Site icon TheCars.gr

Ευρώπη: Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αλλάζουν τα δεδομένα

Cupra Tavascan

Κάθε ημέρα ενισχύεται ο ρόλος της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ανάπτυξη της Ευρώπης.

Οι χώρες που διαθέτουν εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτων έχουν τον πρώτο λόγο, ακόμη και στην εκλογή του πρόεδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, για να ενισχύσει τη θέση της στην κούρσα της ψηφοφορίας και να αναδειχθεί για δεύτερη συνεχή φορά πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έριξε στη μάχη και την υπόθεση με τα ηλεκτρονικά καύσιμα.

Η Φον ντερ Λάιεν προτείνει τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν ηλεκτρονικά καύσιμα να πωλούνται στην Ε.Ε. και μετά το 2035. Πρόκειται για αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα που, αντί να καταναλώνουν τα ορυκτά καύσιμα (βενζίνη, ντίζελ), θα καταναλώνουν τα ακριβότερα ηλεκτρονικά καύσιμα.

Αυτή η θέση της, αλλάζει τα δεδομένα στον προγραμματισμό της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, γιατί μέχρι τώρα οι κατασκευαστές αυτοκινήτων είχαν συμφωνήσει με την Ε.Ε. να σταματήσει η πώληση των αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα το 2035.

Από το 2035 θα πωλούνται μόνο αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων κάθε τύπου όσον αφορά την τεχνολογία παραγωγής ενέργειας. Η Φον ντερ Λάιεν δήλωσε, ότι θα πιέσει να εξαιρεθούν τα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καύσιμα από την αρχική απόφαση. Η πρότασή της μοιάζει με εκείνη που πρότεινε το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Τα ηλεκτρονικά καύσιμα (e-fuels) είναι μια κατηγορία συνθετικών καυσίμων. Κατασκευάζονται χρησιμοποιώντας δεσμευμένο διοξείδιο του άνθρακα ή μονοξείδιο του άνθρακα, μαζί με υδρογόνο που λαμβάνεται από νερό που διασπάται από πηγές ηλεκτρικής ενέργειας χαμηλών εκπομπών άνθρακα, όπως η αιολική, η ηλιακή και η πυρηνική ενέργεια.

Η διαδικασία χρησιμοποιεί διοξείδιο του άνθρακα στην κατασκευή και απελευθερώνει περίπου την ίδια ποσότητα διοξειδίου του άνθρακα στον αέρα όταν καίγεται το καύσιμο, για ένα συνολικό αποτύπωμα χαμηλού άνθρακα. Τα ηλεκτρονικά καύσιμα αποτελούν επομένως μια επιλογή για τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τις μεταφορές, ιδιαίτερα για τις εμπορευματικές, θαλάσσιες και αεροπορικές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων.

Προτείνεται για να αντικαταστήσουν τη μεθανόλη και το ντίζελ, καθώς και άλλες αλκοόλες και αέρια που περιέχουν άνθρακα, όπως το μεθάνιο και το βουτάνιο. Υπάρχουν όμως και άλλα φλέγοντα θέματα, που θα απασχολήσουν την προεδρία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να μειώσει τους δασμούς στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που κατασκευάζονται στη Κίνα, αλλά ανήκουν στην γκάμα γερμανικών μαρκών. Αρχικά γίνονται προσπάθειες να επιβληθούν μικρότεροι δασμοί στο νέο αμιγώς ηλεκτρικό MINI Cooper E και στο επίσης αμιγώς ηλεκτρικό Cupra Tavascan, που κατασκευάζονται στην Κίνα και εισάγονται στην Ευρώπη.

Η BMW και η VW πιέζουν για ευνοϊκότερη μεταχείριση στο θέμα των δασμών. Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, χωρίσθηκαν σε δύο στρατόπεδα στο θέμα των δασμών για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Τα 27 μέλη της Ε.Ε. έκαναν την καλύτερη επιλογή ανάλογα με τα συμφέροντά τους στο θέμα των δασμών των κινεζικών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σε ψηφοφορία που δεν δεσμεύει αλλά ασκεί επιρροή, δώδεκα μέλη της Ε.Ε. ψήφισαν υπέρ των δασμών, τέσσερα ψήφισαν κατά και έντεκα απείχαν.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συνεχίζει την έρευνά της για άλλους τρεις μήνες, σχετικά με τις κρατικές επιδοτήσεις στην εξέλιξη και κατασκευή των κινεζικών αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στο τέλος της έρευνάς της, θα ζητήσει δεσμευτική ψηφοφορία μεταξύ των μελών της Ε.Ε. και θα επιβληθούν οι δασμοί, εκτός εάν η ειδική πλειοψηφία των 15 χωρών-μελών που αντιπροσωπεύουν το 65% του πληθυσμού της Ε.Ε. καταψηφίσει.

Πηγή: Real.gr

Exit mobile version