F1: Mercedes - Η απώλεια ταλέντων είναι αφήγημα των ανταγωνιστών

F1: Mercedes - Η απώλεια ταλέντων είναι αφήγημα των ανταγωνιστών

Ο τεχνικός διευθυντής της Mercedes, James Allison, απέρριψε την άποψη ότι η ομάδα έχει υποστεί «φυγή επιστημονικού δυναμικού» το τελευταίο διάστημα, υποστηρίζοντας ότι οι αντίπαλες ομάδες της F1 έχουν φυτέψει τέτοιες «αφηγήσεις στον Τύπο».

Έχοντας κερδίσει το ρεκόρ των οκτώ συνεχόμενων Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων Κατασκευαστών από την έναρξη της V6-υβριδικής εποχής της F1 το 2014, η Mercedes έχει περιοριστεί σε μία μόνο νίκη σε έναν αγώνα από το 2022 που εισήχθησαν οι κανονισμοί για την επίδραση του εδάφους.

Ο James Allison απορρίπτει το «διήγημα» περί φυγής επιστημονικού δυναμικού της Mercedes

Η απώλεια επιδόσεων της ομάδας στην πίστα συνέπεσε με την απώλεια από τη Mercedes αρκετών βασικών στελεχών, συμπεριλαμβανομένου του Lewis Hamilton, ο οποίος ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι θα ενταχθεί στη Ferrari με πολυετές συμβόλαιο από το F1 2025.

Σε μια ξεχωριστή εξέλιξη τον περασμένο μήνα, εν τω μεταξύ, η Ferrari ανακοίνωσε την απόκτηση των Loic Serra και Jerome D’Ambrosio από τη Mercedes.

Ο Serra διορίστηκε στη θέση του επικεφαλής της μηχανικής απόδοσης του πλαισίου, ενώ ο D’Ambrosio θα είναι αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας του Fred Vasseur. Και οι δύο αναμένεται να ξεκινήσουν να εργάζονται στο Maranello τον Οκτώβριο.

Ο Λιούις Χάμιλτον θα ενταχθεί στη Ferrari στη F1 2025

Μιλώντας στο Grand Prix του Μαϊάμι – λίγες ημέρες μετά την ανακοίνωση του θρύλου του σχεδιασμού της F1, Adrian Newey, ότι αποχωρεί από την ομάδα – ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, σχολίασε ότι η Red Bull έχει προσλάβει 220 υπαλλήλους της Mercedes για να εργαστούν στο νεοσύστατο τμήμα κινητήρων της ομάδας, Red Bull Powertrains, ενόψει της σεζόν F1 2026.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, απάντησε στους ισχυρισμούς του Horner στον επόμενο αγώνα στην Imola, λέγοντας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του PlanetF1.com, ότι η Red Bull είχε στην πραγματικότητα πάρει μόλις «19 μηχανικούς» από τη Mercedes.

Ο Wolff συνέχισε να περιγράφει την κίνηση του προσωπικού ως «φυσικές μετακινήσεις μεταξύ των ομάδων» και «απολύτως φυσιολογικές».

Εμφανιζόμενος στο podcast Beyond the Grid της F1, ο Allison απέρριψε επίσης κάθε συζήτηση για «φυγή επιστημονικού δυναμικού» εντός της Mercedes, επιμένοντας ότι η ομάδα «δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα».

Και υποστήριξε ότι η συγκεκριμένη αφήγηση έχει τροφοδοτηθεί στα μέσα ενημέρωσης από «άλλες ομάδες» που προσπαθούν να «αποσπάσουν την προσοχή από τον εαυτό τους».

Απαντώντας στον ισχυρισμό αυτό στη Mercedes, ο Allison δήλωσε: «Νομίζω ότι μάλλον αξίζει να αναγνωρίσουμε τι είδους μάχη πλήρους μετώπου είναι η Formula 1 και ότι ο πόλεμος που προσπαθείς να κάνεις το μονοθέσιό σου ανταγωνιστικό διεξάγεται σε κάθε πεδίο».

«Έτσι, είναι βολικό για ορισμένες ομάδες που έχουν τη δική τους φυγή επιστημονικού δυναμικούνα βάζουν ιστορίες στον Τύπο για το είδος των ατυχιών που μπορεί να υφίστανται άλλες».

«Και στην πραγματικότητα, η ομάδα μας δεν έχει επηρεαστεί ιδιαίτερα με τον τρόπο που θα μπορούσατε να φανταστείτε αν διαβάζατε τον Τύπο των αγώνων αυτοκινήτου».

