Ετοιμάζεται η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari

Ετοιμάζεται η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Ferrari

Εκτιμώ ότι η Ferrari, «έχει την ευχή του Θεού». Ότι πιάνει γίνεται χρυσαφί. Λανσάρει κομψοτεχνήματα με την πλήρη έννοια του supercar, που μπαίνουν στα όνειρα μας και τα λιγουρευόμαστε. Κολυμπάει στα απίστευτα κέρδη. Σχεδόν το ένα τρίτο των νέων αγοραστών είναι κάτω των 40 ετών. Θεωρώ σοφή την απόφαση της να μην αυξήσει την παραγωγή της γιατί οφείλει να κρατήσει την μοναδικότητα που την έκανε διάσημη.

Τώρα όμως το μεγάλο στοίχημα για την μάρκα που διοικεί ο Ιταλός φυσικός και επιχειρηματίας Benedetto Vigna είναι το λανσάρισμα της πρώτης αμιγούς ηλεκτρικής Ferrari.

Τι καλύτερο; O διευθύνων σύμβουλος της Ferrari, δίνει λόγο μόνο στην οικογένεια Ανιέλι που κατέχει την Ferrari και δεν την πουλάει ούτε για «όλο το χρυσάφι του κόσμου».

Γεννημένος στην Potenza της Basilicata, μεγάλωσε στο γειτονικό δήμο της Pietrapertosa. Αποφοίτησε ως φυσικός από το Πανεπιστήμιο της Πίζας το 1993, το 1995 άρχισε να εργάζεται για την ST Microelectronics ξεκινώντας τη δέσμευση της εταιρείας στα μικροηλεκτρομηχανικά συστήματα.

Δημιούργησε πάνω από 100 εφευρέσεις

Είναι ο εφευρέτης ενός τρισδιάστατου αισθητήρα κίνησης που αρχικά εφαρμόστηκε στους αερόσακους των αυτοκινήτων. Αφού μειώθηκε το μέγεθος και το κόστος του, ο αισθητήρας χρησιμοποιήθηκε στον ασύρματο ελεγκτή της κονσόλας Nintendo Wii. Για αυτήν την εφεύρεση, η Vigna συμπεριλήφθηκε στη λίστα των δώδεκα υποψηφίων για το βραβείο «Ευρωπαίος Εφευρέτης 2010» που προωθείται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας. Στην καριέρα του έχει κατοχυρώσει περισσότερες από εκατό πατέντες. Στις 9 Ιουνίου 2021, ανακοινώθηκε ως ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Ferrari.

«Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της Ferrari εξελίσσεται όπως είχε προγραμματιστεί, αλλά για ορισμένες διαδικασίες είμαστε ακόμη και μπροστά από το χρονοδιάγραμμα», δήλωσε ο CEO Benedetto Vigna στους δημοσιογράφους την περασμένη Πέμπτη.

Ιταλικό supercar με μπαταρία

Η Ferrari βρίσκεται μπροστά από το χρονοδιάγραμμα όσον αφορά τη βελτίωση των εξαρτημάτων για το πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία ετοιμάζεται να λανσάρει το πρώτο της supercar με μπαταρία.

Η κορυφαία μάρκα στη κατηγορία των supercar, σημειώνει ταχύτερη πρόοδο από ό,τι αναμενόταν στον εντοπισμό σφαλμάτων ορισμένων ηλεκτρονικών εξαρτημάτων, επιτρέποντας στους τεχνικούς να αντιμετωπίσουν ορισμένα ζητήματα νωρίτερα από ό,τι συνήθως, και ενδεχομένως εξοικονομώντας χρόνο στη συνολική διαδικασία ανάπτυξης.

Ο Vigna, το στέλεχος που πρωτοστάτησε στους αισθητήρες που χρησιμοποιούνται σε δισεκατομμύρια iPhone, επιβεβαίωσε ότι η Ferrari βρίσκεται σε καλό δρόμο για να λανσάρει το πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό όχημα το τελευταίο τρίμηνο του 2025.

Νέο εργοστάσιο

Αυτή και αν δεν είναι μια σημαντική εξέλιξη. Η Ferrari κατασκευάζει ένα νέο εργοστάσιο για την κατασκευή υβριδικών και ηλεκτρικών υπεραυτοκίνητων στο Μαρανέλο, στη βόρεια Ιταλία, όπου έχει την έδρα της η εταιρεία. Ο Vigna είπε ότι το εργοστάσιο θα είναι έτοιμο τον Ιούνιο του 2024.

Κερδίζει γιατί αξίζει. Η Ferrari αύξησε την περασμένη Πέμπτη την πρόβλεψη της για ολόκληρο το έτος για δεύτερη φορά μέσα σε τρεις μήνες, αφού ανακοίνωσε ότι τα κέρδη για το τρίτο τρίμηνο ξεπέρασαν τις προσδοκίες των αναλυτών, λόγω της υψηλών τιμών πώλησης και της συνεχιζόμενης ελκυστικότητας των εξατομικευμένων προσθηκών στα αυτοκίνητά της.

