F1- GP Μονακό: Θρίαμβος του Λεκλέρ, αποκλεισμός του Μάγκνουσεν - Τί θέσεις κατέλαβαν οι υπόλοιποι

F1- GP Μονακό: Θρίαμβος του Λεκλέρ, αποκλεισμός του Μάγκνουσεν - Τί θέσεις κατέλαβαν οι υπόλοιποι

Ο οδηγός της Ferrari Charles Leclerc κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη σεζόν F1 2024 στο Γκραν Πρι του Μονακό, βάζοντας τέλος στα χρόνια του πόνου στον αγώνα της πατρίδας του.

Ο Charles Leclerc κυριάρχησε από το pole position για να σπάσει επιτέλους τη φοβερή «κατάρα του Μονακό», με τον Oscar Piastri δεύτερο για τη McLaren και τον Carlos Sainz τρίτο.

Συμπεράσματα από το Grand Prix του Μονακό 2024

Αφού ο Τζένσον Μπάτον έβαλε τέλος στην πολύχρονη αναμονή του για την παρθενική του νίκη στην F1 στο Γκραν Πρι της Ουγγαρίας το 2006, ο σπουδαίος εικονογράφος των αγώνων αυτοκινήτου Τζιμ Μπάμπερ δημιούργησε ένα διάσημο σκίτσο.

Απεικόνιζε τον Button να σφίγγει το τρόπαιο του νικητή και να ρίχνει μια ματιά πάνω από τον ώμο του για να κοιτάξει μια γιγαντιαία μαϊμού που καθόταν στην πλάτη του.

Η F1 είχε μερικές τέτοιες στιγμές τις τελευταίες εβδομάδες, ιστορίες με ταλαντούχους οδηγούς που διεκδικούσαν νίκες που τους άξιζαν από καιρό και έδιναν νέα πνοή και ανανέωναν το ενδιαφέρον σε ένα άθλημα που κινδύνευε να γίνει μπαγιάτικο υπό την ατελείωτη βασιλεία του Max Verstappen και της Red Bull.

Πρώτα ήρθε η πρώτη νίκη του Lando Norris στο Μαϊάμι -μετά από μια αναμονή μόλις τριών αγώνων μικρότερη από εκείνη του Button- και τώρα έρχεται ο Charles Leclerc να σπάσει το μακρύ σερί της ατυχίας του στον αγώνα της πατρίδας του.

Ο Norris γλέντησε μέχρι αργά τη νύχτα στο Μαϊάμι πριν από τέσσερις εβδομάδες και ο Leclerc θα κάνει αναμφίβολα το ίδιο, αλλά και στις δύο περιπτώσεις ο πραγματικός νικητής ήταν η ίδια η F1.

Όλοι γνωρίζουν ότι το Γκραν Πρι του Μονακό είναι η μεγαλύτερη δοκιμασία για έναν οδηγό αγώνων – ικανότητα, κρίση, αφοσίωση και όλα τα υπόλοιπα – αλλά συχνά λειτουργεί και ως ένα ενδιαφέρον μέτρο της προσωπικής του εξέλιξης.

το 2018, για παράδειγμα, που ο Verstappen αντιμετώπισε το μοναδικό μεγάλο εμπόδιο της αναπόφευκτης ανόδου του, το ατύχημά του στην πισίνα στην τελευταία προπόνηση, το οποίο τον απέκλεισε από τις κατατακτήριες δοκιμές εκείνο το απόγευμα, αντιπροσωπεύοντας τον πυθμένα μετά από ένα γεμάτο λάθη ξεκίνημα της σεζόν.

Όταν επέστρεψε τρία χρόνια αργότερα για να κυριαρχήσει από την pole position, παίρνοντας το προβάδισμα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα για πρώτη φορά στην καριέρα του, υπήρχε μια ξεχωριστή αίσθηση ταξιδιού.

Κατά κάποιο τρόπο φαινόταν πάντα σημαντικό το γεγονός ότι το ατύχημα του Leclerc στις κατατακτήριες δοκιμές του Μονακό 2021, το οποίο ως γνωστόν του στέρησε τη θέση του στην pole position 24 ώρες αργότερα, όχι μόνο συνέβη στο ίδιο ακριβώς σημείο αλλά και στο ίδιο ακριβώς στάδιο της καριέρας του με τον Verstappen.

