Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Εξίσου αξιόπιστα με τα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα τα EVs.Μέση διάρκεια ζωής στα 18,4 έτη και 200.000 χλμ..12% μείωση σε πιθανότητα τεχνολογικής βλάβης ετησίως.
Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας διεθνούς πανεπιστημιακής μελέτης που διαπίστωσε ότι, ακόμα και με εντατική χρήση, τα ηλεκτρικά οχήματα έχουν μέση διάρκεια ζωής αντίστοιχη με εκείνη των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η έρευνα για τα ηλεκτρικά: 12% μείωση πιθανότητας βλάβης, ιδία μέση διάρκεια ζωής με τα βενζινοκίνητα
Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Μπέρμιγχαμ, τη Σχολή Οικονομικών του Λονδίνου (LSE), το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια στο Σαν Ντιέγκο και το Πανεπιστήμιο της Βέρνης στην Ελβετία ανέλυσαν περισσότερες από 300 εκατομμύρια εγγραφές τεχνικών ελέγχων από το 2005 έως το 2022.
Η μελέτη αποκάλυψε ότι, ενώ τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσίαζαν μικρότερη αξιοπιστία, η πιθανότητα τεχνολογικής βλάβης μειώθηκε κατά μέσο όρο κατά 12% ετησίως. Συγκριτικά, η μείωση ήταν 6,7% για τα βενζινοκίνητα και 1,9% για τα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα.
Πλέον, η μέση προβλεπόμενη διάρκεια ζωής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου φτάνει τα 18,4 έτη και μέσο χιλιομετρικό όριο ζωής στα 200.000 χλμ., με το τελευταίο να υπερβαίνει τον μέσο όρο ενός αντίστοιχου βενζινοκίνητου.
Παρά τη φήμη της Tesla για ζητήματα αξιοπιστίας, οι ερευνητές βρήκαν ότι τα οχήματά της είναι τα κορυφαία σε μακροβιότητα μεταξύ των ηλεκτρικών. Αντίστοιχα, τα μοντέλα από Audi και Skoda ξεχώρισαν για την αξιοπιστία τους στα βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα οχήματα.
Σχόλια των ερευνητών: Το περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα
Ο Δρ. Viet Nguyen-Tien από τη Σχολή Οικονομικών του Λονδίνου δήλωσε ότι τα ευρήματα παρέχουν μια «κρίσιμη εικόνα για τη διάρκεια ζωής και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των ηλεκτρικών οχημάτων», περιγράφοντάς τα ως «όχι πλέον απλώς μια εξειδικευμένη επιλογή».
Ο καθηγητής Οικονομικών του Πανεπιστημίου του Μπέρμιγχαμ, Robert Elliott, τόνισε ότι, παρόλο που η παραγωγή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνήθως παράγει περισσότερες εκπομπές από αυτή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ανθεκτικό ηλεκτρικό όχημα μπορεί γρήγορα να αντισταθμίσει το αποτύπωμα άνθρακά του, συμβάλλοντας στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής.
«Τα ευρήματά μας προσφέρουν στους καταναλωτές αξιόπιστα δεδομένα για να λάβουν ενημερωμένες αποφάσεις σχετικά με την αγορά οχημάτων», πρόσθεσε. «Παράλληλα, οι φορείς χάραξης πολιτικής μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις πληροφορίες μας για να διαμορφώσουν κανονισμούς και κίνητρα που προωθούν τη χρήση ανθεκτικών και φιλικών προς το περιβάλλον οχημάτων».