F1: Εβγάλε επίσημη ανακοινώση στην οποία αναφέρεται στα όσα έγιναν στο Grand Prix του Qatar και εξηγεί τις αποφάσεις της σχετικά με τα safety cars άλλα και την ποινή stop – go 10 δευτερολεπτών στον Lando Norris
To Grand prix του Qatar περιλαμβάνει μια σειρά από περιεργά περιστατικά, από τα safety cars που άργησαν να βγουν μέχρι τις σκληρές αποφάσεις και ποινές της επιτροπής στους οδηγούς.
Η καταστάση αυτή έφερε έντονες αντιδράσεις, με την FIA να βγάζει ανακοίνωση που προσπαθεί να εξηγήσει τη συλλογιστική πίσω από τις αποφάσεις και τη βαρήτητα των ποινών στους οδηγούς.
F1 -FIA: «Γιατί δεν βγάλαμε safety car αμέσως»
Το πρώτο περιστατικό συνέβη νωρίς, όταν ο πλευρικός καθρέπτης του μονοθέσιου που οδηγούσε ο Alex Albon, αποκολλήθηκε και έπεσε στην πίστα, στην πρώτη στροφή, ο διεθυντής του αγώνα Rui Marques αποφάσισε να μην βγει αμέσως safety car άλλα σήκωσε διπλές κίτρινες σημαίες.
Τελικά, ο πλευρικός καθρέπτης που παρέμεινε στην πίστα χτύπηθηκε από το μονοθέσιο του Valtteri Bottas, διαλύθηκε και η FIA αποφάσισε να βγάλει το safety car.
H εξήγηση της επιτροπης για την απόφαση της αυτής στην ανακοίνωση ήταν:
– Συνήθως, το αυτοκίνητο ασφαλείας δεν χρησιμοποιείται όταν υπάρχει μικρή ποσότητα θραυσμάτων εκτός αγωνιστικής γραμμής.
– Ωστόσο, τα εκτεταμένα θραύσματα που προκλήθηκαν όταν ένα αυτοκίνητο χτύπησε τον καθρέφτη και τα κλαταρίσματα που ακολούθησαν, δήγησαν στην απόφαση για την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας.
– Η χρήση Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας (VSC) δεν θα ήταν αποτελεσματική, καθώς τα μονοθέσια παραμένουν διασκορπισμένα, καθιστώντας αδύνατο να απομακρύνουν οι αγωνοδίκες τα θραύσματα εγκαίρως.
– Η FIA επανεξετάζει συνεχώς τις μεθόδους και τις διαδικασίες της και θα αναλύσει περαιτέρω αυτή τη συγκεκριμένη περίπτωση. Θα συζητήσει το συμβάν με τις ομάδες για να διαπιστώσει αν χρειάζεται να ακολουθηθεί διαφορετική προσέγγιση στο μέλλον.
Σοβαρό ζήτημα ασφάλειας το περιστατικό με το Lando Norris
Όταν σηκώθηκαν οι διπλές κίτρινες σημαίες, η επιτροπή αποφάσισε ο πως ο Lando Norris δεν επιβράδυνε με αποτελέσμα να του δοθεί ποινή stop – go 10 δευτερολέπτων, κάτι που έφερε πολλές αντιδράσεις. Εδώ θυμίζουμε πως η McLaren, μπορούσε να κλειδώσει το πρωτάθλημα κατασευαστών ήδη από το GP του Qatar, στερώντας στην Ferrari την ευκαιρία να πάει τον αγώνα στο Abu Dhabi.
Κάτι που τέλικα δεν έγινε, αφού ο Leclerc τελειώσει 2ος, εκμεταλλευόμενος την ποινή του Norris, ο οποίος καταφέρε απλώς να μπει δεκάδα.
Σχετικά με το συγκεκριμένο περιστατικό, η FIA είπε πως η οδήγηση του Lando Norris στο συγκεκριμένο σήμειο έθετε σοβαρό ζήτημα ασφάλειας.
Συγκεκριμένα, είπε:
– Η ποινή που επιβλήθηκε ήταν πλήρως σύμφωνη με τις κατευθυντήριες γραμμές που κοινοποιήθηκαν στις ομάδες στις στις 19 Φεβρουάριου.
– Παράβαση υπό διπλές κίτρινες σημαίες θεωρείται σοβαρός κίνδυνος για την ασφάλεια, γι’ αυτό και επιφέρει τόσο αυστηρή ποινή.
Σχετικά, με το δεύτερο safety car, υπήρχε θέμα στα φώτα. Συγκεκριμένα, η ανακοίνωση ανέφερε:
– Παρουσιάστηκε βλάβη στα φώτα του αυτοκινήτου ασφαλείας.
– Όλες οι ομάδες ενημερώθηκαν προφορικά ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας θα έμπαινε στα pits, και η επανεκκίνηση πραγματοποιήθηκε κανονικά.
– Η αιτία της βλάβης εντοπίστηκε και διορθώθηκε, αλλά, για λόγους ασφαλείας, το αυτοκίνητο ασφαλείας αντικαταστάθηκε με το εφεδρικό πριν την τρίτη του έξοδο.