χιλιομετρική απόσταση, έχοντας αντιμετωπίσει πρόβλημα με το υδραυλικό σύστημα κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνεδρίας.
Επιπλέον, η ταχύτητα της ομάδας τόσο σε έναν γύρο όσο και στις μεγάλες αποστάσεις δεν ήταν ιδιαίτερα ενθαρρυντική.
Θυμίζουμε πως το lineup της Sauber για το 2025 είναι ο νεοεισερχόμενος Gabriel Bortoleto και ο έμπειρος Nico Hülkenberg.
Ανάλυση δεδομένων: Η εικόνα των δοκιμών στο Μπαχρέιν
Τα δεδομένα επιβεβαιώνουν την αρχική αρνητική εικόνα, αλλά ταυτόχρονα δείχνουν ότι η ομάδα υπό την ηγεσία του Mattia Binotto διαθέτει τα περιθώρια να εξελιχθεί στην τελευταία της σεζόν, πριν τις αλλαγές κανονισμού του 2026 και ενόψει της εποχής Audi F1 που θα ξεκινήσει.
Στις προσομοιώσεις αγώνα, ο Bortoleto είχε τον χειρότερο μέσο ρυθμό από τους έξι οδηγούς που ολοκλήρωσαν πλήρη προσομοίωση αγώνα τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών.
Ωστόσο, το θετικό είναι ότι ο Bortoleto ήταν ο πιο σταθερός οδηγός από όλους, καταφέρνοντας να διατηρήσει ένα προβλέψιμο ρυθμό και να διαχειριστεί αποτελεσματικά τη φθορά των ελαστικών.
Η Sauber ανέφερε ότι κατάφερε να ολοκληρώσει όλα τα προγραμματισμένα τεστ, παρά τα προβλήματα, και βρήκε έναν «αξιοπρεπή, σταθερό ρυθμό».
Το πρόβλημα με τα σκληρά ελαστικά
Το βασικό πρόβλημα για τη Sauber φαίνεται να εντοπίζεται στη χρήση των πιο σκληρών γομών ελαστικών.
Με τα ελαστικά C2 και C1, η ομάδα παρουσίασε μεγαλύτερη πτώση στην απόδοση σε σχέση με τους αντιπάλους της, κάτι που πιθανότατα σχετίζεται με την πιο συντηρητική προσέγγισή της στη διαχείριση.
Με βάση τις μέχρι τώρα προσομοιώσεις αγώνα, φαίνεται πως η Sauber θα παλέψει με τις Aston Martin και Haas για τις τελευταίες θέσεις του πρωταθλήματος ,τουλάχιστον κατά τις πρώτες φάσεις της σεζόν.
Η σύγκριση με την Aston Martin
Συγκρίνοντας τον καλύτερο γύρο του Bortoleto στο Μπαχρέιν με αυτόν του Fernando Alonso, βλέπουμε ότι η Aston Martin χρησιμοποίησε περισσότερη κάθετη δύναμη, κάτι που της έδωσε πλεονέκτημα στις στροφές μεσαίας και υψηλής ταχύτητας.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν ενδείξεις ότι με περισσότερη κάθετη δύναμη η Sauber μπορεί να μειώσει τη διαφορά στην τελική ταχύτητα.
Η απόδοση της Sauber στις αργές στροφές δείχνει να είναι πιο ισορροπημένη, ενώ τα onboard πλάνα αποκαλύπτουν ότι το μονοθέσιο της Aston Martin ίσως υποφέρει περισσότερο από τη Sauber σε αυτόν τον τομέα.
Διαφορές μεταξύ Bortoleto και Hülkenberg
Ο Hülkenberg σημείωσε χρόνο 1:31.547s, ήταν τέσσερα δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργός, δηλαδή, από τον Bortoleto (1:31.047s).
Η ανάλυση των γύρων τους δείχνει ότι ο Hülkenberg έχασε χρόνο κυρίως στην έξοδο από τις στροφές 1 και 2, καθώς και στην επιτάχυνση από τη στροφή 11.
Συμπέρασμα
Τα δεδομένα και οι επιδόσεις στις δοκιμές δείχνουν ότι η Sauber ξεκινά τη σεζόν σε μειονεκτική θέση σε σχέση με τους αντιπάλους της. Ωστόσο, η ομάδα έχει περιθώρια βελτίωσης και μπορεί να μπει στη μάχη με ομάδες όπως η Aston Martin και η Haas ήδη από τον πρώτο αγώνα.
Οι Williams, Alpine και Racing Bulls φαίνεται πως βρίσκονται ένα μικρό βήμα μπροστά ενόψει του Grand Prix Αυστραλίας.
Ωστόσο, η δυναμική των ομάδων αναμένεται να αλλάξει σημαντικά στους πρώτους τέσσερις αγώνες της χρονιάς, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά των διαφορετικών σιρκουί.
Επιπλέον, η εξέλιξη των μονοθεσίων θα παίξει καθοριστικό ρόλο, ιδιαίτερα μετά το Ισπανικό Grand Prix, όπου αναμένονται τα πρώτα μεγάλα πακέτα αναβαθμίσεων από τις ομάδες.