Όπως ο Max το 2018, έτσι και ο Charles το 2021 ήταν ένας οδηγός που δεν γνώριζε ακόμα τη δύναμή του και δεν είχε βρει ακόμα πώς να αξιοποιήσει και να διοχετεύσει όλο το τεράστιο ταλέντο και τις δυνατότητές του με καταστροφικά αποτελέσματα.

Παραμένει ατελής, ωστόσο μπορεί αυτή να είναι μια βασική στιγμή-ορόσημο στην πορεία του για να έχει σταθερή πρόσβαση σε ένα επίπεδο απόδοσης που μοιάζει με το Max;

Έφυγε από την ολομέτωπη επίθεση στο Gilles Villeneuve, που συνεχώς ακροβατούσε μεταξύ θριάμβου και καταστροφής, και ο Leclerc του Μονακό 2024 ήταν αισθητά πιο μετρημένος και συγκρατημένος, έχοντας εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο και την ομάδα γύρω του.

Οι παραδοσιακές ανησυχίες για το Μονακό – ότι ένα μόνο Αυτοκίνητο Ασφαλείας ανά πάσα στιγμή θα μπορούσε να αλλάξει την εικόνα του αγώνα και ότι οι οδηγοί περιγράφουν συχνά την αίσθηση ότι το χάσμα μεταξύ των εμποδίων μειώνεται με κάθε γύρο που περνάει – εξακολουθούσαν να υπάρχουν.

Ωστόσο, ο κίνδυνος που τόσο συχνά καταδίωκε τον Λεκλέρκ σε αυτούς τους δρόμους είχε εξαφανιστεί. Όλα έμοιαζαν τόσο… άνετα.

Ήταν αυτός ο έλεγχος που ξεχώριζε περισσότερο και, για άλλη μια φορά, οι παραλληλισμοί με τον Verstappen να ανθίζει μπροστά στα μάτια μας το 2021, τρία χρόνια μετά από το χαμηλότερο σημείο του, ήταν αναπόφευκτοι.

Και έτσι στο τέλος, μετά από όλη τη θλίψη και τα δάκρυα των προηγούμενων παραλίγο ατυχημάτων στο Μονακό, η μαϊμού στην πλάτη του Leclerc κατέληξε να μάθει με σαφήνεια πού να πάει.

Έρχεται ένα σημείο στην παρακμή ενός οδηγού αγώνων όπου πρέπει να μπει στην εξίσωση το στοιχείο της φροντίδας ως καθήκον.

Εάν ο οδηγός δεν είναι σε θέση να εντοπίσει τα σημάδια και να αναγνωρίσει ότι η δύναμή του εξασθενεί – και, στη χειρότερη περίπτωση, να γίνει επικίνδυνος για τον εαυτό του και τους γύρω του – η ευθύνη θα πρέπει να βαρύνει τους εργοδότες του και να το κάνουν για λογαριασμό του.

Η ομάδα της Haas έχει βρεθεί να υστερεί σε αυτόν τον τομέα στο παρελθόν με τον Romain Grosjean, στον οποίο επιτράπηκε να συνεχίσει, ακόμη και όταν τα λάθη γίνονταν όλο και πιο συχνά, και αυτό δεν είχε πολύ καλό τέλος.

Η φωτιά του Grosjean στο Bahrain 2020 ήταν μια από τις πιο σοκαριστικές στιγμές της F1 αυτόν τον αιώνα – όμως βγάζοντας έξω το ανθρώπινο συναίσθημα και το δράμα, η ουσία του όλου συμβάντος ήταν ένα τρομερό, και δυστυχώς όχι ασυνήθιστο, λάθος.

Πάμε τώρα στον Kevin Magnussen, ο οποίος, όπως και ο πρώην συμπαίκτης του, παραπαίει εδώ και αρκετό καιρό χωρίς να του χτυπήσει κανείς την πόρτα για αποχώρηση.

Με τις φήμες να φουντώνουν κάθε χρόνο ότι τα μονοθέσια έχουν ξεπεράσει αυτούς τους δρόμους, εδώ και μερικά χρόνια το Grand Prix του Μονακό βρίσκεται συνεχώς υπό συζήτηση για τη θέση του στο ημερολόγιο της Formula 1.

