Site icon TheCars.gr

F1: Η προειδοποίηση του Χάμιλτον για τους νέους κανονισμούς του 2026

F1 cars will be smaller and more nimble

Ο Lewis Hamilton αμφισβήτησε κατά πόσο οι νέοι κανονισμοί της Formula 1 είναι η «σωστή κατεύθυνση», αλλά δήλωσε ότι οι νέοι κινητήρες είναι ένα «τολμηρό βήμα».

Το διοικητικό σώμα της FIA αποκάλυψε τα σχέδια για τα μονοθέσια που θα είναι μικρότερα, πιο γρήγορα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον από το 2026.

Τα αυτοκίνητα θα είναι 30 κιλά ελαφρύτερα, 10 εκατοστά στενότερα και θα έχουν κινητήρες με σχεδόν 50-50 κατανομή μεταξύ ηλεκτρικής ενέργειας και εσωτερικής καύσης – και θα χρησιμοποιούν πλήρως βιώσιμα καύσιμα.

Ο Χάμιλτον, ο οποίος έχει προηγουμένως ζητήσει να γίνουν τα αυτοκίνητα ελαφρύτερα, δήλωσε: “Είναι μόνο 30 κιλά, άρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση, αλλά εξακολουθούν να είναι βαριά”.

“Μίλησα με κάποιους οδηγούς που το οδήγησαν στον προσομοιωτή – εγώ όχι – και είπαν ότι είναι αρκετά αργό, οπότε θα δούμε αν είναι η σωστή κατεύθυνση ή όχι”.

“Αλλά από την άποψη της βιωσιμότητας, ιδιαίτερα από την πλευρά της μονάδας ισχύος, αυτό είναι ένα πραγματικά τολμηρό βήμα και πηγαίνει προς τη σωστή κατεύθυνση”.

«Απλά πρέπει να διασφαλίσουμε ότι τα αυτοκίνητα είναι αποδοτικά, γρήγορα και ένα βήμα μπροστά και στην πραγματικότητα οι αγώνες να βελτιώνονται».

Η FIA περιέγραψε την ιδέα που βρίσκεται στην καρδιά των κανόνων του 2026 ως «ευκίνητο μονοθέσιο».

Η ενεργή αεροδυναμική θα χρησιμοποιηθεί για τη βελτιστοποίηση της χρήσης των νέων κινητήρων.

Τα αυτοκίνητα θα έχουν εμπρός και πίσω φτερά που θα ανοίγουν στις ευθείες για να μειώσουν την αντίσταση και να αυξήσουν την ταχύτητα, αλλά στη συνέχεια θα κλείνουν για να αυξήσουν την κάτω δύναμη για την απόδοση στις στροφές.

Και το προσπέρασμα θα διευκολύνεται από ένα σύστημα ενίσχυσης ισχύος για ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί ένα άλλο.

Αυτό γίνεται αντί του σημερινού συστήματος DRS (σύστημα μείωσης της αντίστασης) που βοηθά στην προσπέραση.

Οι νέοι υβριδικοί κινητήρες, οι οποίοι τριπλασιάζουν την ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιείται, προσέλκυσαν δύο νέους κατασκευαστές στην F1, την Audi και τη Ford, και έπεισαν τη Honda να ανακαλέσει την απόφασή της να εγκαταλείψει το άθλημα.

Μαζί με τις Mercedes, Ferrari και Renault, καθώς και τη νέα εταιρεία Red Bull Powertrains με την οποία η Ford ενώνει τις δυνάμεις της, θα υπάρχουν συνολικά έξι κατασκευαστές κινητήρων στην F1 το 2026.

“Τα βασικά χαρακτηριστικά των κανονισμών του 2026 είναι η προηγμένη, βιώσιμη τεχνολογία και η ασφάλεια”.

“Ο στόχος μας, μαζί με την F1, ήταν να δημιουργήσουμε ένα αυτοκίνητο που να είναι κατάλληλο για το μέλλον της ελίτ κατηγορίας του αθλήματος. Πιστεύουμε ότι πετύχαμε αυτόν τον στόχο”.

Οι κανονισμοί αποτελούν μέρος της δέσμευσης της F1 να γίνει καθαρή μηδενική εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα μέχρι το 2030.

Ο Lando Norris της McLaren δήλωσε ότι ανησυχεί για το γεγονός ότι μια τόσο σημαντική αλλαγή στους κανόνες θα καταστήσει τον τομέα λιγότερο ανταγωνιστικό και πάλι, τη στιγμή που αρχίζει να κλείνει.

«Θα υπάρξει άλλη μια αλλαγή ακριβώς τη στιγμή που το άθλημα γίνεται και πάλι συναρπαστικό», δήλωσε ο Norris. “Υποθέτω ότι υπάρχουν λόγοι γι’ αυτό, αλλά δεν θέλω να γίνει το αντίθετο. Ειδικά με το πόσο περίπλοκο είναι”.

“Θα μπορούσες να έχεις τεράστια κενά και μετά ο κόσμος θα πει ότι είναι πάλι βαρετό. Αυτή τη στιγμή είναι τόσο συναρπαστικό όσο δεν ήταν εδώ και πολύ καιρό”.

