F1: Η πρώτη αλλαγή που ζήτησε ο Hamilton από τη Ferrari

F1: Η πρώτη αλλαγή που ζήτησε ο Hamilton από τη Ferrari

F1: Ο ερχομός του 7 φορές παγκόσμιου πρωταθλητή, Lewis Hamilton φαίνεται να έχει φέρει ήδη αλλαγές στο μονοθέσιο της Ferrari για τη σεζόν του 2025.

Ο Lewis Hamilton, επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής στην F1, θα βρίσκεται στο αυτοκίνητο της Ferrari για τη νέα χρονιά, μετά την λήξη της συνεργασίας του με τη Mercedes. Η ανακοίνωση της μεταγραφής του πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο, όταν ο Hamilton αποκάλυψε ότι υπέγραψε πολυετές συμβόλαιο με τη Scuderia Ferrari, αφήνοντας πίσω του μια από τις πιο επιτυχημένες συνεργασίες στην ιστορία της Formula 1 με τη Mercedes. Με την Mercedes, ο Hamilton κατέκτησε έξι από τους επτά τίτλους Παγκόσμιου Πρωταθλητή του, καθώς και τη διάκριση του πρώτου οδηγού στην ιστορία που υπερέβη τα 100 GP νίκες και τις pole positions, από το 2013 και μετά. Παρά τη σπουδαία του καριέρα στη Mercedes, η αποχώρησή του ήρθε ύστερα από δύο σεζόν (2022 και 2023) χωρίς νίκες, κάτι που δεν είχε συμβεί ποτέ στην καριέρα του. Η Mercedes δυσκολεύτηκε να προσαρμοστεί στους νέους κανονισμού και ο Hamilton, παρά τις νίκες του στο 2024 στη Βρετανία και το Βέλγιο, δεν κατάφερε να ανταγωνιστεί ουσιαστικά για τις κορυφαίες θέσεις στο πρωτάθλημα.

F1: Το νέο αυτοκίνητο της Ferrari για το 2025

Η απόφαση του Hamilton να μεταβεί στη Ferrari έχει προκαλέσει έντονο ενδιαφέρον, κυρίως λόγω των προσδοκιών για την εξέλιξη του νέου αυτοκινήτου της Ferrari για το 2025, το οποίο φέρει την κωδική ονομασία Project 677. Η Scuderia Ferrari, παρά το γεγονός ότι έχασε τον τίτλο κατασκευαστών το 2024, αναμένεται να κάνει ένα μεγάλο βήμα με το νέο αυτό αυτοκίνητο, το οποίο, σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας Fred Vasseur, θα είναι εντελώς νέο και ανασχεδιασμένο, καθώς η ομάδα στοχεύει στην κατάκτηση του τίτλου Παγκόσμιου Πρωταθλητή για πρώτη φορά από το 2008.

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το Project 677 πέρασε με επιτυχία τα απαιτούμενα τεστ σύγκρουσης της FIA για το 2025, γεγονός που αναμένεται να επιτρέψει στην Ferrari να προχωρήσει στην επίσημη παρουσίαση του νέου της αυτοκινήτου στις 19 Φεβρουαρίου. Στην ίδια στιγμή, φημολογείται ότι το cockpit του νέου αυτοκινήτου έχει τροποποιηθεί, μετακινώντας τη θέση του οδηγού πιο πίσω από τη θέση του SF-24 για καλύτερη κατανομή του βάρους, γεγονός που θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτιωμένη διαχείριση των ελαστικών.

Αυτή η φήμη σχετίζεται με τις πληροφορίες που ακούγονταν έντονα το καλοκαίρι και σύμφωνα με τις οποίες η Ferrari σχεδίαζε αλλαγές στο μεταξόνιο του αυτοκινήτου για το 2025. Συγκεκριμένα, οι φήμες υποδεικνύουν ότι η Ferrari θα προτιμήσει ένα πιο κοντό μεταξόνιο, το οποίο προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία σε σφιχτές διαδρομές όπως στην πίστα του Μονακό, της Ουγγαρίας και της Σιγκαπούρης, σε αντίθεση με ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο που αποδίδει καλύτερα σε πιο παραδοσιακές πίστες με μεγαλύτερη επιφανειακή αεροδυναμική απόδοση.

