Site icon TheCars.gr

Έρευνα: αυτά είναι τα πιο επικίνδυνα αυτοκίνητα

Έρευνα: αυτά είναι τα πιο επικίνδυνα αυτοκίνητα

Είναι γνωστό ότι οι πεζοί αποτελούν τους πλέον ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, καθώς δεν φέρουν προστατευτικό εξοπλισμό μετατρέποντας οποιαδήποτε εμπλοκή τους σε ατύχημα μια απευθείας απειλή για τη ζωή τους.

Σύμφωνα με την αρμόδια αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στο 20% των τροχαίων δυστυχημάτων στους δρόμους της γηραιάς ηπείρου χάνει τη ζωή τους ένας πεζός, με τα περισσότερα συμβάντα (72%) να λαμβάνουν χώρα σε αστικές περιοχές, παρά τα χαμηλά όρια ταχύτητας που προβλέπονται σε αυτές.

Μια άλλη έρευνα, στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, αναδεικνύει μια άλλη διάσταση του προβλήματος, βάζοντας στο μικροσκόπιο 18.000 ατυχήματα πεζών, στα οποίο εμπλέκονται διάφοροι τύποι οχημάτων.

Έρευνα: αυτά είναι τα πιο επικίνδυνα αυτοκίνητα

Τα συμπεράσματα της έρευνας είναι αποκαλυπτικά σε σχέση με το ποια αυτοκίνητα αποτελούν κίνδυνο-θάνατο για τους πεζούς, πολλαπλασιάζοντας τις πιθανότητες ενός σοβαρού τραυματισμού σε περίπτωση ατυχήματος.

Η έρευνα εστιάζει στο μπροστινό τμήμα των οχημάτων καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων η συγκεκριμένη επιφάνεια είναι εκείνη που έρχεται σε επαφή με κάποιον πεζό.

Οχήματα με μετωπική επιφάνεια ψηλότερη του ενός μέτρου αποδεικνύονται τα πλέον επικίνδυνα για τους πεζούς, αυξάνοντας κατά 45% τις πιθανότητες ενός θανάσιμου τραυματισμού.

Ένα ακόμα στοιχείο που διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο είναι η γωνία του μετωπικού τμήματος των οχημάτων, καθώς όσο πιο κάθετο είναι το ρύγχος του αμαξώματος τόσο αυξάνεται ο κίνδυνος ενός σοβαρού τραυματισμού.

Έρευνα: αυτά είναι τα πιο επικίνδυνα αυτοκίνητα

Ειδικότερα, τα κάθετης σχεδίασης εμπρόσθια τμήματα αυξάνουν κατά 25% την πιθανότητα ενός θανάσιμου τραυματισμού σε σχέση με εκείνα που η γωνία της μετωπικής επιφάνειες δεν υπερβαίνει τις 15 μοίρες.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι οχήματα που ανήκουν στις κατηγορίες των μεγάλων SUV και των pickup αυξάνουν και μάλιστα σημαντικά τις πιθανότητες ενός σοβαρού ή θανάσιμου τραυματισμού.

Μπορεί, λοιπόν, στο εσωτερικό ενός SUV οδηγός και επιβάτες να αισθάνονται μεγαλύτερη ασφάλεια, ωστόσο, αυτό δεν ισχύει για τους υπόλοιπους χρήστες του δρόμους και ειδικότερα για τους πεζούς, οι οποίοι έχουν έναν ακόμα λόγο να ανησυχούν σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας του Αμερικανικού Οργανισμού για την Ασφάλεια στους Αυτοκινητοδρόμους.

Exit mobile version