Ο Magnussen ουσιαστικά πυροδότησε αυτό το περιστατικό την Κυριακή, βάζοντας απερίσκεπτα την εμπρός του αεροτομή σε ένα κενό που, λόγω των φυσικών στροφών της πίστας, θα έκλεινε σύντομα από τον Sergio Perez. Ευτυχώς όμως χωρίς καταστροφικές συνέπειες που σαν αποτέλεσμα θα έφερναν στο προσκήνιο πάλι αυτή τη δύσκολη συζήτηση για τη θέση του Μονακό στο ημερολόγιο της Formula 1.

Ήταν μια φρικτή λανθασμένη εκτίμηση, «αχρείαστη» (όπως την χαρακτήρισε ο συμπαίκτης του, Nico Hulkenberg, μέσω του ραδιοφώνου της ομάδας) καθώς συνέβη λίγο μετά την περίοδο όπου ο Magnussen βρέθηκε στο χείλος της τιμωρίας με απαγόρευση αγώνα για τις αμυντικές του τακτικές στο Μαϊάμι.

Μόλις το περασμένο Σαββατοκύριακο στην Ίmola, ο διευθυντής της ομάδας Haas, Ayao Komatsu, αποκάλυψε πως είχε συζητήσεις με τον Magnussen μετά από εκείνο τον αγώνα, με αμοιβαία επίγνωση ότι ένας αποκλεισμός δεν συμφέρει κανέναν τους.

Και επειδή δεν συμφέρει, και επειδή ο συμπαίκτης του είναι ο μόνος οδηγός στον οποίο μπορεί να βασιστεί η Haas για να σκοράρει σταθερά βαθμούς αυτές τις μέρες, ο Magnussen έχει υποβιβαστεί στη θέση του σωματοφύλακα του Hulkenberg.

Το τρέχον σύστημα βαθμών ποινής που εφαρμόζεται στη Formula 1 είναι περισσότερο μέτρο ανικανότητας παρά ασφάλειας, γι’ αυτό και κανείς δεν έχει φτάσει ούτε κατά διάνοια σε απαγόρευση αγώνα στα 10 χρόνια από την εισαγωγή του.

Είναι όλοι πολύ καλοί, πολύ πονηροί οδηγοί για να ξεπεράσουν τα όρια. Επομένως, δίνει πολύ αρνητική εικόνα για τον Magnussen που έχει φτάσει πιο κοντά από τους περισσότερους σ’ αυτό το ενδεχόμενο.

Το να απειλούνται με αποκλεισμό είναι ένα πράγμα, αλλά πάντα αμφισβητείτο κατά πόσο, αν τα πράγματα έφταναν στο απροχώρητο, η FIA θα το εφάρμοζε πραγματικά.

Ειδικά σε αυτή την εποχή όπου δίνεται τόση έμφαση στους οδηγούς και τις προσωπικότητές τους – όλοι τους σταρ του Netflix, με κάποιους να αποτελούν βασικό στοιχείο της ελκυστικότητας της F1 σε ορισμένα μέρη του κόσμου.

Η ανεξήγητη απόφαση, λοιπόν, να μην ληφθούν περαιτέρω μέτρα, τα είπε όλα.

Και αν όχι τώρα, τότε πότε;

Στους διαιτητές υπενθυμίζεται συχνά να κρίνουν το περιστατικό, όχι την έκβαση, ωστόσο η εικόνα της Red Bull του Perez, τσαλακωμένη και γυμνωμένη, ήταν αρκετή για να στείλει μια σκληρή υπενθύμιση ότι τέτοιοι απερίσκεπτοι αγώνες είναι απαράδεκτοι.

Αν οι υπεύθυνοι δεν τον αποκλείσουν, ίσως η Haas θα έπρεπε να κάνει μια χάρη στον Magnussen και να το κάνει αντί για αυτούς.

Δεν μπορεί να συνεχίσει έτσι. Δε μπορούν να τον αφήσουν.

Πιάστηκε επιτέλους η Red Bull; Είναι περίπλοκο

Άρα, μήπως αυτό είναι;

Μετά το σόου του Max των τελευταίων εποχών, μπορεί επιτέλους να κηρυχθεί το τέλος της εποχής των παγετώνων, με τη Formula 1 έτοιμη να επιστρέψει σε μια κατάσταση ανταγωνιστικότητας στην κορυφή;

Έπιασαν επιτέλους τη Red Bull;

Είναι περίπλοκο. Και εξαρτάται από το τι εννοείς με το «έπιασαν».