Η αλλαγή που ζήτησε ο Hamilton

Ο ίδιος ο Hamilton είχε εκφράσει την απογοήτευσή του με τη θέση του cockpit στη Mercedes, η οποία τον έκανε να αισθάνεται ότι καθόταν πολύ κοντά στους μπροστινούς τροχούς. Ο Hamilton είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η αίσθηση του να οδηγεί με την καμπίνα πολύ κοντά στους μπροστινούς τροχούς ήταν μια από τις πιο δυσάρεστες εμπειρίες στην καριέρα του. Αυτό είχει προκαλέσει ανησυχία, καθώς το cockpit είχε καθοριστεί με σκοπό να βελτιώσει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, όμως, ο Hamilton εξήγησε ότι αυτό επηρέαζε αρνητικά την αίσθηση του αυτοκινήτου και την πρόβλεψη της συμπεριφοράς του.

Η φημολογούμενη αλλαγή στη θέση του cockpit στο Project 677 είναι ένα από τα στοιχεία της αναβάθμισης που αναμένονται για το 2025, και φαίνεται να συνάδει με την επιθυμία της Ferrari να βελτιώσει την αίσθηση και την απόδοση του οδηγού. Εκτός από αυτή την αλλαγή, ο νέος σχεδιασμός του αυτοκινήτου περιλαμβάνει και τη χρήση ανάρτησης pullrod για πρώτη φορά από το 2015, που θεωρείται ότι βελτιώνει τη ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο και τη συνολική αεροδυναμική απόδοση. Η επιλογή αυτής της ανάρτησης αναμένεται να έχει σημαντική επιρροή στην απόδοση του αυτοκινήτου υπό τους τρέχοντες κανονισμούς του ground-effect.

Αξιοσημείωτο είναι ότι ο Hamilton φέρεται να έχει επηρεάσει άμεσα αυτήν την αλλαγή, καθώς η οδήγησή του είναι πιο κοντά στον τρόπο που οδηγεί ο νέος του teammate, Charles Leclerc, παρά στον τρόπο του προηγούμενου teammate του, Carlos Sainz. Αν και οι διαφορές στην οδήγηση των δύο οδηγών δεν είναι τεράστιες, η ομάδα Ferrari φαίνεται να προσαρμόζει το αυτοκίνητο σύμφωνα με τις προτιμήσεις του Hamilton για βελτιωμένη αίσθηση και απόδοση.

Αλλαγές και σε μεταξόνιο και κιβώτιο ταχυτήτων

Τέλος, το Project 677 θα διαθέτει επίσης αναθεωρημένο μεταξόνιο και τροποποιήσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ η ανάπτυξή του καθοδηγείται από τον πρώην μηχανικό της Mercedes, Loic Serra, ο οποίος ανέλαβε καθήκοντα ως τεχνικός διευθυντής πλαισίου στην Ferrari, από τον Οκτώβριο του 2024. Ο Serra είναι γνωστός για τη στενή συνεργασία του με τον Hamilton και τις αντιθέσεις του στον τρόπο σχεδιασμού των «zero-pod» της Mercedes.

 

Δείτε επίσης

Toyota: Η νέα… φουτουριστική πόλη που χτίζει η ιαπωνική μάρκα

Toyota: Η νέα… φουτουριστική πόλη που χτίζει η ιαπωνική μάρκα

F1: «Ένα φυσικό ταλέντο που δεν έχει ξαναϋπάρξει» λέει για Hamilton ο Nico Rosberg

F1: «Ένα φυσικό ταλέντο που δεν έχει ξαναϋπάρξει» λέει για Hamilton ο Nico Rosberg

Βάσεις ποτηριών: Πώς τις καθαρίζεις σωστά στο αυτοκίνητο

Βάσεις ποτηριών: Πώς τις καθαρίζεις σωστά στο αυτοκίνητο

Τι κάνω αν μείνω από βενζίνη

Τι κάνω αν μείνω από βενζίνη

Αυτοκίνητα με πάνω από 150.000 χλμ.: Πώς το συντηρώ σωστά

Αυτοκίνητα με πάνω από 150.000 χλμ.: Πώς το συντηρώ σωστά

Γιατί μυρίζει καμένο πλαστικό το αυτοκίνητο – Επικίνδυνο ή όχι;

Γιατί μυρίζει καμένο πλαστικό το αυτοκίνητο – Επικίνδυνο ή όχι;