«Έχουμε ανθρώπους που έρχονται, έχουμε ανθρώπους που φεύγουν και υπάρχει μια ισορροπία μεταξύ αυτών. Αν δεν υπήρχε, η ομάδα μας θα γινόταν όλο και μικρότερη».

«Χάσαμε μερικούς πολύ καλούς ανθρώπους, κερδίσαμε μερικούς πολύ καλούς ανθρώπους και έτσι ήταν πάντα στο άθλημα».

«Τα πράγματα που διαβάζετε στον Τύπο είναι συνήθως πράγματα που άλλες ομάδες ενημερώνουν για να αποσπάσουν την προσοχή από τον εαυτό τους».

«Δεν έχω νιώσει στην ομάδα μας ότι υποφέρουμε από τη μεγάλη μετακίνηση ταλέντων. Απλώς αισθάνθηκα τον συνεχή αγώνα που δίνεις σε αυτό το άθλημα για να βρεις καλούς ανθρώπους στην ομάδα σου και να τους δώσεις λόγους να θέλουν να είναι στην ομάδα σου».

«Πληρώνουμε ανταγωνιστικά στο pit lane και αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα».

Έχοντας γίνει επικεφαλής τεχνικός διευθυντής της Mercedes στις αρχές του 2021, ο Allison επαναδιορίστηκε στο ρόλο του τεχνικού διευθυντή την περασμένη σεζόν σε μια ανταλλαγή θέσεων εργασίας με τον Mike Elliott, ο οποίος αργότερα αποχώρησε από την ομάδα.

Ο Allison βρίσκει «συναρπαστικό» το γεγονός ότι επέστρεψε στην πρώτη γραμμή, περιγράφοντας την «επαγγελματική ικανοποίηση» που συνεπάγεται η κατοχή ενός ανώτερου ρόλου σε μια ομάδα.

Ο ίδιος δήλωσε: «Ο ‘Αλιν είναι ο καλύτερος παίκτης που έχω γνωρίσει ποτέ. Είναι συναρπαστικό να αισθάνεσαι σωστά ενσωματωμένος σε μια ομάδα».

«Είναι ακόμη πιο συναρπαστικό να σου απονέμεται η τιμή να έχεις ηγετική θέση σε μια ομάδα και να ξέρεις, όταν συλλογικά έχουμε κάνει τις σωστές κινήσεις, ότι ήσουν εκεί και στάθηκες όρθιος και μετρούσες τις δύσκολες ημέρες».

«Αυτό είναι πολύ αναζωογονητικό και δίνει επαγγελματική ικανοποίηση με έναν τρόπο που φαντάζομαι ότι θα ήταν πολύ δύσκολο να βρεθεί στις περισσότερες δουλειές».

Στην ερώτηση αν ο ρόλος του τεχνικού διευθυντή της F1 άλλαξε στο διάστημα που έλειπε, πρόσθεσε: «Δεν πιστεύω ότι άλλαξε σημαντικά».

«Μετακινηθήκαμε ως ομάδα από μια φάση που προσπαθούσαμε απλώς να διατηρήσουμε αυτή την ακλόνητη πορεία αδιάσπαστη [το 2021], στο να έχει διακοπεί και να βρισκόμαστε σε μια φάση οικοδόμησης και να προσπαθούμε να δώσουμε στον κόσμο την πίστη ότι αυτό θα βγει σε καλό».

«Και ως εκ τούτου, ήταν πολύ πιο αναγκαίο να βρούμε ένα ζωηρό αλλά ρεαλιστικό στυλ ηγεσίας σε μια περίοδο όπου θα υπήρχαν πολλοί λόγοι να σκεφτούμε: Ξέρετε τι; Ίσως ήρθε η ώρα να φύγω από αυτή την ομάδα και να πάω κάπου αλλού».

Δείτε επίσης

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να καθαρίσω τα καθίσματα του αυτοκινήτου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πως να διατηρείς το χρώμα του αυτοκινήτου σου

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Πώς προστατεύω το ποδήλατο μου από σκουριά

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τέλη κυκλοφορίας διαφορετικών ταχυτήτων: Πώς διαμορφώνονται τα ποσά ανάλογα με το όχημά σας – Η προθεσμία εξόφλησης

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Τα Leapmotor T03 και C10 παρουσιάστηκαν επίσημα στην Ελλάδα

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία

Ακινησία οχημάτων: Τι αλλάζει από σήμερα στη διαδικασία