Άλλωστε, πέρασε μόλις ένας μήνας από τότε που ο Verstappen πραγματοποίησε μία από τις πιο συντριπτικά κυρίαρχες εμφανίσεις του τα τελευταία δύο χρόνια στην Κίνα.

Ακόμα και με τις σημαντικές αναβαθμίσεις που τοποθετήθηκαν από τη Ferrari και τη McLaren τις προηγούμενες εβδομάδες – κάτι στο οποίο αναφέρθηκε ο ίδιος ο Max το Σάββατο όταν ρωτήθηκε από τα μέσα ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένου του PlanetF1.com, για να εξηγήσει τι είχε αλλάξει από τη Σανγκάη – έχει αλλάξει πραγματικά ο ανταγωνισμός τόσο δραστικά σε τόσο λίγο χρόνο;

Πιάστηκαν; Ή μήπως απλά ξεσκεπάστηκαν;

Είναι πιο πιθανό ότι οι τελευταίοι αγώνες έθεσαν το καθένα του δικού του σετ προκλήσεων, τις οποίες η Red Bull δυσκολεύτηκε να ξεπεράσει.

Ας πάρουμε για παράδειγμα το Μαϊάμι, όπου η δύσκολη σχέση μεταξύ των ελαστικών και της ολισθηρής επιφάνειας της πίστας – πιθανώς συνέπεια της επεξεργασίας της πίστας με νερό υψηλής πίεσης που είχε λάβει το γκραν πρι από το 2023 – διασφάλισε ότι εκείνο το Σαββατοκύριακο κέρδισε όποιος δυσκολεύτηκε λιγότερο.

Με κανέναν να νιώθει πραγματικά άνετα – και με περιορισμένο χρόνο δοκιμών για να βελτιστοποιηθούν οι ρυθμίσεις σε ένα sprint weekend – ήταν σχεδόν θέμα του ποιος ήταν καλύτερα προετοιμασμένος όταν αυτό είχε τη μεγαλύτερη σημασία.

Αυτός αποδείχθηκε να είναι ο Norris, ο οποίος, ως υπενθύμιση για το πόσο απρόβλεπτο ήταν εκείνο το Σαββατοκύριακο, βρισκόταν πολύ μακριά από το ρυθμό στις κατατακτήριες καταλήγοντας μόνο πέμπτος.

Ίmola; Ρυθμίσεις, ρυθμίσεις, ρυθμίσεις.

Σε μια πίστα που απαιτεί αυξημένη απόσταση από το έδαφος για να αντιμετωπίσει τα κράσπεδα και τους φυσικούς κυματισμούς της διαδρομής, η Red Bull πέρασε το πρώτο μισό του Σαββατοκύριακου να απομακρύνεται από τις ρυθμίσεις που είχε φέρει αρχικά για να καταπολεμήσει την φθορά των ελαστικών, σε μια απελπισμένη αναζήτηση μιας κάπως ικανοποιητικής μέσης λύσης πριν τις κατατακτήριες. Με τον Sebastien Buemi να δουλεύει όλη νύχτα στον προσομοιωτή την Παρασκευή για να βγάλει τη Red Bull από τη δύσκολη θέση, η κάπως ικανοποιητική λύση αποδείχθηκε αρκετή τελικά καθώς ο Verstappen άντεξε τις επιθέσεις της McLaren τόσο το Σάββατο όσο και την Κυριακή.

Μονακό; Αυτό ήταν σαν το Singapore του 2023 ξανά, με τα κράσπεδα, τις αλλαγές στις κλίσεις και τις ανωμαλίες να εκμεταλλεύονται τη μία βασική – και σαφώς ανεπίλυτη – αδυναμία της Red Bull. Δεν είναι κάτι καινούργιο, μας είπε ο Max, καθώς αποτελούσε χαρακτηριστικό των μονοθεσίων του 2022/23. Η διαφορά αυτή τη φορά; Οι αντίπαλοι είναι πλέον εκεί για να τους τιμωρήσουν.

Και τα σημάδια ήταν εκεί πέρυσι, αν τα κοιτάζαμε αρκετά προσεκτικά, καθώς ο Verstappen αναγκάστηκε να καταφύγει σε δυσάρεστα άκρα για να απομακρύνει την απειλή του Fernando Alonso στην Aston Martin.

