F1: Πώς θα είναι τα νέα μονοθεσία το 2026

F1: Πώς θα είναι τα νέα μονοθεσία το 2026

F1: Η FIA αποκάλυψε στο «X» ψηφιακές εικόνες που μας δείχνουν πώς θα είναι τα νέα μονοθεσία από την σεζόν 2026

Με αναρτήση στον λοριασμό της στην πλατφόρμα κοινωνικών μέσων «Χ»,  η FIA μας έδωσε ψηφιακές εικόνες για τα νέα μονοθέσια που θα χρησιμοποιούνται στην F1 από τη σεζόν του 2026.

Θυμίζουμε πως τα νεα μονοθέσια πρέπει να ανταποκρίνονται με τους νέους κανονισμούς που έδωσε η επιτροπή στις ομάδες, οι οποίες θα μπορούν από τον επόμενό μήνα να δουλεύουν στα επόμενα μονοθέσια τους, όσο η FIA οριστικοποιεί τις πρώτες μεγάλες αλλαγές στους κανονισμούς πλαισίου και μονάδας ισχύος από το 2014.

Οι νέοι αυτοί κανονισμοί αποσκοπούν στη βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης και της αποδοτικότητας των νέων κινητήρων, με μικρότερες διαστάσεις, μειώση του βάρους και αλλαγές στους κινητήρες

Δεν θα ήταν παράλογο να πούμε πως μιλάμε για ίσως τη μεγαλύτερη αλλαγή σε μονοθέσια που έχει γίνει εδώ και χρόνια στη F1, καθώς για πρώτη φόρα έχουμε τόσες πολλές τροποποιήσεις και τόσο μεγάλες αλλαγές. Ουσιαστικά, οι ομάδες θα χρειαστεί να φτιάξουν τα μονοθέσια τους από την αρχή, κάτι που θέτει προκλήσεις, αφού θα υπάρχουν και περιορισμοί στο budget. 

F1
FIA X account

F1: Τροποποιήσεις στο πλαίσιο των μονοθέσιων

Οι αρχικές προτάσεις των κανονισμών προκάλεσαν αντιδράσεις από τις ομάδες, με αποτέλεσμα να γίνουν τροποποιήσεις που προσφέρουν τελικά στα μονοθέσια μεγαλύτερη ελευθερία στον αεροδυναμικό σχεδιασμό, κάτι που επιβεβαιώνεται από τις ψηφιακές εικόνες που μας δίνει η FIA . 

Για πρώτη φορά στην ιστορία της F1, θα υπάρχουν κινητά αεροδυναμικά βοήθηματα.

Αλλαγές στο εμπρόσθιο μέρος

  • Τα ακραία πτερύγια του εμπρόσθιου φτερού είναι πλέον πιο πολύπλοκα και ευέλικτα στον σχεδιασμό τους.
  • Οι βασικές πτέρυγες φαίνονται σχεδόν αμετάβλητες σε σχέση με την αρχική πρόταση.

Αλλαγές στο δάπεδο 

  • Το δάπεδο των μονοθεσίων του 2026 θα είναι λιγότερο ισχυρό αεροδυναμικά σε σχέση με το σημερινό, με στόχο τη μείωση του φαινομένου της αναπήδησης
  • Η είσοδος αέρα στο μπροστινό μέρος του δαπέδου έχει γίνει πιο επιθετική, επιτυγχάνοντας καλύτερη ροή αέρα σο πίσω μέρος του μονοθεσίου.
F1
FIA X account

Αλλαγές στην πίσω πτέρυγα 

  • Το αρχικά γωνιώδες σχέδιο έχει αντικατασταθεί από μια πιο στρογγυλεμένη, θα λέγαμε, σχεδίαση, παρόμοια με τα σημερινά μονοθέσια.
  • Δεν υπάρχει πλέον ορατός μηχανισμός ενεργοποίησης DRS , παρόλο που οι νέοι κανονισμοί επιτρέπουν τη χρήση ρυθμιζόμενων αεροδυναμικών στοιχείων στο μπροστινό και το πίσω μέρος του μονοθεσίου.
F1
FIA X account