«Το βιβλίο παραγγελιών παραμένει στα υψηλότερα επίπεδα, αντανακλώντας την ισχυρή ζήτηση σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές, καλύπτοντας και ολόκληρο το 2025», δήλωσε ο Vigna.

Ferrari SF90 Stradale

Άνοδο της εναλλακτικής πρόωσης

Η ηλεκτροκινηση στο πρώτο πλάνο. Καθώς η βιομηχανία των οχημάτων χαλαρώνει από την κατάσταση κρίσης των τελευταίων ετών (πρώτα Covid, μετά ελλείψεις τσιπ και ανταλλακτικών), υπάρχουν νέες προκλήσεις στον δρόμο προς την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές, νέα πρότυπα ασφαλείας και νέα επίπεδα εκπομπών. Αυτή και η επόμενη δεκαετία θα δούμε την άνοδο της εναλλακτικής πρόωσης και οι μαρκες πρέπει να επαναπροσδιορίσουν τις στρατηγικές τους, το παγκόσμιο αποτύπωμα και τις αγορές τους, αναφέρει το Automotive News Europe.

Ο Vigna είπε στους αναλυτές ότι όλα τα μοντέλα της Ferrari εκτός από ένα είναι ουσιαστικά sold out για τους επόμενους μήνες.

Υψηλή ζήτηση για τα υβριδικά

Οι υψηλότερες παραδόσεις στο τρίτο τρίμηνο αφορούν εκδόσεις  από την γκάμα των 296 και SF90, ενώ τα τετραθέσια 812 Competizione A και Purosangue βρίσκονταν σε φάση ανόδου. Το F8 Spider πλησίαζε στο τέλος του κύκλου ζωής του.

Ferrari Purosangue

Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων του τριμήνου περιελάβανε εννέα μοντέλα κινητήρων εσωτερικής καύσης και τέσσερα μοντέλα υβριδικών κινητήρων. Οι υβριδικές παραδόσεις έφτασαν το 51% των συνολικών πωλήσεων στο τρίμηνο.

Απίστευτα κέρδη

Η εταιρεία αναμένει τώρα τα προσαρμοσμένα κέρδη της προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) να φτάσουν τουλάχιστον τα 2,25 δις. ευρώ φέτος, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 2,19-2,22 δις. ευρώ.

Την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, το προσαρμοσμένο EBITDA της Ferrari αυξήθηκε κατά 37% στα 595 εκατ. ευρώ.

Έντσο Φερράρι

Η Ferrari, (επίσημη ονομασία: Ferrari S.p.A.) είναι ιταλική εταιρεία κατασκευής σπορ αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων. Στο παρελθόν ανήκε στον όμιλο της Fiat, καθώς ήταν οικονομικά ανεξάρτητη, απο τις 3 Ιανουαρίου 2016 έγινε ανεξάρτητη. Η έδρα της είναι στο Μαρανέλλο κοντά στη Μόντενα, στην επαρχία Μόντενα της Ιταλίας. Η ιστορία της, τυπικά ξεκινάει με την ίδρυση της Auto Avio Costruzioni από τον Έντσο Φερράρι, ο οποίος κατασκεύασε το πρώτο της αυτοκίνητο το 1940. Ωστόσο, η ίδρυση της εταιρείας ως κατασκευάστρια αυτοκινήτων συνήθως αναγνωρίζεται το 1947, όταν κατασκευάστηκε το πρώτο αυτοκίνητο με την επίσημη ονομασία «Ferrari».

Η πιο ισχυρή μάρκα

Η Ferrari είναι η πιο ισχυρή μάρκα ως αναγνωρίσιμο «σήμα» στον κόσμο, σύμφωνα με την Brand Finance. Το Μάιο του 2012, μία Ferrari 250 GTO του 1962 έγινε το πιο ακριβό αυτοκίνητο στην ιστορία, καθώς πωλήθηκε σε μια ιδιωτική συναλλαγή για ποσό 38.100.000 δολαρίων στον αμερικανό μεγιστάνα των επικοινωνιών Craig McCaw. Αργότερα, το 2018 αυτό το ρεκόρ καταρρίφθηκε από μία 250 GTO του 1964 που πουλήθηκε για 48.400.000 δολάρια σε δημοπρασία στο Μοντερέι της Καλιφόρνια, ενώ πιστεύεται ότι σε άλλες ιδιωτικές συναλλαγές αντίστοιχες GTO έχουν αλλάξει χέρια έως και για 70.000.000 δολάρια.

Δείτε επίσης

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Τεστ: Μπορείς να βρεις ποιο αυτοκίνητο θα γεμίσει πρώτο σε 20″; 

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Λάστιχα αυτοκινήτου: Το τεστ του νομίσματος που δείχνει αν πρέπει να τα αντικαταστήσετε

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

Πλύσιμο αυτοκινήτου στον ήλιο: 7 Λόγοι γιατί δεν είναι καλή ιδέα;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

4 Μύθοι για το ψυκτικό υγρό: Μπορώ να αναμείξω παλιό και νέο ψυκτικό υγρό;

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

F1: Ο εκνευρισμός του Φερστάπεν στο Ιταλικό GP και η σχέση του με τη Redbull

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε

Μπαταρία αυτοκινήτου: Πώς και πότε να την αποσυνδέσετε