Πώς λοιπόν θα επηρεάσουν οι επερχόμενοι αγώνες αυτή την επεκτεινόμενη, σύνθετη εικόνα;

Με τις ανωμαλίες και τα κράσπεδα να αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του σκηνικού στο Μόντρεαλ, ο Καναδάς έχει ήδη την όψη ενός ακόμη απαιτητικού Σαββατοκύριακου σε μια πίστα όπου ο Verstappen περιέγραψε ήδη τη Red Bull ως «όχι φανταστική» το 2023.

Όλοι οι δρόμοι, λοιπόν, οδηγούν στη Βαρκελώνη – αυτόν τον σπουδαίο δείκτη των δυνατών σημείων και των αδυναμιών ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου – για να καθοριστεί πού βρίσκεται πραγματικά ο καθένας.

Δεδομένου ότι η πίστα του Grand Prix της Ισπανίας φαινόταν σχεδόν ειδικά σχεδιασμένη για την περσινή RB19, καθώς ο Verstappen κέρδισε από την pole position με διαφορά 24 δευτερολέπτων, δεν υπάρχει πιθανότητα η Βαρκελώνη να κολακεύσει στην πραγματικότητα τη Red Bull, να διογκώσει το πλεονέκτημά της και να θέσει ξανά περισσότερα ερωτήματα παρά απαντήσεις;

Είναι περίπλοκο, βλέπετε…

Η Red Bull δεν μπορεί να αντέξει ξανά ο Sergio Perez να γίνει απλώς ένας επιβάτης

Τουλάχτον πέρυσι ήταν γρήγορο και ανώδυνο, η Red Bull χτύπησε στον φράχτη του Ste Devote με μόλις έναν γύρο στο κοντέρ.

Αυτή τη φορά; Η αποχώρηση του Sergio Perez από τις Q1 στο Μονακό ήταν μεγάλη, επίπονη και βασανιστική, η απόλυτη ταπείνωση.

Πρώτος γύρος! Όχι.

Άλλος ένας! Ξαναπροσπάθησε.

Άλλος ένας! Αυτή είναι η 18η θέση, Checo. 18η.

Και πιο αργός ακόμα και από την Williams του Logan Sargeant. Πώς στο καλό τα κατάφερες αυτά; Εμπειρία.

Οι συνθήκες μπορεί να είναι διαφορετικές, αλλά μετά την αποτυχία του να φτάσει στο Q3 για δύο συνεχόμενα Σαββατοκύριακα (ακόμα και μακριά από το να φτάσει το περσινό ρεκόρ των πέντε αποτυχιών), οι σειρήνες κινδύνου χτυπούν όλο και πιο δυνατά, καθώς ο Perez μπαίνει στην πλέον παραδοσιακή του μέση-περίοδο αγωνιστικής κάμψης.

Και με τον ανταγωνισμό να γίνεται όλο και πιο στενός στην κορυφή – σε αυτό μπορούμε να είμαστε σίγουροι – είναι απίθανο η Red Bull να είναι τόσο συγχωρετική όσο το 2023.

Με την λάμψη της πιο κυρίαρχης σεζόν στην ιστορία πέρυσι, η Red Bull θα μπορούσε να πείσει τον εαυτό της ότι η προβληματική σεζόν του Checo στην πραγματικότητα είχε τα οφέλη της, απελευθερώνοντας τον Verstappen να φτάσει σε άνευ προηγουμένου ύψη, αφού οι δύο νίκες του Perez στους πρώτους τέσσερις αγώνες απείλησαν στιγμιαία την ειρήνη εντός της ομάδας.

Επιστρέφοντας στο να είναι απλά ο Sergio Perez – αδιάφορος, αργός, ασταθής – επέτρεψε στον Max Verstappen να είναι ο Max Verstappen.

Αυτή η δυναμική ήταν καλή όσο η Red Bull παρέμενε αήττητη στην κορυφή, ωστόσο μετά την ανάδυση της McLaren και της Ferrari – και οι δύο με οδηγικά δίδυμα για ζήλια – τώρα χρειάζονται τον Perez να αναλάβει έναν πιο παραδοσιακό ρόλο υποστηρικτή.

Το να αποκλείεται στο πρώτο στάδιο των κατατακτήριων και να μπλέκεται σε ανόητα ατυχήματα στον πρώτο γύρο με οδηγούς του επιπέδου του Kevin Magnussen, δεν είναι πλέον ανεκτό.