Χρήση του DRS και της ρυθμιζόμενης αεροδυναμικής

  • Από το 2026, οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν τo DRS για βελτίωση της ταχύτητας σε ευθείες ανά πάσα στιγμή, όχι μόνο κατά την προσπάθεια προσπεράσματος, όπως συνεβαίνε ως σήμερα.
  • Ταυτόχρονα, εισάγεται και μια νέα λειτουργία του κινητήρα, που ονομάζεται «Manual Override», η οποία θα παρέχει πρόσθετη υποστήριξη στον οδηγό κατά τις προσπεράσεις.

Οι νέοι κανονισμοί για τους κινητήρες

Οι αλλαγές στις μονάδες ισχύος (για το 2026) ίσως είναι οι πιο σημαντικές από το 2014.

Τι αλλάζει στη μονάδα ισχύος;

  • Κατάργηση του MGU-H: Το MGU-H, που ανακτά ενέργεια από τα καυσαέρια του κινητήρα, δεν θα υπάρχει πλέον στις νέες μονάδες ισχύος.
  • Ενίσχυση του MGU-K: Η ισχύς του MGU-K (που ανακτά ενέργεια από την πέδηση) θα είναι σημαντικά μεγαλύτερη. Η ηλεκτρική ισχύς θα αντιστοιχεί περίπου στο 50% της συνολικής ισχύος του μονοθεσίου.
  • Βελτιωμένες μπαταρίες και διαχείριση ενέργειας: Η αυξημένη σημασία της ηλεκτρικής ενέργειας απαιτεί βελτιωμένα συστήματα αποθήκευσης και διαχείρισης.
  • Λιγότερο βάρος: Το συνολικό βάρος των μονοθεσίων θα μειωθεί, καθώς ο στόχος είναι να γίνουν τα μονοθέσια πιο ελαφριά και πιο ευέλικτα.
  • Μείωση πλάτους και μεγέθους τροχών: Τα μονοθέσια του 2026 θα είναι ελαφρώς πιο στενά και θα έχουν μικρότερους τροχούς, με στόχο την αύξηση της ευελιξίας και τη μείωση του βάρους.

Ο στόχος πίσω από τους νέους κανονισμούς που επιβάλλει η FIA

Οι αλλαγές στο πλαίσιο και τη μονάδα ισχύος αποσκοπούν σε πολλαπλά οφέλη:

  • Περισσότερος ανταγωνισμός: Περισσότερη ελευθερία σχεδιασμού για τις ομάδες.
  • Καλύτερο θέαμα: Βελτίωση των ευκαιριών για προσπεράσματα και πιο ανταγωνιστικοί αγώνες.
  • Περιβαλλοντική βιωσιμότητα: Η ενίσχυση της ηλεκτρικής ενέργειας στο 50% μειώνει την εξάρτηση από τα καύσιμα.
  • Λιγότερες δονήσεις (porpoising): Η μείωση της δύναμης από το δάπεδο στοχεύει στη μείωση των δονήσεων και της αναπήδησης.

 

Δείτε επίσης

Γιατί το αμάξι μυρίζει καμμένο

Γιατί το αμάξι μυρίζει καμμένο

Γιατί τα καινούρια αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα

Γιατί τα καινούρια αυτοκίνητα δεν έχουν ρεζέρβα

F1 – Hamilton: Πότε θα δούμε το μονοθέσιο της Ferrari

F1 – Hamilton: Πότε θα δούμε το μονοθέσιο της Ferrari

Ποια μάρκα αποδείχθηκε πιο «αξιόπιστη» από την Toyota σε τεστ κατόχων;

Ποια μάρκα αποδείχθηκε πιο «αξιόπιστη» από την Toyota σε τεστ κατόχων;

Κάθε πότε θέλει σέρβις το αυτοκίνητο

Κάθε πότε θέλει σέρβις το αυτοκίνητο

Τρόμπα βενζίνης: Συμπτώματα που δείχνουν πρόβλημα

Τρόμπα βενζίνης: Συμπτώματα που δείχνουν πρόβλημα