Πώς θα είναι τα νέα αυτοκίνητα;

Η ανακοίνωση της FIA την Πέμπτη, την παραμονή του Γκραν Πρι του Καναδά αυτό το Σαββατοκύριακο, είναι η πρώτη επιβεβαίωση των κανονισμών του πλαισίου για το 2026 – οι αλλαγές στους κινητήρες είναι γνωστές εδώ και δύο χρόνια.

Οι νέοι κανονισμοί που διέπουν τα μονοθέσια περιλαμβάνουν:

Overtaking will be facilitated by a power-boost system

Ο οδηγός της Haas, Nico Hulkenberg, δήλωσε ότι τα νέα μονοθέσια θα έχουν «πολύ λιγότερη downforce, ειδικά στις στροφές υψηλής ταχύτητας».

Υπήρξαν επικρίσεις ότι η εισαγωγή της ενεργής αεροδυναμικής ως θεμελιώδους χαρακτηριστικού λειτουργίας του μονοθεσίου είναι περιττά πολύπλοκη.

Όμως χρησιμοποιήθηκαν επειδή έπρεπε να μειωθεί η αντίσταση των αυτοκινήτων και να αυξηθούν οι αποστάσεις πέδησης, ώστε να μπορεί να ανακτηθεί επαρκής ενέργεια κατά το φρενάρισμα για να τροφοδοτηθεί η μεγαλύτερη ηλεκτρική ισχύς της μονάδας ισχύος.

Ο τεχνικός διευθυντής μονοθέσιων αυτοκινήτων της FIA, Jan Monchaux, δήλωσε: “Το DRS στην πίσω πτέρυγα δεν θα χρησιμοποιείται πλέον για να διευκολύνει το προσπέρασμα. Θα χρησιμοποιείται από προεπιλογή σε κάθε ευθεία από κάθε μονοθέσιο για να μειώσει τα επίπεδα αντίστασης, επειδή αυτό συνεπάγεται κάποια ισχυρά οφέλη για την κατανάλωση ενέργειας”.

«Αλλά και το να έχεις υψηλότερη τελική ταχύτητα σου επιτρέπει να ανακτάς περισσότερη [ενέργεια] όταν φρενάρεις στο τέλος της ευθείας».

Σχετικά με το νέο σύστημα ενίσχυσης της προσπέρασης, ο Monchaux δήλωσε ότι οι οδηγοί θα μπορούν να χρησιμοποιούν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τον αντίπαλό τους, εάν βρίσκονται σε μια δεδομένη απόσταση από το προπορευόμενο αυτοκίνητο πριν από το τέλος ενός γύρου.

F1 cars will use 100% sustainable fuel

Πώς αλλάζουν οι κινητήρες;

Η μετακινούμενη αεροδυναμική απαιτήθηκε επειδή οι νέοι κινητήρες είναι λιγότερο αποδοτικοί από τους υπάρχοντες, ως αποτέλεσμα της αφαίρεσης για το 2026 της ακριβής και πολύπλοκης μονάδας παραγωγής θερμότητας κινητήρα (MGU-H) – ένα μέρος του υβριδικού συστήματος που ανακτά ενέργεια από τον υπερσυμπιεστή.

Χωρίς την MGU-H, απαιτούνταν άλλα μέσα για την ανάκτηση επαρκούς ενέργειας για την αυξημένη ηλεκτρική ισχύ του κινητήρα – η οποία αυξάνεται από 120kW σε 350kW.Ο επικεφαλής της αεροδυναμικής Jason Somerville δήλωσε ότι η FIA στράφηκε στην κινητή αεροδυναμική για να μειώσει την αντίσταση, επειδή διαφορετικά τα αυτοκίνητα θα είχαν «βιώσει σοβαρή πτώση της ταχύτητας στο τέλος των τυπικών κύριων ευθειών».

Εκτός από την αφαίρεση της MGU-H, οι κινητήρες θα είναι παρόμοιοι με τους υπάρχοντες – υβριδικοί V6 turbo 1,6 λίτρων.

Όταν καίγονται, αυτά τα καύσιμα επαναφέρουν στην ατμόσφαιρα μόνο το διοξείδιο του άνθρακα που αφαιρέθηκε από αυτήν για την παραγωγή τους.

Μια μελέτη του καθηγητή Felix Leach στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, που χρηματοδοτήθηκε από την F1, διαπίστωσε ότι τα καύσιμα αυτά μπορούν να επιτύχουν μείωση των εκπομπών CO2 κατά τον κύκλο ζωής τους σε ποσοστό μεγαλύτερο από 90% σε σύγκριση με τα ορυκτά καύσιμα.

Τα καύσιμα αυτά μπορούν να χρησιμοποιηθούν σχεδόν σε οποιονδήποτε κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Η FIA εισάγει ένα σύστημα διασφάλισης για να «ελέγχει την προέλευση όλων των συστατικών που χρησιμοποιούνται από τους προμηθευτές καυσίμων για την παραγωγή των βιώσιμων καυσίμων», ώστε να διασφαλίζεται η αξιοπιστία τους.

Ο πρόεδρος της F1, Stefano Domenicali, δήλωσε: “Η νέα υβριδική μονάδα ισχύος με βιώσιμα καύσιμα αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία για την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Το drop-in καύσιμο έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί από αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο και να μειώσει δραματικά τις εκπομπές ρύπων”.

Exit mobile version