Για πρώτη φορά από το 2021, πρέπει να είναι ένας ενεργός πρωταγωνιστής, όχι απλώς ένας επιβάτης – να προστατεύει τον Verstappen, να αναλαμβάνει δράση κάθε φορά που ο Max αντιμετωπίζει προβλήματα και να παίρνει βαθμούς μακριά από τους Leclerc, Norris και τους υπόλοιπους όσο πιο συχνά γίνεται.

Και αν δεν μπορεί να το κάνει αυτό;

Με τον Perez να είναι ακόμα χωρίς συμβόλαιο για του χρόνου, η Red Bull απλά θα πρέπει να βρει κάποιον που μπορεί.

Ο Carlos Sainz μπήκε στη συζήτηση.

Η «συνεργασία» Ocon/Gasly συνοψίζει την ανικανότητα της Alpine

Οποιοσδήποτε θα μπορούσε να είχε πει στα ανώτερα στελέχη της Alpine πριν από δύο χρόνια ότι το να βάλει μαζί τους Esteban Ocon και Pierre Gasly δεν θα ήταν πολύ καλή ιδέα.

Υπήρχε πάρα πολύ υποβόσκων θυμός, πάρα πολύ προσωπικό ιστορικό που χρονολογείται από τα νεανικά τους χρόνια, για να μπορέσει ποτέ να προκύψει μια παραγωγική συνεργασία μεταξύ αυτών των δύο.

Και παρόλα αυτά το έκαναν ούτως ή άλλως.

Έτσι, την ημέρα που ο Gasly υπέγραψε ως συμπαίκτης του Ocon για το 2023, η Alpine υπέγραψε επίσης για στιγμές σαν την Portier στον πρώτο γύρο του Grand Prix του Μονακό. Για να δεις τι λέει ο λαός, «ό,τι σπέρνεις, θερίζεις»…

Θα είχε κάνει ο Ocon την κίνηση που έκανε στον Gasly σε οποιονδήποτε άλλο οδηγό από οποιαδήποτε άλλη ομάδα, με τόση δύναμη και κακία;

Εάν ο Ocon δεν χρειάζεται συνήθως πρόσκληση για να αφήσει το στίγμα του σε έναν συμπαίκτη – ορμώντας με χαρά σε οποιαδήποτε ευκαιρία όχι μόνο να αποκτήσει πλεονέκτημα για τον εαυτό του αλλά και να ενοχλήσει τον άλλον – αυτή η ενστικτώδης εχθρότητα αυξάνεται μόνο με τη γνώση ότι είναι ο παλιός φίλος του Pierre στο μονοθέσιο-αδελφό.

Ο κίνδυνος τα πράγματα να γίνουν προσωπικά και άσχημα υπάρχει κάθε φορά που βρίσκονται κοντά στην πίστα. Πραγματικά δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη, κυρίως στους προϊσταμένους τους.

Έτσι, ο Bruno Famin, ο τελευταίος σε μια μακρά σειρά άτυχων αρχηγών ομάδων της Alpine/Renault, μπορεί να φωνάζει για πάντα για «συνέπειες» και «σκληρές» αποφάσεις, ωστόσο όσο οι Ocon και Gasly οδηγούν το ίδιο μονοθέσιο, είναι απλώς ένας θεατής σε μια συνεχιζόμενη μάχη δρόμου.

Θα πρέπει να είναι μέρος της περιγραφής εργασίας ενός αρχηγού ομάδας της Alpine F1 να αντιμετωπίζει τις συνέπειες τέτοιων περιστατικών χωρίς να φουντώνει περαιτέρω τις φλόγες με τόσο έντονη γλώσσα.

Οι ομάδες της F1 στην τρέχουσα κατάσταση της Alpine συχνά μιλούν για τη σημασία της ομαδικής εργασίας για να επιστρέψουν στην πίστα, ωστόσο ο Famin δεν μπορεί καν να το βασιστεί αυτό από τους οδηγούς του.

Αυτό το ζευγάρι των «συμπαικτών» συνοψίζει όλο το λυπηρό χάλι που έχει γίνει αυτή η κάποτε περήφανη ομάδα.

Και τι ακριβώς βλέπει η Audi στον Ocon – που λέγεται ότι εμφανίζεται περίοπτη στη λίστα των εναλλακτικών τους επιλογών εάν ο Sainz είναι αδύνατος για το 2025, παρά το γεγονός ότι είναι ένας από τους λιγότερο δημοφιλείς οδηγούς στο grid με ένα από τα χαμηλότερα προφίλ – είναι μαντέψτε το.

Κάτι πρέπει να αλλάξει στην Aston Martin

Σε τέτοιες στιγμές, όλοι μέσα στην Aston Martin πρέπει να πάρουν μια βαθιά ανάσα και να υπενθυμίσουν ο ένας στον άλλον ότι τίποτα δεν έχει πραγματικά σημασία μέχρι το 2026. Με την Παρασκευή στο Μονακό να σηματοδοτεί ακριβώς 12 μήνες από την ανακοίνωση της συνεργασίας με τη Honda, η ομάδα έχει έναν σαφή χάρτη προς την κορυφή που έχει σχεδιαστεί για τον επόμενο κανονιστικό απολογισμό της F1.

Οτιδήποτε πετύχουν μέχρι τότε είναι πραγματικά μπόνους.

Ωστόσο, πώς μπορεί η Aston Martin να προσεγγίσει το 2026 με οποιαδήποτε αυτοπεποίθηση αφού η πρόοδός της έχει σταματήσει τόσο ανησυχητικά; Όταν κάθε προσπάθεια αναβάθμισης του μονοθεσίου κατά το τελευταίο έτος, με μη έμπειρο μάτι, έμοιαζε με υποβάθμιση;

Το 2026 αναμφίβολα θα φέρει ευκαιρίες, αλλά είναι στο χέρι της ομάδας να τοποθετηθεί έτσι ώστε να τις εκμεταλλευτεί.

Και ελάχιστα πράγματα σχετικά με την πορεία της Aston Martin από τον περασμένο Μάιο εμπνέουν την πίστη ότι αυτοί – και όχι η Mercedes, η Ferrari, η Red Bull και η νέα τους διαίρεση Powertrains – θα είναι αυτοί που θα το πετύχουν.

Όταν ο Alonso τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Verstappen εδώ το 2023 – μετανιώνοντας σιωπηλά την απόφαση να μπει για άλλο ένα σετ στεγνών ελαστικών την ώρα που η βροχή στο Μονακό εντεινόταν – ένιωθε σαν να ήταν θέμα χρόνου η 33η του νίκη στη F1, μια δεκαετία μετά την τελευταία του.

Ωστόσο, μετά από δύο αποκλεισμούς στην Q1 μέσα σε διάστημα επτά ημερών, ξαφνικά μοιάζει τόσο μακριά όσο ποτέ άλλοτε.

Η αντίδραση του Lawrence Stroll στην τελευταία απογοητευτική αναβάθμιση στην Ίmola το περασμένο Σαββατοκύριακο έχει περιγραφεί ως ηφαιστειακή σε ορισμένους κύκλους και συνέβη ένα Σαββατοκύριακο που ο ιδιοκτήτης της ομάδας Aston Martin συζήτησε εκτενώς με τον Mattia Binotto, τον διευθυντή της Ferrari, σύμφωνα με αναφορές στην Ιταλία.

Με τον Jonathan Wheatley, τον αθλητικό διευθυντή της Red Bull και την κινητήρια δύναμη πίσω από τις απαράμιλλες επιδόσεις της ομάδας στα pit stop, να φημολογείται επίσης ότι εξετάζει μια μετακίνηση στη διοίκηση ομάδας, η πίεση αυξάνεται στον νυν αρχηγό της ομάδας Mike Krack.

Στις πιο ήρεμες στιγμές του, ο κύριος Stroll πρέπει σίγουρα να εξετάσει τον αντίκτυπο που είχε ο Fred Vasseur στη Ferrari τους τελευταίους 18 μήνες. Η ηγεσία του Vasseur, που ξεχειλίζει από ιδέες και αίγλη, έχει αποδεδειγμένα μεταμορφώσει την πορεία της Scuderia. Ίσως ήρθε η ώρα να εξεταστεί ένας παρόμοιος αντίκτυπος στην Aston Martin.

Θα μπορούσε ο Binotto, ένας τρομακτικά ταλαντούχος και δημιουργικός μηχανικός που αδικείται άσχημα από τον τρόπο που τελείωσε η καριέρα του στη Ferrari, να είναι αυτό το πρόσωπο για την Aston Martin;

Κάτι πρέπει να αλλάξει.

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε